Gå til innhold

Hvordan unngå diskusjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger litt råd. Jeg kjenner noen som er veldig glad i i å diskutere. Jeg synes det kan være gøy innimellom. Diskutere for og i mot, få frem egne meninger og høre andres og kanskje konkludere til noe sammen. Men det er ikke alltid jeg synes det passer å diskutere. Er jeg f.eks med en person alene er det en ting, men er vi flere kan det fort bli rart å diskutere høylytt på "gøy" om ikke alle er med på det. Er også noen tema jeg ikke synes noe om å diskutere fordi man har så sprikende meninger at det nesten eskalerer til krangel. F.eks politikk. 

Ellers opplever jeg også ofte at neon elsker å diskutere ting som har med mitt yrke å gjøre. Noen ganger er jeg med på det, mens andre ganger så er jeg drittlei av å snakke jobb og diskutere hva som er riktig og galt (utifra mitt yrke og min kunnskap). Av og til er det deilig å bare prate om vanlige ting. 

Det jeg trenger råd om er hvordan man høflig avviser å gå inn i en diskusjon eller hvordan man kan trekke seg tilbake? Noen er ganske heftige i sin måte å diskutere på.  

Anonymkode: d151b...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Le å si at det har du ikke lyst til å prate om nå. Så skifter du samtaleemne. 

Anonymkode: 33af8...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier dette:

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

så er jeg drittlei av å snakke jobb og diskutere hva som er riktig og galt (utifra mitt yrke og min kunnskap). Av og til er det deilig å bare prate om vanlige ting. 

Du behøver ikke å være høflig. Folk som liker en høylytt diskusjon skal tåle å høre dette ⬆️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...