Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visste ikke hvor jeg skulle poste denne. Men lurer på hvor vanlig det er å gråte. Jeg gråter nesten hver dag. Ikke foran andre, men noen ganger det og. Jeg elsker en jeg ikke kan få. I tillegg er det tøft på jobb. Har vart i flere år. Er det normalt å ha det sånn? 

Anonymkode: f900e...227

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ville tatt en tur til legen om du er så langt nede at du gråter svært ofte. Det finnes hjelp å få, og det kan bli bedre. ❤️

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 2
Skrevet

Tror det var i 2012. Før det var 2007, og før det 1997.

• Liker 1
Skrevet

Sjelden. Hvis du ser bort ifra noen filmer, så har jeg ikke grått siden begravelsen til faren min. 17 år siden.

Skrevet
1 minutt siden, Mæn40 skrev:

Sjelden. Hvis du ser bort ifra noen filmer, så har jeg ikke grått siden begravelsen til faren min. 17 år siden.

Oj, det var lenge siden sist! Har du ikke opplevd noe trist de siste årene? Ingen samlivsbrudd, andre triste ting man vanligvis gråter over? Eller klarer du bare ikke gråte? 

Anonymkode: 3d0b8...711

Skrevet

Gråter som regel første dagen av mens og dagen etter mens. Eller hvis jeg er lei meg eller svært sliten. Jeg gråt under busstreiken husker jeg, var helt utslitt av sykling. Og jeg gråt tidligere i år fordi typen og jeg hadde en teit krangel under Corona. Så, et par ganger i mnd, i snitt, vil jeg si. Ikke fullt hver uke. Da det blei slutt mellom eksmannen min og meg, gråt jeg hver dag i 3 mnd. Vet søstera mi gråter flere ganger i uka, men hun er deprimert og går i terapi. 

Anonymkode: 98159...5df

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Uatskillelig skrev:

Til dels ofte. Det går sjeldent én uke uten, men nå har jeg kompleks ptsd, alvorlig fobi, moderat depresjon, tvang, paranoia, tilknytningsvansker, separasjonsangst, dissosiasjon, søvnvansker og utmattelse, så det er kanskje ikke så rart. 

Ville tatt en tur til legen om du er så langt nede at du gråter svært ofte. Det finnes hjelp å få, og det kan bli bedre. ❤️

Har alltid grått ofte. Men har vært verre de siste årene. Jeg går til psykolog for angst/depresjon og lignende. Men føler kanskje på at jeg gråter mer enn det som er normalt uavhengig av dette. Jeg har en jobb som er svært vanskelig. Jeg gråt foran noen kolleger en dag. Hun ene sa i en trøstende tone «er det så gale?». Jeg svarte «nei, det er ikke det», og følte meg litt dum. Men i et perspektiv ser jeg at jeg går gjennom mye som en skal være veldig sterk for å klare å takle. Så usikker på om jeg er så svak som jeg tenker. Men jeg er flink til å bagatellisere ting når det handler om meg selv. Jeg har høy arbeidsmoral, og selv om jeg har mye angst så presser jeg meg selv til å «stå i det». Men føler ofte på at jeg ikke klarer mer. Tenker ofte (hver dag) at jeg trenger en pause. Men vil ikke skuffe noen. Så jeg lager meg mål fremover i tiden. Neste er juleferie. Tiden styrer alt. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Oj, det var lenge siden sist! Har du ikke opplevd noe trist de siste årene? Ingen samlivsbrudd, andre triste ting man vanligvis gråter over? Eller klarer du bare ikke gråte? 

Anonymkode: 3d0b8...711

Opplever jo noe trist iblant, men det sitter langt inne å gråte.

Når jeg tenker etter så gråt jeg av en sak Aftenposten hadde med alle tekstmeldingene fra Utøya. 

• Liker 2
Skrevet

Hver dag. Gråter av latter, av stillhet, av gode ord, av vakre sanger, av flotte bøker, av på mine vakre dyr, min nydelige mann, gråter over at barna er voksne og klarer seg bra. Gråter fordi jeg er heldig, som tross alt har det i meg å gledes  og gråte litt av alt det vakre i verden.

Anonymkode: d3cf5...ef5

• Liker 1
Gjest Bamse20
Skrevet (endret)

alle gråter, dem som sier dem ikke gjør det trur jeg ikke noe på.

Er man alene, er det alltids lettere.

Men jeg gråter når jeg er deprimert.

Endret av Bamse20
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hver dag. Gråter av latter, av stillhet, av gode ord, av vakre sanger, av flotte bøker, av på mine vakre dyr, min nydelige mann, gråter over at barna er voksne og klarer seg bra. Gråter fordi jeg er heldig, som tross alt har det i meg å gledes  og gråte litt av alt det vakre i verden.

Bør vel legge til jeg har en psykisk diagnose som gjør meg veldig syk til tider. Da gråter jeg ikke. 

Men vil tro det ts også opplever er helt normalt i den situasjonen ts er i :)

Skrevet

Nå om dagen gråter jeg nesten hver eneste dag.. 

Jobben min smuldrer opp. Byttet avdeling og har fått en leder som ikke liker meg. Forsøker å presse meg ut. 

Jeg har blitt diagnosert med en kronisk lidelse, og Covid 19 sier at jeg ikke kan få en klem av nooooen... Har barna og sambo da. Men det er kjipt å være så aleine som man er i år.

Anonymkode: 5dd66...8ac

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Uatskillelig skrev:

Du har grått like mye på 23 år som det jeg kan gjøre på én dag. Noen ganger kan jeg gråte flere ganger daglig, og i så mange timer at øynene blir helt opphovnet. Uten at det har skjedd noe veldig dramatisk.. 😅

Det høres litt slitsomt ut 😊

Anonymkode: 5dd66...8ac

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har alltid grått ofte. Men har vært verre de siste årene. Jeg går til psykolog for angst/depresjon og lignende. Men føler kanskje på at jeg gråter mer enn det som er normalt uavhengig av dette. Jeg har en jobb som er svært vanskelig. Jeg gråt foran noen kolleger en dag. Hun ene sa i en trøstende tone «er det så gale?». Jeg svarte «nei, det er ikke det», og følte meg litt dum. Men i et perspektiv ser jeg at jeg går gjennom mye som en skal være veldig sterk for å klare å takle. Så usikker på om jeg er så svak som jeg tenker. Men jeg er flink til å bagatellisere ting når det handler om meg selv. Jeg har høy arbeidsmoral, og selv om jeg har mye angst så presser jeg meg selv til å «stå i det». Men føler ofte på at jeg ikke klarer mer. Tenker ofte (hver dag) at jeg trenger en pause. Men vil ikke skuffe noen. Så jeg lager meg mål fremover i tiden. Neste er juleferie. Tiden styrer alt. 

Du er ikke svak. Det er menneskelig å gråte. Heller verre med de som så gjerne trenger å gråte, men ikke får det til. Veldig gjenkjennelig det du skriver. Håper du får det bedre snart. :hug:

Skrevet

Det er ytterst sjelden jeg faktisk gråter. Er relativt følsom da så får jo tårer når jeg ser noe det er trist/glad scene i en bok/film. Får tårer (happy tears ) i øynene når jeg får tegninger og andre kreasjoner av guttungen... :P Men sånn at jeg gråter fordi jeg er ulykkelig eller lei i det virkelige liv, det er sjelden, veldig sjelden.

Skrevet

I gjennomsnitt annenhver dag, høsten og vinteren blir det nesten daglig noen tårer, våren og sommeren er det heldigvis mye sjeldnere 🙂

Skrevet

Det er mange år siden jeg har grått. Jeg er stort sett glad.

Skrevet

Gråter og gråter. Feller noen tårer innimellom spesielt de siste 2 årene. 

Skrevet

Jeg gråter hver eneste uke. Det er fordi jeg gråter for alt.. er helt tåpelig. Gråter når jeg er glad, gråter når jeg blir sint, gråter når jeg er sliten. Er så jævlig slitsomt. Har også en tendens til å se The Office om og om igjen, og den serien får meg til å grine. Både av latter og fordi jeg ser de «triste» scenene om og om igjen🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...