AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #121 Skrevet 4. november 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Egen garasje, låve, spesielt turistattraksjoner som Besseggen, klipper, flytog, lastebiler osv. Og så er det et stort antall som forsøker men ikke får til. Men til tema: Vann har ikke egen farge, det tar farge fra omgivelsene sine. Svartedauenviruset finnes enda, men det er få som blir smittet og det finnes medisin mot den. Ca 500 dør årlig. Det finnes 9 haiarter i Oslofjorden. Anonymkode: b123d...a44 Litt usikker på «ekspertområdet» ditt.. svartedauden skyldes ikke et virus, men bakterien Yersinia Pestis. Stemmer forøvrig at denne forekommer fremdeles, men er antibiotikasensitiv. Anonymkode: 0ca90...f9f 6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #122 Skrevet 4. november 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: At kornfritt hundefor forebygger allergi hos hund eller er bra for bikkjer å ete....... Hundeeiere er hjernevasket av dyrebutikker som selger en farlig løgn. En løgn som gir best fortjeneste og inntjening. dyrlege Anonymkode: 48687...1cb «God business» for oss veterinærer også da, med økt frekvens av HCM (og krystalluri)😣😏 Anonymkode: 0ca90...f9f 1
GinaT Skrevet 4. november 2020 #123 Skrevet 4. november 2020 (endret) 21 hours ago, AnonymBruker said: Vann har ikke egen farge, det tar farge fra omgivelsene sine. Anonymkode: b123d...a44 Vann er faktisk blått, så dette er enda en myte Kilde Det er mange som fremdeles tror "harddisken" er PC-boksen under skrivebordet. Dette er så klart ikke riktig da harddisken er en av mange komponenter inne i boksen. Endret 4. november 2020 av GinaT 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #124 Skrevet 4. november 2020 *Jo, munnbind beskytter deg mot å bli smittet. * Nei, du blir ikke syk av å være ute i kulda eller sitte i trekk. Anonymkode: 5e766...838 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #125 Skrevet 4. november 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: At du har Internett fra En leverandør Så betyr det ikke at du får wifi i hele huset ditt uten å kjøpe ekstra utstyr!!! å fordi du betaler for ett 300 nett betyr det ikke at du er garantert dette på wifi!!! Å nei det betyr ikke at noe er galt!!! Les deg opp på hvordan wifi fungerer ditt mehe!!! Anonymkode: bbe3d...7cd Å ha kjøpt ruter, google nest med tre enheter og beste hastighet osv betyr desverre ikke at det blir dekning i hele huset det heller.... Og til deg: regner med at du er den som skal forklare slikt for folk (desverre). Anonymkode: b123d...a44 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #126 Skrevet 4. november 2020 13 minutter siden, GinaT skrev: Vann er faktisk blått, så dette er feil. Kilde Det er mange som fremdeles tror "harddisken" er PC-boksen under skrivebordet. Dette er så klart ikke riktig da harddisken er en av mange komponenter inne i boksen. Vann er ikke blått. Blåfargen er fra sollys og himmel. Om du fyller en bøtte vann og setter den i kjelleren så er det jo ikke blått.. Anonymkode: b123d...a44 4
GinaT Skrevet 4. november 2020 #127 Skrevet 4. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Vann er ikke blått. Blåfargen er fra sollys og himmel. Om du fyller en bøtte vann og setter den i kjelleren så er det jo ikke blått.. Anonymkode: b123d...a44 Leste du i det hele tatt kilden jeg linket til? 10
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #128 Skrevet 4. november 2020 Myte: Folk som jobber i utelivsbransjen er alkoholiserte partyløver uten mål og mening i livet. Dørvakter er verst, og alle dørvakter er små, maktsyke jævler som ikke kom inn på politihøyskolen. Sannheten: Vi er like forskjellige som alle andre. Noen av oss er bare veldig glad i å møte folk, og syns dette er en fin måte å gjøre det på. Noen av oss er studenter, noen kjører taxi, jobber i butikk, driver eget firma, er snekre, eller sykepleiere (osv osv). Bare på min arbeidsplass er det en ingeniørstudent på siste året, og jeg jobber for å spare til høyskole. Og da jobber jeg der det er behov for meg. Jeg har 63 studiepoeng, og dermed kun høye karakterer, så jeg kommer inn på de fleste linjer jeg ønsker. Og kravet til politihøyskolen har jeg nådd for lengst. Men politi ønsker jeg ikke å bli. Ikke noe galt i å være politi altså, det bare er ikke noe for meg. Vi har også en som driver et godt etablert firma med god inntjening. Men i helgene syns han det er fint å treffe folk, og at utelivsbransjen er en ålreit måte å gjøre det på Jeg er litt lei av å høre at jeg er dum, og at jeg ikke har oppnådd noenting i livet, på grunn av en deltidsjobb ved siden av/mellom studier... Anonymkode: 5c7bb...059 6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #129 Skrevet 4. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: *Jo, munnbind beskytter deg mot å bli smittet. * Nei, du blir ikke syk av å være ute i kulda eller sitte i trekk. Anonymkode: 5e766...838 Man blir kanskje ikke syk av det alene, men er man iferd med å bli syk så hjelper det definitivt ikke. Dette er ikke en myte, da mange nok har erfart det på kroppen til at man vet det ikke er smart. Anonymkode: 88850...0ad 6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #130 Skrevet 4. november 2020 At NAV-ansatte bare drikke kaffe og slarver hele dagen lang. Vi er så overarbeidet og har så mye å gjøre at det ikke er mulig å gjøre sakene grundig. Neste dag kommer det ny bunke oppgaver, samme om du har noe igjen fra dagen før eller ikke. Mange av oss har så mye fleksitid at vi ikke får avviklet det en gang. Jobber mange timer gratis hvert år da mange timer blir slettet ved årsskifte. Anonymkode: 49381...7e8 6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #131 Skrevet 4. november 2020 Myte; CRP nivå sier om du er syk og trenger behandling. I alle de år jeg jobbet på legevakt var det CRP folk var mest opptatt av. (og den febermyten som allerede er omtalt) Fakta; CRP er bare en del av en totalvurdering, du kan dø av sepsis uten å ha høy CRP. Og du kan ha forhøyet CRP uten å trenger behandling. Anonymkode: bdfb4...917 5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #132 Skrevet 4. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Myte: «Alle rusavhengige er kriminelle.» Fakta: Nei. Bare nei. Anonymkode: d274c...459 Det må de vel være, i og med det er forbudt å inneha narkotika? Anonymkode: 6691c...ba1 6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #133 Skrevet 4. november 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må de vel være, i og med det er forbudt å inneha narkotika? Anonymkode: 6691c...ba1 Man kan fint ruse seg på lovlige preparater. Men jeg kan jo utdype hva jeg egentlig tenkte på. Alle rusavhengige begår ikke kriminelle handlinger (utover besittelse/bruk av ulovlige rusmidler) selvom de er rusavhengige. Ganske velkjent at mange mener dette. At de ikke gjør annet enn å stjele, gjøre hærverk, svindle, utøve trusler og vold osv. Anonymkode: d274c...459 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #134 Skrevet 4. november 2020 På 3.11.2020 den 22.03, AnonymBruker skrev: Ikke langt unna i alle fall. En av mine er 12 og suger fortsatt på tommelen... Anonymkode: 73264...62b Jeg er snart 28 og sutter enda på tommelen når jeg sover, er stresset, trøtt, lei meg osv 😱 Anonymkode: 04f39...f19 4
heletv Skrevet 4. november 2020 #135 Skrevet 4. november 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk jobben jeg har nå utelukkende fordi jeg ringte. Arbeidsgiver hadde ikke engang lest søknaden min før jeg ringte, men mens jeg hadde han på tråden så han gjennom den og spurte om jeg kunne komme på intervju dagen etter. Folk, og dermed også arbeidsgivere, er forskjellige. Noen setter pris på at du er ivrig. Anonymkode: 48cbb...759 Ja, jeg har snakket med flere nå etter kommentaren igår og mange mener at man burde ringe. Jeg har aldri gjort det og fått jobber uansett, men mange jobber jeg også har søkt på der jeg ikke har fått intervju engang. Helt rett at alle er forskjellige! Tenker også at man burde ha noe veldig konkret å ringe for, men det er vanskelig når alt man trenger å vite står i jobbbeskrivelsen. Hva ringte du for? 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #136 Skrevet 6. november 2020 På 4.11.2020 den 19.11, AnonymBruker skrev: Myte; CRP nivå sier om du er syk og trenger behandling. I alle de år jeg jobbet på legevakt var det CRP folk var mest opptatt av. (og den febermyten som allerede er omtalt) Fakta; CRP er bare en del av en totalvurdering, du kan dø av sepsis uten å ha høy CRP. Og du kan ha forhøyet CRP uten å trenger behandling. Anonymkode: bdfb4...917 CRP skal jo si noe om betennelse i kroppen. Hvis man har høy CRP så har man vel en betennelsesreaksjon i kroppen? Tydeligvis en som har vært på samme skole som deg som sendte hjem broren min i sommer med sterke magesmerter og CRP på nesten 200 fordi han så ikke så veldig syk ut, og fikk beskjed om å komme tilbake hvis han ble verre. Han har veldig høy smerteterskel og tenkte at han var vel ikke så syk som han følte seg da, så det var bare å bite tennene sammen. Han ble innlagt med totalt sprukken blindtarm og sepsis neste dag. Anonymkode: cf95c...937 4
Kågebruker Skrevet 6. november 2020 #137 Skrevet 6. november 2020 (endret) At folk levde til de ble 30-40 i gamle dager fordi gjennomsnittsalderen var det. Nei mange levde betydelig lengre enn det, blant annet Sokrates. Men mange barn døde tidlig og snittet ble derfor lavere. Spedbarnsdødelighet var helt sinnsykt forøvrig, folk ble ikke knyttet til barna sine på samme måte fordi de regnet med at noen kom til å dø uansett. Endret 6. november 2020 av Kågebruker 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #138 Skrevet 6. november 2020 On 11/3/2020 at 9:11 PM, AnonymBruker said: Selvmord blir vel ofte omtalt som "personlig tragedie" ? Anonymkode: 5d413...fb2 Ja, men man omtaler ikke hvordan, derfor omtales skjelden selvmord med tog/tbane Anonymkode: e0436...285
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #139 Skrevet 6. november 2020 Netthandel: Nei, vi driver ikke bevisst med feilprising på tilbudssider/forsider som viser lav pris, og så er prisen høyere når du klikker deg inn på selve produktet. Prisen er 100% oppdatert i våre system, men vi har ingen kontroll over disse sidene som samler sammen og viser tilbud. I enkelte tilfeller er det også at gammel pris kan vises på nettside før du klikker deg videre til kasse. Det er dritkjipt, men det er prisen i kassen som er riktig. Det er heller ikke juks, det er på grunn av gamle cookies - vi kan ikke gå inn på datamaskinene til alle potensielle kunder og slette cookies daglig. Har noen ganger blitt beskyldt for å drive med falske lokketilbud. Detta hadde ikke gagnet oss i det hele tatt og skaper bare masse ekstraarbeid, men det er det få som tror på. Anonymkode: 81328...cd7 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #140 Skrevet 6. november 2020 On 11/4/2020 at 9:58 PM, AnonymBruker said: Det må de vel være, i og med det er forbudt å inneha narkotika? Anonymkode: 6691c...ba1 Det finnes rimelig mange som ruser seg på alkohol, og det er fullstendig lovlig, og et svært skadelig, rusmiddel. Anonymkode: a22e2...9fa 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå