Gå til innhold

Ung og nettopp kjøpt leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!

Fikk nettopp svar i går på at jeg har fått kjøp meg leilighet! JIPPI. Den er ikke nyeste sort men har mye potensiell. 

Lurer derfor på om dere har noe forslag til enkle og rimelige ting mang kan gjøre for å piffe opp litt? 

Maling blir det helt klar og tenker å male kjøkkenet også. Skal likksom ikke så mye til for å få det til å se litt mer moderne ut fram til man har råd til å kjøpe nyere modeller. Kjøkkenet tenkte jeg å male mørkt og legge lysere kontaktplast på benkene. Akkurat nå er det bare trehvit. 

Tar aaaalt av forslag. Takk på forhånd 💕

Anonymkode: 2ccec...946

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man har lyst på nytt kjøkken men ikke råd til å kjøpe nytt kjøkken, kan man komme langt med å kjøpe bare fronter! La skroget stå, det er sikkert helt kurrant - sett nye fronter på det. Bytter man ut oppvaskmaskin til en man kan montere front på i samme slengen kan kjøkkenet få seg et ordentlig ansiktsløft for en mye rimeligere penge enn helt nytt kjøkken med nytt skrog og montering.

• Planter er fint!
  • Velg 1-3 ting å kjøpe "ordentlig" ta resten på "gi bort" eller lignende på Finn. Én enkelt kul lampe eller stol kan sette et flott preg på et ellers minimalt påkostet hjem. 
  • Få noe på veggen, men ikke for mye!
  • Et par vinflasker til dekor gjør seg, spesielt hvis du har et møbel i mørkt trevirke. Kjøp noe billig med kul etikett, ikke til konsum :)
  • I stedet for å la zalo-flasken stå framme, kjøp en liten oljeflaske/dekanter som er beregnet til olivenolje. Kjøp sånn gul Zalo og ha det i den. Ser 1000x bedre ut på benken. Evt. i grønn hvis du vil ha gammelt apotek-look ;) 
  • Samme går for tannbørste og såpedispenser på bad. Har mer å si enn du skulle tro
  • Ikke kjøp sengeteppe, blir bare rot
  • Skittentøyskurv som ikke ser ut som en søppelbøtte er også fint. Kurvmøbel, bambus, eller noe sånt - gjør mye for inntrykket
  • Det finns også finere eller styggere oppvaskbørster. Kjøp en i tre, er grisebillig uansett

Det var det jeg kunne komme på i farta. Gratulerer og lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...