AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Er du, eller vet du om noen , som er i mot hunder og vil ha dem forbudt ? Kom over en youtuber i dag som rett og slett jobber for å få hunder forbudt som kjæledyr og utryddet. Jeg er helt sjokkert . Er ting er jo å ikke like hunder og helst ikke ha noe med dem å gjøre, men å ville ha dem utryddet og borte er jo helt vilt . Hun brukte er ordtak av Mahatma Gandhi : First they ignore you . Then they laugh at you. Then they fight you . Then you win . Hun sa at hun vet at hun kommer til å vinne denne kampen ved bruk av tålmodighet , og at hun så det samme hadde skjedd med kvinnekampen om like rettigheter , avskaffelse av slaveriet og røykeloven . Alt dette (og mer til) har vært som Mr Gandhi sa . De vant til slutt. Folk må bare bli vant til tanken. Jeg er Anonymkode: 18666...19b
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #2 Skrevet 3. november 2020 Har sett det på Reddit. Dogfree. Det er så mange sprø mennesker i verden. Ingenting overrasket meg mer. Anonymkode: 7a18c...02c 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #3 Skrevet 3. november 2020 Hvorfor vil hun ha de utryddet? Anonymkode: 39008...685
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #4 Skrevet 3. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil hun ha de utryddet? Anonymkode: 39008...685 For hun hater hunder. Synd de er illeluktende blodtørstige drapsmaskiner. Viste til noen tilfeller der hunder hadde spist av kroppen på sin døde eier, angrepet barn , drept mennesker , at de spiser bæsj og oppkast , at de ikke finnes lojale overhodet osv.. Anonymkode: 18666...19b
Helgeline Skrevet 3. november 2020 #5 Skrevet 3. november 2020 Rimelig spesiell holdning når man vet at arten på en måte er «skapt» av oss mennesker, og at vi sånn sett har et ansvar for å ta vare på de. Uten hunden har nok ikke mennesket vært der det er i dag, det er et gjensidig avhengighetsforhold. Ingen annen art er så god til å lese menneskelig kroppsspråk som hundene. Sjimpanser, som er genetisk lik oss, er mye dårligere.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #6 Skrevet 3. november 2020 4 minutter siden, Helgeline said: Rimelig spesiell holdning når man vet at arten på en måte er «skapt» av oss mennesker, og at vi sånn sett har et ansvar for å ta vare på de. Uten hunden har nok ikke mennesket vært der det er i dag, det er et gjensidig avhengighetsforhold. Ingen annen art er så god til å lese menneskelig kroppsspråk som hundene. Sjimpanser, som er genetisk lik oss, er mye dårligere. Jeg er ikke for utrydding av hunder altså, men... Ja, vi har et ansvar for å ta vare på de hundene som allerede lever, men vi har jo ikke et ansvar for å la dem formere seg? Kan jo bare holde dem unna hverandre for å redusere bestanden. Ser ikke noe uetisk i det. Noen raser er jo nyttige, men hadde det gjort noe om man stanset avl av chihuahua og king charles spaniel? Anonymkode: 1e318...b40
Helgeline Skrevet 3. november 2020 #7 Skrevet 3. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke for utrydding av hunder altså, men... Ja, vi har et ansvar for å ta vare på de hundene som allerede lever, men vi har jo ikke et ansvar for å la dem formere seg? Kan jo bare holde dem unna hverandre for å redusere bestanden. Ser ikke noe uetisk i det. Noen raser er jo nyttige, men hadde det gjort noe om man stanset avl av chihuahua og king charles spaniel? Anonymkode: 1e318...b40 Akkurat med de rasene har du et poeng. De er ihjelavla stakkar. Foretrekker en skikkelig hund. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #8 Skrevet 4. november 2020 Jeg hadde et crush på en fyr en gang som var ekstremt miljøaktivist og han var visst imot husdyr fordi han mente at de forurensa eller noe sånt 🙄 tror det var det som fikk meg til å innse at jeg synes han var litt for rar. Anonymkode: e1755...b2d
Pappi Skrevet 4. november 2020 #9 Skrevet 4. november 2020 Jeg er for strengere kontroll av husdyrhold, egnethet, båndtvang osv. Men i mot hunder? det hørtes rart ut.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #10 Skrevet 4. november 2020 59 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde et crush på en fyr en gang som var ekstremt miljøaktivist og han var visst imot husdyr fordi han mente at de forurensa eller noe sånt 🙄 tror det var det som fikk meg til å innse at jeg synes han var litt for rar. Anonymkode: e1755...b2d Han hadde faktisk et poeng der. Dyrene forurenser ikke så mye, men produksjon av hundefôr bidrar til utslipp. Anonymkode: 1e318...b40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå