Gå til innhold

Størrelser.. finnes 92/98?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er snart to. Hun har lenge brukt str 86, og litt i str 92. Hun har plutselig vokst litt. Strømpebukser i str 86/92 er akkurat passe i lengden, men litt for små så hælen på str.buksa havner litt under foten istedet for under hælen.

Finnes det str 92/98? Ser for meg at 98/104 blir altfor stort... 22/24 i sokker er litt smått i mange merker, men 25-27 er for stort... tips?

Anonymkode: 35446...09e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

92? Ellers så gjør det vel ikke noe å bruke litt romslige klær en stund. Sønnen min brukte 92 en god stund før vi gikk for 98/104. Det ble litt stort i starten, men ikke noe merkbart

• Liker 1
Skrevet

Når størrelsen er dobbel sånn som 86-92, 98-104 etc så er min erfaring at den ene størrelsen ofte ble sånn akkurat passe og nesten for liten og den neste størrelsen ble noe for stor. Barnets størrelse har liksom havnet mellom to størrelser. Jeg fant forøvrig ikke 92-98 størrelsen, tror ikke den finnes. 

Anonymkode: b4736...a2b

• Liker 1
Skrevet

Nei, den finnes dessverre ikke. Utrolig irriterende. Vi sliter med det samme med pysjer nå. Alle pysjer vi finner er i sånne duste-størrelser. 98/104 er veldig snart for lite, og neste størrelse blir da 110-114 (eller 110-116?), og det er alt for stort, som i at buksen faller ned på knærene, altså ikke bare å brette opp litt.. 

Anonymkode: 87674...d5e

Skrevet

Vi sliter mye med det nå. Har funnet strømpebukser på sparkjøp i 92 og bodyer i 92 på hm. Ellers må vi opp på «storbarnavdelingen» på klesbutikkene. Føler han er alt for liten for det (han er 1 år)🤯😂

Anonymkode: 2ee21...747

Skrevet

Du bør nok prøve gå for 92. Har aldri sett 92/98, men det hadde absolutt vært lurt! Her begynner 86/92 bli alt for smått, mens 98/104 er alt for stort. Noen plagg i strl 92 er også for små, da hun er veldig lang i ryggen.. Ikke lett 😅

Anonymkode: b2cda...85a

Skrevet

Dobble størrelser er håpløst. Den er jo automatisk det største. 86-92 skal jo passe en som er 92 cm, og da er den stor for en som er mindre. 98-104 skal passe en på 104, og er derfor for stor for en på 98. Selv om det er dobble størrelser så er de ikke justerbare så de kan tilpasses den minste. Produsentene gjør det enkelt for seg selv ved å bare lage annenhver størrelse. For store barn er det ikke så viktig, men for så små så utgjør det en del. 

Anonymkode: 4f970...dbf

Skrevet

Kjøp stort og hiv i tørketrommelen

Anonymkode: c103e...37f

Skrevet

Kan du ikke kjøpe rene str? 

Anonymkode: 76ccf...a2c

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke kjøpe rene str? 

Langt ifra alt kommer i rene størrelser. Vi foretrekker selvsagt det, men altså, hm, kaph ahl, osv, selger ofte bare pysjer og sånt i "dobbeltstørrelser". Vi hadde en pysj-krise, og måtte ha ny pysj NÅ, og det var umulig å finne en på det relativt store senteret vi handler på som hadde noe annet. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Langt ifra alt kommer i rene størrelser. Vi foretrekker selvsagt det, men altså, hm, kaph ahl, osv, selger ofte bare pysjer og sånt i "dobbeltstørrelser". Vi hadde en pysj-krise, og måtte ha ny pysj NÅ, og det var umulig å finne en på det relativt store senteret vi handler på som hadde noe annet. 

Aha! Hvis man for eksempel kjøper lilleba-pysj (grisedyre da), så kan de bruker leeeenge, fordi de er laget for å passe over flere str, og de er såpass kvalitet at de ikke vaskes ut fort. Min passer fortsatt i str 86 i lilleba (men vokser helt ut av den nå), og bruker 98 i andre klær. Kjøpte ny lillebapysj i str 104, som passer bra pga bred strikk nederst i beina og håndleddene, og regner med den kan brukes et par år. 

Ellers så finner jeg mye i rene str, men jeg pleier ikke å handle i kjedebutikkene. 
Vet at en del merker har str 90, 100 osv på strømpebukser, ellers str 1, 2, 3 osv.. kanskje de passer bedre? Jeg synes også at Condor og MP-strømpebuksene blir sittende bedre på foten selv om beina er litt lange, og at de ikke lager en diger pølse foran på foten. De sklir heller ikke ned i skrittet sånn som mange strømpebukser ofte gjør. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...