Gå til innhold

Slapp ikke inn på Power fordi vi ikke ville sprite oss

Anbefalte innlegg

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Skulle bare kjøpe noen lyspærer. Har man lov å pålegge kunder dette, eller er det kun anbefalninger? Har ødelagt hendene helt av den forbanna spriten daglig på jobb, og de kan ikke pålegge meg å vaske hendene til en 2åring i antibac. Vi hadde vasket hendene i såpe og vann for ikke så lenge siden. Det ble ikke noen lyspærer innkjøpt, sitter heller i mørket i kveld!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok de kan pålegge kunder det.

Liker profilbildet ditt forøvrig, veldig aktuelt

• Liker 30
Skrevet

Folk på Power er kjipe, kjøp lyspærer heller på Elkjøp eller på IKEA 😅

• Liker 2
Skrevet

Det er jo bare å bestille i en eller annen nettbutikk. Og kjøp så du har rikelig i reserve til neste gang en pære går. Så slipper du å sitte i mørket.

• Liker 13
Skrevet
7 timer siden, Kaffefrøken skrev:

Så bra. Følg reglene og slutt å sutre. Dere er ikke berettiget egne regler. 

Finnes det regler for at man skal sprite såre hender for å komme inn i en butikk? 

Dette er selvfølgelig total mangel på skjønn fra butikken. Hadde aldri handlet der igjen. 

• Liker 17
Skrevet

Jeg vil tro at butikken kan sette de reglene de vil, ja. Det er privat virksomhet, ikke offentlig tjeneste. 

Jeg synes det er en helt grei regel i disse tider. Det er for å beskytte både andre kunder og egne ansatte. 

• Liker 36
Skrevet

Der jeg jobber «krever» vi at de spriter seg. Hvis de ikke kan sprite seg får de våtservietter evt låne vasken

• Liker 9
Skrevet

Hadde alle visst når de var smittet, og ærlige på når de sist vasket seg osv, så kunne butikken vist skjønn. Dette er dessverre ikke tilfelle. Mange går rundt og smitter folk flere dager før de finner ut at de er smittet. Butikkene må derfor behandle alle som potensielle smittebærere. Dette betyr at alle må sprite seg. Også du.

• Liker 29
Skrevet
1 time siden, Example skrev:

Finnes det regler for at man skal sprite såre hender for å komme inn i en butikk? 

Dette er selvfølgelig total mangel på skjønn fra butikken. Hadde aldri handlet der igjen. 

For å spørre retorisk, er det ikke greit at kunder og ansatte har et så lavt smitte miljø som mulig? 

• Liker 15
Skrevet
11 timer siden, skruttveig skrev:

Skulle bare kjøpe noen lyspærer. Har man lov å pålegge kunder dette, eller er det kun anbefalninger? Har ødelagt hendene helt av den forbanna spriten daglig på jobb, og de kan ikke pålegge meg å vaske hendene til en 2åring i antibac. Vi hadde vasket hendene i såpe og vann for ikke så lenge siden. Det ble ikke noen lyspærer innkjøpt, sitter heller i mørket i kveld!

Så bra! Håper du lærte til neste gang 

• Liker 29
Skrevet

Spritingen hjelper ingenting, nok et tiltak som koster en formue.

• Liker 3
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Jo hva jeg skulle kjøpe var ganske relevant, de har lyspærer til 10 kr der som koster 80 på kiwi... min arbeidsplass. Og der trenger jeg aldri å sprite meg.

Synes ikke det er jeg som sutrer, og "midt i en pandemi" er vel litt å ta i, da influensa er mer dødelig. Men bare fortsett å leke apokalypse dere, hvis det gjør hverdagen deres mer spennende. 

Gjest 123 eller noe
Skrevet
3 minutter siden, MarianneE skrev:

Så bra! Håper du lærte til neste gang 

Tulling. Tror du smitte kommer fra hendene du? Hva med alle dem som går og hoster og nyser inni butikken? :) Kommer også dråpepartikler fra dampen i pusten til folk, så hold tåta. Folk elsker å bli styrt av myndighetene og klarer ikke tenke selv, ser jeg.

Gjest 123 eller noe
Skrevet
1 minutt siden, Neste skrev:

Spritingen hjelper ingenting, nok et tiltak som koster en formue.

Enig, hva om det var Mudin avløpsåpner jeg hadde spritet toåringen min med? Sånn i verste fall? Det kan jo skje! 

Skrevet

Så du tenker at du og de 3 millionene andre mennesker i landet som også er sår, skal få slippe å sprite seg? 😅

• Liker 19
  • Opprett ny...