AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Hallo Jeg er bare i uke 22, og har allerede fått vondt i ryggen. Dette er mitt andre svangerskap, så det er kanskje relevant? Jeg var normalt tynn før graviditeten, omtrent 45/46 kg, 155 høy, og har gått opp 7 kg hittil, så tror ikke det er vekten som gjør at jeg har så vondt. Er normalt aktiv, siden jeg har et barn på tre år, går i trapper, går turer og gjør husarbeid. Eneste er at jeg har ikke gått på noe trening de siste årene. Det gjør vondt i korsryggen og brystryggen og det brenner i hoftene. 🙂 Er det normalt å få så vondt bare sånn helt uten videre? Er det noe som fungerer mot smertene utenom medisin? Noe øvelser eller en type aktivitet som er godt for ryggen? Må nevne at jeg ikke kan ligge på ryggen lenger fordi jeg blir svimmel.. 🙃 Anonymkode: 980cd...36d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #2 Skrevet 4. november 2020 Er det hele tiden eller kommer det som anfall? Er det på siden eller hele ryggen? Jeg får akutte flankesmerter når jeg får nyresteinsanfall, og blir da kvalm i tillegg. Eneste som hjelper er smertestillende og tid, og kan ikke sitte/ligge i ro mens det pågår. Om det er rygg/bekkensmerter så har jeg ikke erfaringer å dele, dessverre... Anonymkode: fa277...adf
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #3 Skrevet 4. november 2020 Det er ganske normalt å få ryggsmerter, ja. Jeg slet mye med det både forrige svangerskap og nå, og er i uke 24. Jeg var slank, la litt lite på meg, og bærer tett inntil kroppen (altså lite utstikkende mage). Men bekkenløsning og bekkenlåsning kan gi slike smerter, og jeg har fått gigapupper jeg mistenker bidrar til at jeg er sliten i brystryggen. Anonymkode: 81e1f...16f
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #4 Skrevet 4. november 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det hele tiden eller kommer det som anfall? Er det på siden eller hele ryggen? Jeg får akutte flankesmerter når jeg får nyresteinsanfall, og blir da kvalm i tillegg. Eneste som hjelper er smertestillende og tid, og kan ikke sitte/ligge i ro mens det pågår. Om det er rygg/bekkensmerter så har jeg ikke erfaringer å dele, dessverre... Anonymkode: fa277...adf Det er mer hele tiden og over hele ryggen. Jeg har en sånn type svai i ryggen fra før, og for feks hvile med lav pute fremfor rett rygg. Nyrestein høres ikke veldig godt ut, 💔 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske normalt å få ryggsmerter, ja. Jeg slet mye med det både forrige svangerskap og nå, og er i uke 24. Jeg var slank, la litt lite på meg, og bærer tett inntil kroppen (altså lite utstikkende mage). Men bekkenløsning og bekkenlåsning kan gi slike smerter, og jeg har fått gigapupper jeg mistenker bidrar til at jeg er sliten i brystryggen. Anonymkode: 81e1f...16f Føler puppene mine har blitt store, tror de faktisk kan fylle en b cup, og jeg er såvidt en a fra før. Jeg hadde noe bekkenproblemer forrige svangerskap, og d særlig etter fødsel faktisk. Klarte ikke løfte bena etter en viss lengde på tur osv. Her så er det både mage og bryster som stikker ut, så det kanskje bidrar til smertene? Anonymkode: 980cd...36d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #5 Skrevet 4. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er mer hele tiden og over hele ryggen. Jeg har en sånn type svai i ryggen fra før, og for feks hvile med lav pute fremfor rett rygg. Nyrestein høres ikke veldig godt ut, 💔 Føler puppene mine har blitt store, tror de faktisk kan fylle en b cup, og jeg er såvidt en a fra før. Jeg hadde noe bekkenproblemer forrige svangerskap, og d særlig etter fødsel faktisk. Klarte ikke løfte bena etter en viss lengde på tur osv. Her så er det både mage og bryster som stikker ut, så det kanskje bidrar til smertene? Anonymkode: 980cd...36d Jo mer "utstikk", jo mer belastende på ryggen. Det er som med all bæring, det; man skal bære så tett inntil kroppen man kan, for det er minst belastende. Problemet er at det får man ikke til å bestemme selv når det kommer til gravidmage/pupper 😛 Noen er mer disponert for "tutmage" enn andre, og det får man liksom ikke gjort så mye med. Om du har veldig tutmage, kan du kanskje prøve slike støttebånd for magen, som man har over skuldrene og som holder magen oppe? En slags bh, bare for magen. Anonymkode: 81e1f...16f
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #6 Skrevet 4. november 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo mer "utstikk", jo mer belastende på ryggen. Det er som med all bæring, det; man skal bære så tett inntil kroppen man kan, for det er minst belastende. Problemet er at det får man ikke til å bestemme selv når det kommer til gravidmage/pupper 😛 Noen er mer disponert for "tutmage" enn andre, og det får man liksom ikke gjort så mye med. Om du har veldig tutmage, kan du kanskje prøve slike støttebånd for magen, som man har over skuldrene og som holder magen oppe? En slags bh, bare for magen. Anonymkode: 81e1f...16f Høres smart ut 😊 føler magen er mye større denne gangen sammenlignet med første gangen, og pga den svaien jeg har fra før, så er jeg kanskje mer utsatt, skal sjekke ut mage bh 😊 Anonymkode: 980cd...36d
Gåsemor Skrevet 4. november 2020 #7 Skrevet 4. november 2020 Jeg anbefaler deg å bestille en time til fysioterapeut med spesialisering i kvinnehelse. Du bør unngå å tømme oppvaskmaskin, støvsuging og slike ting også.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #8 Skrevet 4. november 2020 3 timer siden, Gåsemor skrev: Jeg anbefaler deg å bestille en time til fysioterapeut med spesialisering i kvinnehelse. Du bør unngå å tømme oppvaskmaskin, støvsuging og slike ting også. Ikke noe problem å unngå husarbeid. 😅 Men takk for tips, det kan jeg gjøre! Anonymkode: 980cd...36d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå