Gå til innhold

Knus en myte innenfor ditt ekspertområde!

Anbefalte innlegg

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det virkelig hadde vært så mange selvmord rundt omkring, så burde det vel egentlig stått en god del mer om dette i avisene. 

Anonymkode: 4dada...90e

Er jo rundt 600 I året i Norge som tar selvmord da.. Endel av de hopper nok foran toget

Anonymkode: b1b7b...6eb

• Liker 15
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selvmord blir vel ofte omtalt som "personlig tragedie" ?

Anonymkode: 5d413...fb2

Det også. Men jeg har også hørt fra folk jeg kjenner som har vært på stedet, at div. "ting" har vært stengt fordi noen hadde begått selvmord, men det har ikke blitt omtalt i mediene. 

Ellers er det av og til reportasjer om selvmord som fenomen, og av og til blir det nevnt i forbindelse med andre ting i intervjuer at folk, både kjendiser og "vanlige", har mistet noen i selvmord. Men nå sporer vi vel av her.

Skrevet

Man må bruke klorin nedi toalettet for å ha et hygienisk toalett

MYTE ; for  hvem skal drikke av toalettet da? 

Anonymkode: db30e...79e

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Religionsviter - det er ikke bare dumme og uopplyste mennesker som er religiøse.

Anonymkode: 2825a...e48

Mulig ikke bare dumme nei. 

Men ofte hjernevaskede 

• Liker 11
Skrevet

Ingen diagnose gjør at man  ligner en annen person med samme diagnose ( personlighet, utseende kan så klart ha like trekk)

Folk tror at alle med Downs er like, alle autister er like, alle bipolare er like mm. Blir litt satt ut over hvor lite folk setter seg inn i forskjellige psykdommer. 

Anonymkode: fc0d1...607

• Liker 13
Skrevet

Myte: At man bør/må slutte å amme når barnet er 1 år.

Fakta: Selvavvenning skjer helt av seg selv mellom 2,5 og 7 års alder for menneskebarn, og sammenfaller ofte med felling av MELKEtenner. Det finnes ingen ulemper med å amme til selvavvenning, kun fordeler.

Anonymkode: fefcd...f57

• Liker 18
Skrevet (endret)

At barn ikke sulter seg frivillig, og at de kommer til å spise det de blir servert bare de er sultne nok selv om de ikke liker maten. Det er myten. 
Fakta er at det kan noen barn absolutt.
Firebarnsmor.

Endret av Helgeline
  • Liker 18
Skrevet

Om en mann mister håret er det ikke bare å snauklippe seg iht standardrådet, enkelte ansikter og hodefasonger passer ikke til dette i det hele tatt og vil ta seg bedre ut med tynt hår + litt hentesveis + toppik, evt parykk eller transplantasjon.

• Liker 5
Skrevet

Kontoen min er hacket.....
Nei den er ikke hacket, men noen har gjettet seg frem til ditt passord eller du har klikket på en link du ikke burde klikke på.

Anonymkode: c7255...608

• Liker 18
Skrevet

Jobber i nav jeg og, og kan bekrefte det som står over har. Jeg har ingen late kollegaer, folk står virkelig på. Sliter heller med sykemeldinger og utbrente folk over tid. Alt for stor arbeidsmengde, dårlig samvittighet over alt man ikke får gjort, rigid regelverk og ikke tilgang til nok relevante tiltak for hver enkelt person. Jobber på ett av Norges største kontorer. 

Anonymkode: 4bd95...c0c

• Liker 21
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo rundt 600 I året i Norge som tar selvmord da.. Endel av de hopper nok foran toget

Egen garasje, låve, spesielt turistattraksjoner som Besseggen, klipper, flytog, lastebiler osv. Og så er det et stort antall som forsøker men ikke får til.

Men til tema: 

Vann har ikke egen farge, det tar farge fra omgivelsene sine. 

Svartedauenviruset finnes enda, men det er få som blir smittet og det finnes medisin mot den. Ca 500 dør årlig. 

Det finnes 9 haiarter i Oslofjorden. 

Anonymkode: b123d...a44

• Liker 12
Skrevet

"Ikke tenk på meg, har fått alle barna jeg skal" Når jeg ber folk gå unna i det jeg skal ta røntgenbilde. Nei, du blir ikke steril av strålingen, du får kreft....

Anonymkode: 2f857...04e

• Liker 20
Skrevet

Hundeinstruktør - du belønner ikke bjeffing om du gir godbiter til en hund som f.eks bjeffer på dørklokka eller utagerer på tur. Du forsterker heller ikke redsel om du trøster en redd hund.

• Liker 9
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen diagnose gjør at man  ligner en annen person med samme diagnose ( personlighet, utseende kan så klart ha like trekk)

Folk tror at alle med Downs er like, alle autister er like, alle bipolare er like mm. Blir litt satt ut over hvor lite folk setter seg inn i forskjellige psykdommer. 

Anonymkode: fc0d1...607

Akkurat de med Downs har noen særtrekk som går på utseendet da. Det ses allerede som tidlig foster på ultralyd. 

• Liker 5
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

At "signalfeil" på jernbanen like ofte er en selvmordshopper. Det tar litt tid å rydde opp. 

Anonymkode: 3d06b...2c4

Med over 600 selvmord i året stemmer nok det. Det har jeg aldri tenkt på. Det er jo rimelig idiotsikkert...

• Liker 6
Skrevet

Vitamin C forebygger ikke mot forkjølelse og det hjelper ikke å ta «overdose» av Vitamin C når man er syk.

Anonymkode: b85ea...1d1

• Liker 19
Skrevet

Høyt utdannede foreldre, ofte psykolog- og legeforeldre, har barn med store psykiske vansker. Uvisst hvorfor. Jobba som lærer i skolen i mange år, er påfallende hvor mange barn dette gjelder. 

Anonymkode: 9ce03...0a3

• Liker 16
Skrevet

Elg ser deg ikke hvis du sitter på en hest. Elgen ser bare hesten. 

Elg kan løpe i 70km/t. 

Gris er rovdyr. Faller du om i grisebingen så spiser de deg om det ikke er bedre mat der. 

Etter tsunamien i Thailand så ville ikke thaiene spise krabber fordi krabber spiser åtsel, og mange mennesker døde i havet. 

Av samme grunn vil ikke mange trøndere ha tunfisk. 

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vitamin C forebygger ikke mot forkjølelse og det hjelper ikke å ta «overdose» av Vitamin C når man er syk.

Anonymkode: b85ea...1d1

Det skader heller ikke. 

• Liker 1
Skrevet

At det offentlig har «alt» som gjelder deg samlet i én fysisk eller digital mappe: Legejournaler, skolepapirer, bostedshistorikk, etc.

Det er en utbredt misforståelse, som overhodet ikke stemmer.

- Arkivar

Anonymkode: 7aef3...d73

• Liker 25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...