Gå til innhold

Noen tidligere voldsutsatte her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har vært utsatt for vold tidligere? Hvordan var din barselperiode, og opplevde du frykt for at noen skulle gjøre barnet ditt vondt? 

Anonymkode: 9cb32...d84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? Føler meg veldig ensom...

Skrevet

Nei men jeg var redd for og miste de ned trappa. Det viste seg at «alle» mødre hadde en sånn ting de fryktet selv om de ikke var utsatt for vold. 

Anonymkode: 06d9c...876

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei men jeg var redd for og miste de ned trappa. Det viste seg at «alle» mødre hadde en sånn ting de fryktet selv om de ikke var utsatt for vold. 

Føler på det også. Godt jeg ikke er alene med tankene. Får nesten mareritt da jeg tenker på hva som skjer hvis babyen faller ned trappa med meg....

TS

Skrevet

Opplevde først vold etter at barnet var kommet til. Hadde jeg opplevd vold før hadde jeg gått ut av forholdet tidligere. 

Anonymkode: b5576...c61

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler på det også. Godt jeg ikke er alene med tankene. Får nesten mareritt da jeg tenker på hva som skjer hvis babyen faller ned trappa med meg....

TS

Hørte om en som falt ned trappa. Hun holdt ekstra godt rundt babyen og slo rompa si veldig. 

Skrevet

Jeg er tidligere voldsutsatt :) som person er jeg opptatt av kontroll og stoler lite på folk rundt meg. Ifbm baby merket jeg dette allerede på barsel, da jeg ver skeptisk og fikk litt småpanikk når jordmor kom for å hente baby, for å avlaste oss litt. Hun måtte forklare hva og hvor hun skulle med baby for at jeg skulle føle det var ok. Ellers har det vist seg ved at vi feks ikke har hatt pass på mini som nærmer seg to år, men jeg vet jo ikke om det hadde vært annerledes uten mine erfaringer, for mannen er jo enig i at vi ikke har det behovet... Men en generell skepsis til at andre klarer å ta vare på henne og vil henne det beste, er der. Ellers har der vært mange andre tanker... Usikker på hva du tenker, eller har behov for å lufte.

Feks å være bekymret for å miste baby ned trappa osv er normale tanker for ikke-voldsutsatte også, ifbm instinkt/løvemammahjerne. Man får ofte (grusomme) tanker om hva som kan skje baby, fordi man inderlig ikke ønsker at det skal skje. 

Skrevet

Jeg ble utsatt for grovt seksuelt misbuk, fysisk og psykisk vold som barn. Men jeg har ikke hatt noen store bekymringer for barna mine. Selvfølgelig helt normale bekymringer. Og har latt familie passe de, da de var små. Nå er de store, og de får overnatte hos venner osv. For jeg kan jo ikke sperre de inne, i frykt for hva som kan skje. Min barndom må ikke ødelegge for de.

Anonymkode: 077dd...518

Skrevet

Har ingen innvirkning på livet mitt, verken i forhold til barn, familie elle øvrig.

Er naturligvis bekymret for barnet mitt, men det er mer i grad av at villbassen skal skade seg selv i alle sine påfunn. 

Anonymkode: e4efa...f18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...