Gå til innhold

43 år og gravid....... hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ingen barn, alltid tenkt at jeg aldri får barn. Vært sammen med min mann i 10 år og nå som 43 blir jeg plutselig gravid. Jeg er livredd!! Hva tenker dere om å være så gammel og bli mor? Når jeg var yngre tenkte jeg å få barn i slutten av tyve årene men det skjedde ikke så da begynte jeg å tenke at jeg aldri ville få barn. Jeg er glad og redd samtidig. Hjelp!!

Anonymkode: 6799f...f1b

• Liker 2
Skrevet

Slutt å tenk så mye. Det skjedde, du ble gravid likevel. Snu snuten fremover og ta ting som de kommer og problemene som de kommer. Om de kommer. Gratulerer☺️

Anonymkode: 37602...75d

• Liker 6
Skrevet

Gratulerer! ❤️Det der kommer til å gå helt fint🌺

Anonymkode: 48161...7ae

• Liker 6
Skrevet

Det går fint.

Så koselig ❤️

Ta ein dag av gangen.

Anonymkode: 87959...89f

• Liker 2
Skrevet

Heldige deg da🥰

Anonymkode: c6071...4a9

• Liker 2
Skrevet

Gratulerer ❤️

Anonymkode: 19092...f6b

• Liker 1
Skrevet

Tenker at det er veldig fint, gratulerer.

Jeg er glad for at kvinner stadig får barn i mer moden alder. Stort sett går det bra!

Mange kvinner stresser forferdelig når de bikker 30 og føler de har dårlig tid. Absolutt ikke tenker jeg da! Hvorfor kaste bort 20 årene på å være mor, når du fint kan vente til langt uti 30 årene og til og med 40!

Ja det er veldig bra 😃 dette klarer du! 

Anonymkode: 847b2...3b5

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er glad for at kvinner stadig får barn i mer moden alder. Stort sett går det bra!

Mange kvinner stresser forferdelig når de bikker 30 og føler de har dårlig tid. Absolutt ikke tenker jeg da! Hvorfor kaste bort 20 årene på å være mor, når du fint kan vente til langt uti 30 årene og til og med 40!

Vel, det er jo ikke noen selvfølge at man er fruktbar langt oppi 30-årene og i hvert fall ikke etter 40. 

Men, gratulerer så mye til trådstarter:) Regner med du kontakter lege raskt? Du skal jo bli fulgt opp mer nøye i svangerskapet.

• Liker 6
Skrevet

Svigermor var 43 når hun ble gravid med siste og hun er kjempe god mor å aktiv å gir god oppfølging. Bare gled deg og tenk at dette er noe fint ❤️

Anonymkode: 24197...b43

• Liker 2
Skrevet

Dette går bra 🥰 Gratulerer med det uventede mirakelet i magen. Kjenner 3 som har blitt mødre da de var 43 år, det har gått kjempebra med både mødre og babyer. Prøv å nyt tiden og pass på at du får god oppfølging av lege og jordmor, så synker det sakte men sikkert inn og du begynner å glede deg 🥰 Håper jeg er like heldig en gang de neste 5 årene.... (er 38). 

Anonymkode: 1cc65...958

Skrevet

Gratulerer ❤ Dette går helt fint og du kommer nok til å bli en super mor!

Anonymkode: b9156...e0d

Skrevet

Gratulerer så mye ❤️ dette kommer til å gå helt fint. Nå er du voksen og klar for det livet kommer med. Ja så var det ikke helt planlagt, men man kan ikke planlegge alt heller. Bare prøv å nyt tiden og tenk på all gleden du får med den lille :)  

Skrevet

Gratulerer! 😍 Mamma var 43 da hunfikk min lillesøster. Det gikk veldig bra. Nå er mamma 73 og lillesøster 30 😊 

Jeg er selv 43 nå, og fikk min siste noen mnd før jeg fylte 40. 

Anonymkode: 07d75...d53

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer så mye😍 Ikke fokuser på alderen din nå. Gled deg over at du fikk oppleve å bli gravid, og kos deg med fortsettelsen.😉

Annonse
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ingen selvfølge. Er 30 år å har allerede lave eggreserve. Fruktbarheten synker etter 30. Er det rart kvinner stresser? Stadig flere sliter med å få barn nettopp fordi alderen på prøvere øker. Heller «kaste» bort 20 årene på barn enn å angre resten av livet fordi jeg ventet til over 30. 

Når man er over 40 år sliter de fleste med å få barn. Fruktbarheten halveres etter 35 og igjen ved fylte 40. 

Anonymkode: 42fd7...052

• Liker 3
Skrevet

Hva trenger du hjelp til?

Anonymkode: 434bc...1c8

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner også flere som har fått barn da. Går helt fint!

Anonymkode: 025c0...a59

Skrevet

Det blir hverfall et elsket og ønsket barn! Gratulerer!

Anonymkode: 0f870...942

Skrevet

Det trenger ikke å være deg som har nedsatt fruktbarhet  Det kan være din mann som har dårlig sæd kvalitet. Og at du derfor ikke har blitt gravid tidligere.

Anonymkode: feede...eec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...