Gå til innhold

si nei med begrunnelse av at jeg er sliten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Blitt invitert med på noe - men sa nei fordi jeg har lite overskudd om dagen. Var dette veldig frekt av meg? Synes jo det var hyggelig at personen spurte, men jeg orker rett og slett ikke. Samt at jeg helst vil unngå å møte andre på fritiden fordi jeg bor med noen i risikogruppe..

Anonymkode: 19983...bb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var ikke frekt. Jeg personlig hadde foretrukket at noen sa som det er at de er slitne istedenfor å finne på noe

Anonymkode: fd025...d2b

• Liker 13
Skrevet

Ikke frekt. Den kan selvsagt tolkes frekt, men det betyr ikke at du var frekk. Flott at du klarer å sette grenser. 

Anonymkode: 093eb...7a2

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

På ingen måter frekt. 

Skrevet

Syns ikke det er frekt. Vil heller at du skal si at du er sliten enn å komme med en eller annen teit unnskyldning som vi begge vet bare er oppfunnet 😅 

Anonymkode: b5a5d...539

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er da helt normalt. Hvorfor skulle noen bli sure for det? Bedre å være ærlig enn å enten presse deg for mye, eller lyve om hvorfor.

Anonymkode: 51c37...178

• Liker 2
Skrevet

Det synes jeg er helt greit, men det er hyggelig for den som spør hvis man tilføyer at man gjerne blir med en annen gang.

Skrevet

Med mindre det var sjefen din som spurte om du gadd å jobbe, så er det veldig innafor:) Alle med hodet på rett plass liker ærlighet når de får tenkt seg om!

• Liker 1
Skrevet

Helt normalt🤗 Og mye bedre å si det som det er, enn å begynne å lyve.

Anonymkode: e7d12...d33

• Liker 1
Skrevet

Ikke frekt. 

Anonymkode: 6d808...70b

• Liker 1
Skrevet

Vet du, jeg ville heller hatt en venninne som var ærlig når hun takket nei, enn en som kom med en unnskyldning! At man er sliten er en ærlig sak! Og det er jo med venner man må kunne være ærlig, er det ikke? :D

Å være sliten i perioder er helt normalt, og da er det lov å følge egen kropp. I min vennegjeng er dette helt innafor hvertfall og ingen som reagerer på det! :D Heldigvis!

Skrevet

Ser ikke hva som skulle vært frekt med det. Er man for sliten til at man klarer være godt selskap, så er det da mye bedre at man sier det, og ikke kommer, enn at man kommer og så synes den man avtalte med det bare er kjedelig og kjipt fordi man sitter og gjesper og ikke klarer bidra i samtalen for man er så kjørt. 

Jeg er introvert, og det å være sosial tapper meg veldig. Så jeg sier ofte ærlig ifra at nå er jeg for sliten til å være sosial, jeg trenger å lade før jeg klarer å være godt selskap igjen. 

Anonymkode: 72f41...9f8

Skrevet
13 timer siden, ti10 skrev:

Det synes jeg er helt greit, men det er hyggelig for den som spør hvis man tilføyer at man gjerne blir med en annen gang.

Og i tillegg tar initiativ neste gang. Og ikke finner på masse greier med andre (og legger ut i sosiale medier) før neste gang. 🙈🤪

Skrevet
4 minutter siden, Kaisamaia skrev:

Og i tillegg tar initiativ neste gang. Og ikke finner på masse greier med andre (og legger ut i sosiale medier) før neste gang. 🙈🤪

Uff, den traff 🙈

Anonymkode: 59be6...0b5

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Kaisamaia skrev:

Angående å finne på "masse greier" med andre, så er jeg litt uenig. Det kan være de andre greiene er noe man har planlagt lenge i forveien, og at det er for å ha krefter til allerede eksisterende avtaler man ikke orker være med på denne sosiale tingen oppå det hele. 

Jeg er ihvertfall sånn at jeg ikke klarer for mange ting etter hverandre, og jeg liker å planlegge sosiale ting lang tid i forveien. 

Det er også slik at enkelte folk/ting krever mer krefter enn andre. Jeg har venninner jeg blir kjempesliten av, og andre som ikke tapper meg like mye å være sammen med. Men akkurat det trenger man jo ikke legge ut på some, da, men jeg synes det er helt innafor å si at dette orker jeg ikke, uten at det skal bety at man skal avlyse/avstå fra andre ting som er mindre tappende. 

Anonymkode: 72f41...9f8

Skrevet

Å si det når invitasjonen kommer synes jeg er helt uproblematisk - alle har tunge perioder og/eller travle perioder. Det er mye bedre å være framsynt og innse at man ikke har overskudd til alt man vil, enn å gjøre som en venninne av meg, som gjerne kunne avlyse avtaler samme dag fordi hun var sliten. Da høres det fort ut som at man egentlig ikke gidder å anstrenge seg (særlig når det ikke handler om noe mer andstrengede enn sofaskravling) og ikke synes det man skal og den man skal treffe er så viktig. 

Skrevet

Helt innafor. Vær ærlig, enten det er at du er sliten eller at du er introvert og ikke orker. Begge deler skal respekteres, og du kan fint være med en annen gang.

Sier du at du ikke vil fordi du bor med noen i risikogruppen for Covid, så utelukker du deg selv fra "alt" sosialt i ouverskuelig fremtid. Dersom dette faktisk er en grunn til at du ikke vil, så kan du heller ikke gå på andre ting uten å være en hykler. Du vil sannsynligvis ikke bli invitert til noe særlig heller, hvis folk vet at du ikke ønsker å delta på noe sammen med andre. 

Anonymkode: 4db0f...971

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke frekt å takke nei til noe.

Anonymkode: a82a1...e59

Skrevet

Jeg digger folk som er ærlige, og som setter begrensninger for seg selv. 

Jeg misliker folk som motvillig dukker opp selv om dem ikke ønsker å være der. Det blir ofte halvhjertet da. Eller dem som dikter og lyver om alt mulig dritt for å slippe å komme. 

"Vet du, jeg er sliten for tiden, og må dessverre si nei. Men takk for invitasjonen, vi får ha det tilgode" er så godt som du får det. 

Anonymkode: c6a6a...ae4

• Liker 1
Skrevet
På 3.11.2020 den 20.24, AnonymBruker skrev:

Hei. Blitt invitert med på noe - men sa nei fordi jeg har lite overskudd om dagen. Var dette veldig frekt av meg? Synes jo det var hyggelig at personen spurte, men jeg orker rett og slett ikke. Samt at jeg helst vil unngå å møte andre på fritiden fordi jeg bor med noen i risikogruppe..

Anonymkode: 19983...bb4

Er du sliten, så er du sliten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...