Gå til innhold

Kva farge har du på møblane dine?

Trill

Anbefalte innlegg

Vi har en drøss med furumøblar (Cd-stativ, TV-benk, seksjon, kjøkkenbord og stolar- osv..)...

Lure på om vi skal beise dei i kirsebær farge. Eg likar den fargen veldig godt- men lurer på andre sine erfaringa? Blir en fort lei? Er det vanskelig å male furemøblar? Er ein annen farge finare?

Kan nevne at vi har mørkt golv, kvite veggar og skal kjøpe svart skinnsofa..

Kva farge har du- og er du fornøgd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s

Jeg har også sort skinnsofa med sorte Harlekini-stoler

til. Øvrige møblene mine er for det meste i bjørkefolie (IKEA) og malte tremøbler i hvitnyanser.

Min erfaring er at kjedelige furumøbler blir utrolig fine med maling. Har mye mer sans for det enn for mine bjørkefolierte laminathyller.

Var jeg deg ville jeg satt i gang! Du har ikke så mye å tape og det kommer helt sikkert til å bli fint! Liker du ikke fargen, kan du bare beise/male over!

Endret av Embla s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helt fint å male furumøbler.

Hvorvidt man vil male alt i samme farge eller heller velge forkjellig farge som passer sammen, er en smakssak. Noen synes det blir for kjedelig med alt likt og går fort lei.

Vi har mye gamle møbler...i tillegg til at jeg maler mye selv. Det vi legger vekt på, er at tingene passer sammen...men vil ikke ha altfor mye likt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Det vi legger vekt på, er at tingene passer sammen...men vil ikke ha altfor mye likt.

:)

Akkurat det er mitt innredningsmål også, Sixx: at møbler og interiør passer sammen uten at alt kommer fra "samme serie", har samme treslag eller nødvendigvis samme farge. Personlig syns jeg hjem med alt i samme serie/farge er upersonlige og kjedelige, mens eklektiske hjem hvor det ligger litt tanke og gjerne litt kreativitet bak sammensettingen er mye mer personlig og spennende. Syns nå jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en drøss med furumøblar (Cd-stativ, TV-benk, seksjon, kjøkkenbord og stolar- osv..)...

Lure på om vi skal beise dei i kirsebær farge. Eg likar den fargen veldig godt- men lurer på andre sine erfaringa? Blir en fort lei? Er det vanskelig å male furemøblar? Er ein annen farge finare?

Kan nevne at vi har mørkt golv, kvite veggar og skal kjøpe svart skinnsofa..

Kva farge har du- og er du fornøgd?

[/quote

det hørtes kjempefint ut. go for it! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det er mitt innredningsmål også, Sixx: at møbler og interiør passer sammen uten at alt kommer fra "samme serie", har samme treslag eller nødvendigvis samme farge. Personlig syns jeg hjem med alt i samme serie/farge er upersonlige og kjedelige, mens eklektiske hjem hvor det ligger litt tanke og gjerne litt kreativitet bak sammensettingen er mye mer personlig og spennende. Syns nå jeg ;)

Helt enig! :enig_anim: Et hjem med personlighet blir til over tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du skal kjøre på! Det høres ut som det vil bli kjempefint!

(Selv har jeg bjørkemøbler.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Har egentlig møbler i endel forskjellige farger, men det er mest mørke trefarger som dominerer. Har ellers noen knall røde stoler, en blå og noen grønne. Har nettopp malt et gammel klesskap fra 1940-tallet med et nytt lag hvitt, mitt eneste hvite møbel faktisk:) Har en god blanding av gammelt og nytt, og har faktisk så langt brukt 1 1/2 år på å finne møbler... og er vel ennå ikke ferdig:)

Personlig synes jeg malte møbler blir finere enn beis. Beis har lett for å bli matt og skjoldet, og må innrømme jeg sjelden ser særlig vellykkede resultater av egenbeisede møbler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...