Maleficenta Skrevet 4. november 2020 #21 Skrevet 4. november 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel var babyen deres da dere introduserte smokk? Og hva gjorde at dere begynte? Vi er litt uenig om smokkebruk her i huset 😅 Anonymkode: 4895b...60a Min ble introdusert på sykehuset. Han havnet på nyfødtintensiv og der kjørte de i han smokk
Maleficenta Skrevet 4. november 2020 #22 Skrevet 4. november 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Begynte vel når han var 3-4 uker. Vi var i utgangspunktet enige om å ikke bruke smokk, og jeg var mest bestemt på det. Men ei natt når han gråt for 3 timen i strekk og verken pupp, kos eller annet funket så var det jeg selv som fant den frem. Og han sovnet med en gang. håper vi slipper å bruke med nestemann, men må man så må man. Anonymkode: 0b353...bdf Er et helvete å få de til å slutte med det iallefall
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #23 Skrevet 4. november 2020 Vi introduserte den etter 5 dager med første. Ingen sugeforvirring, og han ble mye mer tilfreds i våken tilstand når han fikk sutte på den mens jeg kledde på meg, dusjet osv. Han hadde en liten periode der vi måtte inn å gi smokken om han mistet den, men han lærte fort å finne den selv. Han er 1,5 år nå og bruker den kun når han skal sove, eller som kos når han er lei seg Datteren min virker tilfreds uten og har ikke noe stort sugebehov enn så lenge.. men så er hun bare 6 dager gammel da 😅 Anonymkode: 1e23b...78a 1
asterix Skrevet 4. november 2020 #24 Skrevet 4. november 2020 Har aldri brukt smokk til noen av mine. Har aldri sett poenget. I starten får de jo pupp når de måtte ønske og så roer jo sugebehovet seg etterhvert som de blir eldre.
GulSitron Skrevet 4. november 2020 #25 Skrevet 4. november 2020 Fikk streng beskjed på føden om at smokk var fy frem til amminga var etablert. (Altså 4-6uker) Da vi kom hjem fra sykehuset var han en rolig og bedagelig liten fyr som stort sett sov. Måtte vekkes for måltid og bleieskift. Så kom det en kveld hvor han bare hyla. Pupp var uaktuelt, å bli byssa var uaktuelt, nærhet var helt uaktuelt. Holdt på i mange timer og det var sikkert like før jeg ble døv. Steriliserte smokkene og gav han en. Han slukna på 0.25 sekunder og sov i mange timer. Nå bruker vi smokken når han er urolig på stellebordet eller når han er sulten og vi venter på at melka skal bli varm
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #26 Skrevet 4. november 2020 Vi endte opp med å kjøpe smokk i dag, baby er 3 uker i dag, og han elsker den! Ga den etter amming, når han var tydelig mett og bare ville suge. Deilig å ikke være biteleke lenger, med de alt for ømme brystvortene ts Anonymkode: 4895b...60a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå