Gå til innhold

Anti-Hund ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du, eller vet du om noen , som er i mot hunder og vil ha dem forbudt ?

Kom over en youtuber i dag som rett og slett jobber for å få hunder forbudt som kjæledyr og utryddet.
Jeg er helt sjokkert .

Er ting er jo å ikke like hunder og helst ikke ha noe med dem å gjøre, men å ville ha dem utryddet og borte er jo helt vilt .
Hun brukte er ordtak av Mahatma Gandhi :  First they ignore you . Then they laugh at you. Then they fight you . Then you win .
Hun sa at hun vet at hun kommer til å vinne denne kampen ved bruk av tålmodighet , og at hun så det samme hadde skjedd med kvinnekampen om like rettigheter , avskaffelse av slaveriet og røykeloven .
Alt dette (og mer til)  har vært som Mr Gandhi sa .  De vant til slutt. Folk må bare bli vant til tanken.

Jeg er

Anonymkode: 18666...19b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sett det på Reddit. Dogfree. Det er så mange sprø mennesker i verden. Ingenting overrasket meg mer.

Anonymkode: 7a18c...02c

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor vil hun ha de utryddet?

Anonymkode: 39008...685

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil hun ha de utryddet?

Anonymkode: 39008...685

For hun hater hunder. Synd de er illeluktende blodtørstige drapsmaskiner. Viste til noen tilfeller der hunder hadde spist av kroppen på sin døde eier, angrepet barn , drept mennesker , at de spiser bæsj og oppkast , at de ikke finnes lojale overhodet  osv..

Anonymkode: 18666...19b

Skrevet

Rimelig spesiell holdning når man vet at arten på en måte er «skapt» av oss mennesker, og at vi sånn sett har et ansvar for å ta vare på de. 
Uten hunden har nok ikke mennesket vært der det er i dag, det er et gjensidig avhengighetsforhold. 
Ingen annen art er så god til å lese menneskelig kroppsspråk som hundene. Sjimpanser, som er genetisk lik oss, er mye dårligere. 

Skrevet
4 minutter siden, Helgeline said:

Rimelig spesiell holdning når man vet at arten på en måte er «skapt» av oss mennesker, og at vi sånn sett har et ansvar for å ta vare på de. 
Uten hunden har nok ikke mennesket vært der det er i dag, det er et gjensidig avhengighetsforhold. 
Ingen annen art er så god til å lese menneskelig kroppsspråk som hundene. Sjimpanser, som er genetisk lik oss, er mye dårligere. 

Jeg er ikke for utrydding av hunder altså, men... Ja, vi har et ansvar for å ta vare på de hundene som allerede lever, men vi har jo ikke et ansvar for å la dem formere seg? Kan jo bare holde dem unna hverandre for å redusere bestanden. Ser ikke noe uetisk i det. Noen raser er jo nyttige, men hadde det gjort noe om man stanset avl av chihuahua og king charles spaniel?

Anonymkode: 1e318...b40

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke for utrydding av hunder altså, men... Ja, vi har et ansvar for å ta vare på de hundene som allerede lever, men vi har jo ikke et ansvar for å la dem formere seg? Kan jo bare holde dem unna hverandre for å redusere bestanden. Ser ikke noe uetisk i det. Noen raser er jo nyttige, men hadde det gjort noe om man stanset avl av chihuahua og king charles spaniel?

Akkurat med de rasene har du et poeng. De er ihjelavla stakkar. Foretrekker en skikkelig hund. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde et crush på en fyr en gang som var ekstremt miljøaktivist og han var visst imot husdyr fordi han mente at de forurensa eller noe sånt 🙄 tror det var det som fikk meg til å innse at jeg synes han var litt for rar. 

Anonymkode: e1755...b2d

Skrevet

Jeg er for strengere kontroll av husdyrhold, egnethet, båndtvang osv. Men i mot hunder? det hørtes rart ut.

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde et crush på en fyr en gang som var ekstremt miljøaktivist og han var visst imot husdyr fordi han mente at de forurensa eller noe sånt 🙄 tror det var det som fikk meg til å innse at jeg synes han var litt for rar. 

Anonymkode: e1755...b2d

Han hadde faktisk et poeng der. Dyrene forurenser ikke så mye, men produksjon av hundefôr bidrar til utslipp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...