AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Set jo hr jeg tjener latterlig dårlig, føler meg som en taper med lavtlønnsyrke. Skal ta høyere utdanning for å finne en annen jobb hvor lønnen er mer normal. Anonymkode: 5860f...8c6 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #2 Skrevet 3. november 2020 Ja 🙁 2 voksne i helt vanlige jobber her. Mannen jobber i barnehage og jeg på lager.. Anonymkode: 20963...e4c 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #3 Skrevet 3. november 2020 Samboeren min har 6 årig utdannelse som har medført studielån på rett over 700.000,- Har egen bedrift og tjener langt fra hva som er forventet ut fra utdanning/stilling (rett under 500.000,-) Vi håper selvsagt med tiden at lønnen skal komme opp på forventet nivå som er på rett rundt millionen. Vi bor på en liten plass så pasient gruppen er ikke like utstrakt som i andre storbyer. Så høy utdanning betyr ikke alltid at lønna matcher utdanningen eller kostnadene knyttet til utdanningen. Anonymkode: 6d08c...b3d 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #4 Skrevet 3. november 2020 Overhodet ikke, det kunne ikke brydd meg mindre. De som tjener mer sløser mer, enkelt og greit. Anonymkode: 0b8e4...e04 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #5 Skrevet 3. november 2020 Mest flaks her. Er utdannet innen helse. Pga min helse kan jeg ikke jobbe med det. Ble da plukket opp av en selvstendig næringsdrivende som ansatte meg. Ble kjent tilfeldig via felles felles hobby. Ren kontorjobb. 450 kr timen. Anonymkode: 41a1f...5b2
Brunello Skrevet 3. november 2020 #6 Skrevet 3. november 2020 På kvinneguiden tjener «alle» masse penger. I realiteten tjener 70% av befolkningen under 600 000. 33
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #7 Skrevet 3. november 2020 Jeg føler meg veldig mislykket med tanke på at de fleste studerer praktiske og trygge yrker, f.eks tannlege.. mens jeg valgte etter egen hobby i visuell design. Tenker ofte på hvordan fremtiden vil bli. Kommer jeg til å få jobb osv? Eller blir jeg evig fattig? Anonymkode: bbf49...168
Brunello Skrevet 3. november 2020 #8 Skrevet 3. november 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samboeren min har 6 årig utdannelse som har medført studielån på rett over 700.000,- Har egen bedrift og tjener langt fra hva som er forventet ut fra utdanning/stilling (rett under 500.000,-) Vi håper selvsagt med tiden at lønnen skal komme opp på forventet nivå som er på rett rundt millionen. Vi bor på en liten plass så pasient gruppen er ikke like utstrakt som i andre storbyer. Så høy utdanning betyr ikke alltid at lønna matcher utdanningen eller kostnadene knyttet til utdanningen. Anonymkode: 6d08c...b3d Lønningene er normalt lavere på bygda enn i byen. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #9 Skrevet 3. november 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Set jo hr jeg tjener latterlig dårlig, føler meg som en taper med lavtlønnsyrke. Skal ta høyere utdanning for å finne en annen jobb hvor lønnen er mer normal. Anonymkode: 5860f...8c6 Hvorfor er lønnen i seg selv så viktig? Det er jo fullstendig avhengig av hvor mye lån du har, og hva kostnadsnivået er der du bor. Det er jo flere med høyere lønn som bor i Oslo som likevel kan ha dårligere råd enn du har. Anonymkode: e64b2...d0a 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #10 Skrevet 3. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er lønnen i seg selv så viktig? Det er jo fullstendig avhengig av hvor mye lån du har, og hva kostnadsnivået er der du bor. Det er jo flere med høyere lønn som bor i Oslo som likevel kan ha dårligere råd enn du har. Anonymkode: e64b2...d0a Dette. + at mange jobber mer enn standard 37.5t/uke eller har jobbet mye for å komme seg dit. Anonymkode: 7fb56...8df 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #11 Skrevet 3. november 2020 8 minutter siden, Brunello skrev: På kvinneguiden tjener «alle» masse penger. I realiteten tjener 70% av befolkningen under 600 000. Dette. Det er ikke normen overalt landet, at man tjener 700 k, har en halv million på sparekonto, ny nedbetalt bil, og hus med nedbetalingstid på 5 år... Anonymkode: c4775...35e 16
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #12 Skrevet 3. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er lønnen i seg selv så viktig? Det er jo fullstendig avhengig av hvor mye lån du har, og hva kostnadsnivået er der du bor. Det er jo flere med høyere lønn som bor i Oslo som likevel kan ha dårligere råd enn du har. Anonymkode: e64b2...d0a Det er jo sant, jeg sitter faktisk godt i det alikevel, men det kommer av at jeg alltid har forvaltet pengene mine godt og levd nøkternt. Så nå drømmer jeg om en utdannelse som vil gi meg Ok lønn sånn st jeg virkelig kan begynne å nyte livet. Trenger ikke å ta studielån, og boligen kan jeg betale ned om jeg vil fra det jeg har på konto. Men de utenfra vet jo hva jeg jobbet meg og det er faktisk flaut å være i et lavtlønnsyrke:( Anonymkode: 5860f...8c6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #13 Skrevet 4. november 2020 Statistikken (SSB) viser vel at KGs kommentarfelt ikke er representativt for befolkningen. Selv tjener jeg rundt en million. Om det er en trøst kan jeg garantere at jeg har jobbet mye hardere i livet enn de fleste andre her i landet. Både på skole og i karrieren. Det hadde ikke vært verdt det for de fleste tror jeg. Anonymkode: 92acc...75f 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #14 Skrevet 4. november 2020 Nei, fordi jeg kommer til å ta dere igjen etter hvert! 😏 Anonymkode: 87464...b9f
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #15 Skrevet 4. november 2020 Alt under 220kr timen er jo luselønn i norge. Sosial dumping, derfor jeg blir skremt over å se hvor mange som har under dette. Trivsel betyr mest i arbeidslivet, ikke arbeidsoppgavene. Er min erfaring etter ca 20år. I starten tenkte jeg bare penger, fritiden er også den viktigste tiden du har. Der bestemmer du selv hva du skal gjøre. Anonymkode: 8a28d...b3d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #16 Skrevet 4. november 2020 Husk også at alder kan spille inn. Jeg tjener bedre i dag (er 43 år) enn jeg gjorde da jeg var 25. Jeg jobber mer overtid, har ikke småbarn lengre, nedbetalt hus og bil, tatt videreutdanninger for å øke lønn og kompetanse, og har en langt mer romslig økonomi enn da jeg var i 20-årene. Anonymkode: 55c44...96c
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #17 Skrevet 4. november 2020 Nei, andres lommebok påvirker ikke mitt liv. Vi har organisert vår hverdag rundt vår inntekt og lever helt fint innenfor de rammene. Nei vi har ikke råd til båt og hytte, men det gjør heller ingenting. Anonymkode: daa88...45b
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #18 Skrevet 4. november 2020 Lav lønn har da ingenting med hvor mislykket eller vellykket man er i arbeidslivet å gjøre. Man kan være ekstremt dyktig og ha masse kompetanse innen yrket sitt selv om man har dårlig lønn. Noen yrker har lavere lønnsnivå enn andre, det betyr da ikke at de som jobber der er mislykkede.. Moren min har masse utdanning og spesialiseringer, og er en ekstremt vellykket person innen sitt fagfelt. Hun tjener omtrent halvparten av hva jeg gjør - og det til tross for at hun har veldig mye høyere ansiennitet enn meg. Jeg vil påstå hun er langt mer vellykket i yrkeslivet enn meg. Jeg er bare en "vanlig arbeider" på min jobb, har ikke noe spesialansvar eller er spesielt velansett, er bare en av mange. Mens hun er en ettertraktet ekspert, som blir kontaktet fra hele landet og spurt om råd. Anonymkode: ac3b6...85e 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #19 Skrevet 4. november 2020 9 hours ago, Brunello said: På kvinneguiden tjener «alle» masse penger. I realiteten tjener 70% av befolkningen under 600 000. Etter det jeg kan finne ut er median inntekt (ikke gjennomsnitt) 575 000 i året i 2019. Det vil si at halvparten av befolkningen tjener mer enn dette, ikke 70%. Anonymkode: 04669...f82
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #20 Skrevet 4. november 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler meg veldig mislykket med tanke på at de fleste studerer praktiske og trygge yrker, f.eks tannlege.. mens jeg valgte etter egen hobby i visuell design. Tenker ofte på hvordan fremtiden vil bli. Kommer jeg til å få jobb osv? Eller blir jeg evig fattig? Anonymkode: bbf49...168 Men.. føler du deg virkelig mislykket pga valg som du har tatt? Klart du kan få en jobb med bedre lønn, kan andre - kan du. Men du må ha troen på deg selv og ikke tro at andre nødvendigvis har utdelt gullkort og du ikke. Joda, noen har kanskje det. Men sånn er livet. Men poenget er at det er DU som kan gjøre endringer i livet, ingen andre. Anonymkode: a4b55...a65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå