Gå til innhold

Reise til USA på språkreise som 15/16 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har villet dra på språkreise til USA i flere år, men har foreldre som synes det er alt for langt å reise alene som 15 åring (blir 16 på reisen). Jeg forstår ikke helt hvorfor. Jeg blir jo godt passet på, å ser for meg dette som en unik mulighet til å både lære engelsk og få sosiale bånd for livet. Jeg har jo selvfølgelig hørt «du kan dra til England», en del ganger fra før, men jeg har så lyst til å oppleve noe nytt, spennende og et sted jeg aldri har besøkt før. Så jeg tenkte å benytte denne muligheten til hva dere andre mødre tenker. Lest ett par andre innlegg hvor det har vært snakk om språkreise, og jeg kan forsikre dere, ikke snakk om noen form for alkohol, kun kos og opplevelser;)

Anonymkode: b61fb...126

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du reiser med EF eller andre byråer/skoler er det vel helt ok. Men hvis du tror du kan reise i løpet av 2021 blir du nok skuffet

Anonymkode: ce55f...688

• Liker 4
Skrevet

Jeg dro til Australia på språkreise da jeg var 16, og det var en opplevelse for livet. Sto mellom dit og USA.

Fordelen med å reise utenfor England er at det er mindre grupper og mere oversikt for leder. Man sitter ikke på skolebenken halve dagen, men får "undervisning" i form av eskusjoner. I England er det også dessverre mye tull og fyll blant deltagerne.

Anonymkode: f4bd5...3b4

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i grunn enig med dine foreldre. Det er langt og dyrt om noe går skeis, England er langt mer håndterbart.

Språkreiser for den aldersgruppen er beryktet for nettopp fest og fyll, samt at svært mange opplever å bli plassert i vertsfamilier de mistrives intenst hos. I USA i enda større grad enn England risikerer man å havne hos ganske merkverdige vertsfamilier, samt at de generelt har en kultur for langt mindre personlig frihet for ungdommer, noe mange på femten synes det er røft å forholde seg til. 

Anonymkode: abae5...f77

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig med dine foreldre, og jeg har bodd i USA.

Anonymkode: 4b245...d2f

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i grunn enig med dine foreldre. Det er langt og dyrt om noe går skeis, England er langt mer håndterbart.

Språkreiser for den aldersgruppen er beryktet for nettopp fest og fyll, samt at svært mange opplever å bli plassert i vertsfamilier de mistrives intenst hos. I USA i enda større grad enn England risikerer man å havne hos ganske merkverdige vertsfamilier, samt at de generelt har en kultur for langt mindre personlig frihet for ungdommer, noe mange på femten synes det er røft å forholde seg til. 

Anonymkode: abae5...f77

Skjønner hva du mener, men tenker å dra på campus. Der sover man rett ved skolen, med resten av elevene på skolen, så tror ikke det hadde vært noe problem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...