AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Var hos jordmor og hun spurte om samboer snuser, noe han gjør. Jeg sluttet å snuse så fort jeg fant ut at jeg var gravid, men samboer har ikke klart det. Jordmor sa at hun ikke anbefalte at vi samsover med baby om han ikke slutter å snuse. Er det noen andre som har vært i samme situasjon og hatt en samboer som snuser? Hva gjorde dere? Anonymkode: 2f920...526
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #2 Skrevet 3. november 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var hos jordmor og hun spurte om samboer snuser, noe han gjør. Jeg sluttet å snuse så fort jeg fant ut at jeg var gravid, men samboer har ikke klart det. Jordmor sa at hun ikke anbefalte at vi samsover med baby om han ikke slutter å snuse. Er det noen andre som har vært i samme situasjon og hatt en samboer som snuser? Hva gjorde dere? Anonymkode: 2f920...526 Samboer sov i starten på eget rom. Når babyen flytter over til bedside så fikk han flytte inn på soverommet igjen. Sover da med babyen i bedside, så meg, så samboer ytterst. Anonymkode: a5dfe...ab2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #3 Skrevet 3. november 2020 Her snuser vi begge, samsover. Helsesøstre er hysteriske, som igjen gjør norske damer til hysteriske. Anonymkode: 496b6...1d2 12
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #4 Skrevet 3. november 2020 Hvorfor skulle det være et problem? Han pusser vel tennene om kvelden, og snuser ikke på natten? Anonymkode: ab528...596 9
Flamme Skrevet 3. november 2020 #5 Skrevet 3. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle det være et problem? Han pusser vel tennene om kvelden, og snuser ikke på natten? Anonymkode: ab528...596 Det har noe med nikotin som kommer fra huden å gjøre tror jeg. Forskning viser at muligheten for krybbedød øker ved samsoving om en av foreldrene bruker nikotin, uavhengig av om de gjør det på natten eller ikke. Jeg personlig hadde ikke vært hysterisk på det så lenge baby ikke ligger kliss inntil far eller i mellom dere, men på din side. 7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #6 Skrevet 3. november 2020 Vi hadde babyen i bedside på min side, så vi tenkte det var nok avstand. Men jeg brukte også det som argument/motivasjon for at far skulle slutte med nikotin, så du kan jo gjerne smi den litt før babyen kommer 😅 Anonymkode: 498fe...a98 2
Pikaboo Skrevet 3. november 2020 #7 Skrevet 3. november 2020 2 minutter siden, Flamme skrev: Det har noe med nikotin som kommer fra huden å gjøre tror jeg. Forskning viser at muligheten for krybbedød øker ved samsoving om en av foreldrene bruker nikotin, uavhengig av om de gjør det på natten eller ikke. Jeg personlig hadde ikke vært hysterisk på det så lenge baby ikke ligger kliss inntil far eller i mellom dere, men på din side. Den forskningen vil jeg gjerne se. Så har jeg enda en god grunn til at mannen må se til å slutte! 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #8 Skrevet 3. november 2020 Det med å ikke sove med barnet om man snuser er en «føre var» anbefaling https://www.lub.no/tema/forebygging/samsoving-en-risikofaktor Anonymkode: 88265...e73 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #9 Skrevet 3. november 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her snuser vi begge, samsover. Helsesøstre er hysteriske, som igjen gjør norske damer til hysteriske. Anonymkode: 496b6...1d2 Det burde være en selvfølge at begge foreldre slutter med slikt under graviditet, og ikke starter igjen. Trist. Anonymkode: e4887...44f 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #10 Skrevet 3. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det burde være en selvfølge at begge foreldre slutter med slikt under graviditet, og ikke starter igjen. Trist. Anonymkode: e4887...44f Trist å mene noe er en selvfølge i noen andres liv som du ikke har noe innsikt i. Anonymkode: 0f8f2...f2e 9
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #11 Skrevet 3. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Trist å mene noe er en selvfølge i noen andres liv som du ikke har noe innsikt i. Anonymkode: 0f8f2...f2e Innsikt i? Du mener det er noe som forsvarer bruk av snus, fascinerende. Anonymkode: e4887...44f
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #12 Skrevet 3. november 2020 Min partner snuser, vi samsover. Hørte aldri noe om dette her, og jeg fødte for fire måneder siden. Baby ligger stort sett på siden min, men ligger også mellom oss i blandt men under min dyne og inntil meg. Vi har ganske stor seng, og ser ikke dette som et problem..? Anonymkode: c0425...e63
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #13 Skrevet 3. november 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Innsikt i? Du mener det er noe som forsvarer bruk av snus, fascinerende. Anonymkode: e4887...44f Forferdelig holdning du har til andre og deres vaner. Dette kan du holde fint for deg selv, det inngår ikke deg på noen som helst måte. Anonymkode: c0425...e63 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #14 Skrevet 3. november 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Her snuser vi begge, samsover. Helsesøstre er hysteriske, som igjen gjør norske damer til hysteriske. Anonymkode: 496b6...1d2 Men dere er ikke hysteriske som må snuse selv om det beste for barnet (og dere selv som en bonus) ville vært å slutte? Anonymkode: 7a909...40b 5
Flamme Skrevet 4. november 2020 #15 Skrevet 4. november 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Min partner snuser, vi samsover. Hørte aldri noe om dette her, og jeg fødte for fire måneder siden. Baby ligger stort sett på siden min, men ligger også mellom oss i blandt men under min dyne og inntil meg. Vi har ganske stor seng, og ser ikke dette som et problem..? Anonymkode: c0425...e63 Rart at du ikke har hørt om det, har du ikke lest deg opp på trygg samsoving? Det er jo det første som kommer opp.. 2
Loff77 Skrevet 4. november 2020 #16 Skrevet 4. november 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det burde være en selvfølge at begge foreldre slutter med slikt under graviditet, og ikke starter igjen. Trist. Anonymkode: e4887...44f Hysteri er i hvert fall trist;)
Loff77 Skrevet 4. november 2020 #17 Skrevet 4. november 2020 2 minutter siden, Flamme skrev: Rart at du ikke har hørt om det, har du ikke lest deg opp på trygg samsoving? Det er jo det første som kommer opp.. Absolutt ingen forskning viser att samsoving med far som snuser er problematisk 3
Flamme Skrevet 4. november 2020 #18 Skrevet 4. november 2020 1 minutt siden, Loff77 skrev: Absolutt ingen forskning viser att samsoving med far som snuser er problematisk Forskning kanskje ikke, men sjekk LUB sine retningslinjer. 1
Loff77 Skrevet 4. november 2020 #19 Skrevet 4. november 2020 Akkurat nå, Flamme skrev: Forskning kanskje ikke, men sjekk LUB sine retningslinjer. Kan jo høre med en spåkone samtidig 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #20 Skrevet 4. november 2020 Sov no med baby 😆 alle er jo redd for alt nå for tiden 🙈 Anonymkode: 2c258...386 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå