AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Lurer på om dere supplerer med serum eller booster fra annet merke for mer vitaminer/anti age egenskaper? Etter det jeg vet og kan se har ikke Cerave produktene som finnes her i landet noe særlig anti age i seg. Jeg er ingen ekspert, men etter det jeg kan se så er vitamin E på nest sisteplass når jeg kikker på ingrediensene i lotionen. Synes produktene er kjempegode for sensitiv og reaktiv hud og har en veldig hyggelig prislapp, men det eneste usikre er om det gir nok anti age for meg som er godt opp i 30-åra. Anonymkode: d2faa...f2d
Djungelvrål Skrevet 3. november 2020 #2 Skrevet 3. november 2020 Syns Cerave er opphyped, men bra at de er uparfyrmerte. Har en stor tube til ansiktet, helt grei og kommer til å vare lenge. Blander i 2 dr B-oil fra the ordinary for å gjøre den mer fet- Huden trenger mer næring nå på vinteren. Er ingen anti age egenskaper i de foruten at de fukter huden.
Roci Skrevet 3. november 2020 #3 Skrevet 3. november 2020 Jeg kan ikke se at produsenten skriver noe om anti-age på sidene sine, CeraVe er først og fremst fuktighetgivende og fuktighetsbevarende. TS, hvis du ønsker effektiv anti-age hudpleie, så er det UV-beskyttelse og produkter med høyt innhold av antioksidanter, AHA/BHA og A-vitaminsyre (retinoider) som gjelder.
Djungelvrål Skrevet 3. november 2020 #5 Skrevet 3. november 2020 Ser nå på ingrediensene og ble overrasket at kremene inneholder både silikon og vaselin. Ingredienser som ikke gjør stort for huden.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #6 Skrevet 3. november 2020 27 minutter siden, Kaneel skrev: The ordinary i bunn så blir det bra Har du forslag fra the ordinary? Jeg har en sensitiv kombinert hud. Anonymkode: d2faa...f2d
Roci Skrevet 4. november 2020 #7 Skrevet 4. november 2020 13 timer siden, Apocalypte skrev: Ser nå på ingrediensene og ble overrasket at kremene inneholder både silikon og vaselin. Ingredienser som ikke gjør stort for huden. De bidrar til å hindre fukttap fra huden, selv om de i seg selv ikke har noen pleiende egenskaper. Men jeg vet at mange ønsker å unngå disse ingrediensene. Min kombinerte hud er ikke så begeistret for verken petrolatum eller dimethicone, så jeg unngår som regel produkter som har høyt innhold av disse. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #8 Skrevet 4. november 2020 13 timer siden, Roci skrev: De bidrar til å hindre fukttap fra huden, selv om de i seg selv ikke har noen pleiende egenskaper. Men jeg vet at mange ønsker å unngå disse ingrediensene. Min kombinerte hud er ikke så begeistret for verken petrolatum eller dimethicone, så jeg unngår som regel produkter som har høyt innhold av disse. Roci, du har hjulpet så mye her inne om hudpleie, lurte på om jeg kunne låne deg i to sek? Den siste uka har jeg nemlig fått en del utbrudd jeg ikke pleier å ha. Du hjalp meg i en annen tråd, og jeg kjøpte det serumet du anbefalte meg, fra Bioderma. I samme sleng kjøpte jeg kremen deres, som jeg bruker før kvelden. Begge føles deilige. Dette er det eneste som er nytt i hudpleien min, og jeg har kviser rundt munnen (ser veldig fjortis ut) og i panna som jeg ikke pleier å ha. Kan det være disse to? Jeg sjekket begge på skinkarisma.com før jeg kjøpte dem, og ingen av dem skal jeg i teorien reagere på. Har du peiling? Ellers har jeg brukt TO zink/niacinamide, men den har jeg brukt i to år. Kanskje jeg har brukt et tykkere lag enn jeg pleier. Kan det være dette? Håper på svar. For å si noe til tråden så er jeg enig i at Cerave er bra på mange måter, en av de få jeg ikke reagerer på, men den gir ikke nok fukt, og det var derfor jeg kjøpte dette fra Bioderma. Anonymkode: 7d331...124
Roci Skrevet 5. november 2020 #9 Skrevet 5. november 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Roci, du har hjulpet så mye her inne om hudpleie, lurte på om jeg kunne låne deg i to sek? Den siste uka har jeg nemlig fått en del utbrudd jeg ikke pleier å ha. Du hjalp meg i en annen tråd, og jeg kjøpte det serumet du anbefalte meg, fra Bioderma. I samme sleng kjøpte jeg kremen deres, som jeg bruker før kvelden. Begge føles deilige. Dette er det eneste som er nytt i hudpleien min, og jeg har kviser rundt munnen (ser veldig fjortis ut) og i panna som jeg ikke pleier å ha. Kan det være disse to? Jeg sjekket begge på skinkarisma.com før jeg kjøpte dem, og ingen av dem skal jeg i teorien reagere på. Har du peiling? Ellers har jeg brukt TO zink/niacinamide, men den har jeg brukt i to år. Kanskje jeg har brukt et tykkere lag enn jeg pleier. Kan det være dette? Håper på svar. For å si noe til tråden så er jeg enig i at Cerave er bra på mange måter, en av de få jeg ikke reagerer på, men den gir ikke nok fukt, og det var derfor jeg kjøpte dette fra Bioderma. Anonymkode: 7d331...124 Så kjedelig at du har fått kviseutbrudd, høres jo ikke ut som om anbefalingene mine funket helt for deg da Det kan godt hende at det er disse produktene du reagerer på, siden de er nye i hudpleierutinen din. Det kan også være at det ikke er produktene i seg selv, men kombinasjonen med niacinamideserumet du reagerer på, selv om produktene i prinsippet ikke inneholder ingredienser som "kræsjer". Den eneste måten å finne ut av dette på, er å bruke eliminasjonsmetoden, enten kutte ut de nye produktene eller kutte ut niacinamideserumet en periode og se hva som skjer. Nå har jeg lest en del i det siste om at folk reagerer på niacinamideserumet til TO, men siden du har brukt det i to år uten problemer, så er nok det lite sannsynlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå