Gjest 123 eller noe Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Skulle bare kjøpe noen lyspærer. Har man lov å pålegge kunder dette, eller er det kun anbefalninger? Har ødelagt hendene helt av den forbanna spriten daglig på jobb, og de kan ikke pålegge meg å vaske hendene til en 2åring i antibac. Vi hadde vasket hendene i såpe og vann for ikke så lenge siden. Det ble ikke noen lyspærer innkjøpt, sitter heller i mørket i kveld!
merlz Skrevet 3. november 2020 #2 Skrevet 3. november 2020 Tror nok de kan pålegge kunder det. Liker profilbildet ditt forøvrig, veldig aktuelt 30
AfterTheRain Skrevet 3. november 2020 #3 Skrevet 3. november 2020 Folk på Power er kjipe, kjøp lyspærer heller på Elkjøp eller på IKEA 😅 2
Populært innlegg Mezzosoprena Skrevet 3. november 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 3. november 2020 33 minutter siden, skruttveig skrev: Skulle bare kjøpe noen lyspærer. Har man lov å pålegge kunder dette, eller er det kun anbefalninger? Har ødelagt hendene helt av den forbanna spriten daglig på jobb, og de kan ikke pålegge meg å vaske hendene til en 2åring i antibac. Vi hadde vasket hendene i såpe og vann for ikke så lenge siden. Det ble ikke noen lyspærer innkjøpt, sitter heller i mørket i kveld! Da kan du faktisk heller sitte i mørket ja - hvor jævla vanskelig kan det være å bidra til at vi slippet flere og strengere restriksjoner.... 213
Populært innlegg GammelKaktus Skrevet 3. november 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 3. november 2020 Synes egentlig deet er helt greit jeg. Har venner med åpne sår som spriter hendene sine med den største selvfølgelighet fordi vi er faktisk i en pandemi. 131
Populært innlegg skrue Skrevet 3. november 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 3. november 2020 30 minutter siden, skruttveig said: Skulle bare kjøpe noen lyspærer. Har man lov å pålegge kunder dette, eller er det kun anbefalninger? Har ødelagt hendene helt av den forbanna spriten daglig på jobb, og de kan ikke pålegge meg å vaske hendene til en 2åring i antibac. Vi hadde vasket hendene i såpe og vann for ikke så lenge siden. Det ble ikke noen lyspærer innkjøpt, sitter heller i mørket i kveld! Akkurat hva du skulle kjøpe er ikke relevant, ei heller ditt ord på at du hadde vasket hendene for ikke så lenge siden (hva hadde hendene berørt imellomtiden ?). Har opplevd de samme selv i en bankfilial, dvs bedt om å sprite hendene. Hva en privat bedrift kan kreve for at du skal komme inn på deres område står de ganske fritt til (med unntak av forskjellsbehandling etc). 63
Resignert Skrevet 3. november 2020 #7 Skrevet 3. november 2020 Det er jo bare å bestille i en eller annen nettbutikk. Og kjøp så du har rikelig i reserve til neste gang en pære går. Så slipper du å sitte i mørket. 13
Populært innlegg Kaffefrøken Skrevet 3. november 2020 Populært innlegg #8 Skrevet 3. november 2020 (endret) Så bra. Følg reglene og slutt å sutre. Dere er ikke berettiget egne regler. Endret 4. november 2020 av Kaffefrøken 79
Example Skrevet 4. november 2020 #9 Skrevet 4. november 2020 7 timer siden, Kaffefrøken skrev: Så bra. Følg reglene og slutt å sutre. Dere er ikke berettiget egne regler. Finnes det regler for at man skal sprite såre hender for å komme inn i en butikk? Dette er selvfølgelig total mangel på skjønn fra butikken. Hadde aldri handlet der igjen. 17
Akuline Skrevet 4. november 2020 #10 Skrevet 4. november 2020 Jeg vil tro at butikken kan sette de reglene de vil, ja. Det er privat virksomhet, ikke offentlig tjeneste. Jeg synes det er en helt grei regel i disse tider. Det er for å beskytte både andre kunder og egne ansatte. 36
Diamant20 Skrevet 4. november 2020 #11 Skrevet 4. november 2020 Der jeg jobber «krever» vi at de spriter seg. Hvis de ikke kan sprite seg får de våtservietter evt låne vasken 9
Populært innlegg Wit Skrevet 4. november 2020 Populært innlegg #12 Skrevet 4. november 2020 Jeg syns det er helt riktig at butikkene krever at du spriter hender før du går inn. De som jobber der kan IKKE vite hvor du har hatt hendene dine siden sist du vasket de. De vet heller ikke om du har viruset uten symptomer. Det samme gjelder de som pålegger bruk av munnbind før du går inn steder i kommuner med høy smittespredning. Dette er for å UNNGÅ at andre blir veldig syke. Så å følge dette er det minste problemet mener jeg. Da får du heller handle på nett 51
Hasselnøtter Skrevet 4. november 2020 #13 Skrevet 4. november 2020 Hadde alle visst når de var smittet, og ærlige på når de sist vasket seg osv, så kunne butikken vist skjønn. Dette er dessverre ikke tilfelle. Mange går rundt og smitter folk flere dager før de finner ut at de er smittet. Butikkene må derfor behandle alle som potensielle smittebærere. Dette betyr at alle må sprite seg. Også du. 29
Apis Skrevet 4. november 2020 #14 Skrevet 4. november 2020 1 time siden, Example skrev: Finnes det regler for at man skal sprite såre hender for å komme inn i en butikk? Dette er selvfølgelig total mangel på skjønn fra butikken. Hadde aldri handlet der igjen. For å spørre retorisk, er det ikke greit at kunder og ansatte har et så lavt smitte miljø som mulig? 15
MarianneE Skrevet 4. november 2020 #15 Skrevet 4. november 2020 11 timer siden, skruttveig skrev: Skulle bare kjøpe noen lyspærer. Har man lov å pålegge kunder dette, eller er det kun anbefalninger? Har ødelagt hendene helt av den forbanna spriten daglig på jobb, og de kan ikke pålegge meg å vaske hendene til en 2åring i antibac. Vi hadde vasket hendene i såpe og vann for ikke så lenge siden. Det ble ikke noen lyspærer innkjøpt, sitter heller i mørket i kveld! Så bra! Håper du lærte til neste gang 29
Neste Skrevet 4. november 2020 #16 Skrevet 4. november 2020 Spritingen hjelper ingenting, nok et tiltak som koster en formue. 3
Gjest 123 eller noe Skrevet 4. november 2020 #17 Skrevet 4. november 2020 Jo hva jeg skulle kjøpe var ganske relevant, de har lyspærer til 10 kr der som koster 80 på kiwi... min arbeidsplass. Og der trenger jeg aldri å sprite meg. Synes ikke det er jeg som sutrer, og "midt i en pandemi" er vel litt å ta i, da influensa er mer dødelig. Men bare fortsett å leke apokalypse dere, hvis det gjør hverdagen deres mer spennende.
Gjest 123 eller noe Skrevet 4. november 2020 #18 Skrevet 4. november 2020 3 minutter siden, MarianneE skrev: Så bra! Håper du lærte til neste gang Tulling. Tror du smitte kommer fra hendene du? Hva med alle dem som går og hoster og nyser inni butikken? Kommer også dråpepartikler fra dampen i pusten til folk, så hold tåta. Folk elsker å bli styrt av myndighetene og klarer ikke tenke selv, ser jeg.
Gjest 123 eller noe Skrevet 4. november 2020 #19 Skrevet 4. november 2020 1 minutt siden, Neste skrev: Spritingen hjelper ingenting, nok et tiltak som koster en formue. Enig, hva om det var Mudin avløpsåpner jeg hadde spritet toåringen min med? Sånn i verste fall? Det kan jo skje!
Peppsi Skrevet 4. november 2020 #20 Skrevet 4. november 2020 Så du tenker at du og de 3 millionene andre mennesker i landet som også er sår, skal få slippe å sprite seg? 😅 19
Anbefalte innlegg