Gjest peon Skrevet 1. august 2005 #1 Skrevet 1. august 2005 Er sååå lei av Tv2 sin barnetv! Blandt annet Pokemon og Cubix. Begge seriene er fulle av vold, slossing og kjemping!!! Er det virkelig dette vi ønsker at våre barn skal se????
Glossy Skrevet 1. august 2005 #2 Skrevet 1. august 2005 HELT enig Hvor er det gode gamle barnetv med Labbetuss og Lekestuen??? Nå er det jo bare tegnefilmer om slåsting og fantasifigurer!
Gjest 3-barns mor Skrevet 1. august 2005 #3 Skrevet 1. august 2005 Helt enig! Hva med å Sende en protest til kanalen? Noen med?
Fru Blå Skrevet 1. august 2005 #4 Skrevet 1. august 2005 Enig med dere! Alt for mye slossing og negative temaer de sender. Og det gjelder spesiellt barnekanalene på kabeltv. I dag har vi fått ny disneychannel så jeg håper det blir litt bedre enn det jeg har sett på de andre kanalene. Ellers er barnetv på NRK det som passer best for jenta mi på 3 år.
Glossy Skrevet 1. august 2005 #5 Skrevet 1. august 2005 Helt enig! Hva med å Sende en protest til kanalen? Noen med? ← *rekker opp hånden*
Gjest Gjesta Skrevet 1. august 2005 #7 Skrevet 1. august 2005 De kjøper vel bare det billigste, og tenker at "barna aksepterer det meste, de er for små til å protestere".
Gjest peon Skrevet 1. august 2005 #8 Skrevet 1. august 2005 Bra her er flere engasjerte! Trådstarter er selvfølgelig med!!! Hvordan kunne vi gått frem?
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2005 #9 Skrevet 1. august 2005 Pokemon er noe av det mest hjernedøde jeg har sett. Labbetuss var ikke Shakespeare det heller, men det var iallefall underholdende.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 1. august 2005 #10 Skrevet 1. august 2005 Jeg må da si at carebears er ganske søtt.. Men pokemon og de andre teite seriene er jeg enige med dere i at de kunne ha droppa..
Glossy Skrevet 2. august 2005 #11 Skrevet 2. august 2005 Pokemon er noe av det mest hjernedøde jeg har sett. Labbetuss var ikke Shakespeare det heller, men det var iallefall underholdende. ←
Gjest Xavia Skrevet 2. august 2005 #12 Skrevet 2. august 2005 Enig at det er sinnsykt mye dårlig barne-tv. Heldigvis må man ikke se på det. Tv2 barne-tv er så godt som ALDRI på her i huset.
Væren Skrevet 2. august 2005 #13 Skrevet 2. august 2005 Nå er ungene mine for store til barne TV, men som førskolelærer ser jeg jo også at mye av det de sender er nettopp søppel TV, som dere sier. Jeg har selv sendt mail til NRK for å klage på elendig fredagsunderholdning - de tok fra oss "GULLREKKA" og gav oss danseband og Colombo i stedet! Anbefaler dere å gå inn på TV2 sine hjemmesider og bruke de kontaktmulighetene som finnes der, sikkert "kontakt oss" eller mailadresse eller noe. Det er viktig at man ikke bare sitter og godtar det man blir servert, men at man engasjerer seg! Kjempebra!!! Lykke til!
Angelheart Skrevet 2. august 2005 #14 Skrevet 2. august 2005 Nå må jeg innrømme at jeg ikke aner hva som går av BarneTV på TV2 i det hele tatt, jeg...... Rett og slett fordi det aldri står på noe TV2 i "BarneTV-tid". Har sett såpass mye på det før og jeg har en følelse av at det ikke er spesielt mye bedre nå, derfor holder vi oss til NRK for Gullet. Kjekt egentlig, at det ikke fins noen alternativ, for da slipper vi å lure på hvilken kanal vi skal velge! Er forøvrig også veldig fan av Nickelodeon sine barneprogram rettet mot de minste på Nick Junior hver morgen mellom 6 og 9. Traktor Tom, Postman Pat, Peppa Gris osv. Junior synes iallefall dette er kjempegøy!
Iskvinnen Skrevet 2. august 2005 #15 Skrevet 2. august 2005 Helt enig bare søppel. I tillegg har vi en kanal som heter jetix, der sender de søppel hele dagen lang. De fleste andre ungene i gata, i barnehagen og på skolen har helt kontroll på både pocemon, digemon og hva se nå heter alle sammen. Nå har seksåringen min bestemt seg for at barnetv pånrk er "drittkjedelig". Tror dere jeg er poppis når jeg nekter ham det han så gjerne vil se...nei. Det er jaggu meg vanskelig å være den strengeste mamman i gata. Hva gjør dere andre? får de se litt eller ingenting??
Gjest En mor Skrevet 3. august 2005 #16 Skrevet 3. august 2005 Må de se TV? Kan dere ikke bare skru av? Jeg ser ikke helt problemet...
Glossy Skrevet 4. august 2005 #17 Skrevet 4. august 2005 Må de se TV? Kan dere ikke bare skru av? Jeg ser ikke helt problemet... ← Så var vel ikke DET diskusjonen her da....
Chiquita Skrevet 4. august 2005 #18 Skrevet 4. august 2005 Må de se TV? Kan dere ikke bare skru av? Jeg ser ikke helt problemet... ← Slå av TV'en og la barna blir uttenfor når de andre har stålkontroll på hvem ar hva og hva som har skjedd...? Tror ikke det er noen bra løsning heller jeg. Jeg synes det er bedre å se "søppel-barne-TV", enn at barna kan bli stående uttenfor i samtale/lek med andre barn, fordi de ikke vet hva som skjedde "i går"...
jubajuba Skrevet 4. august 2005 #19 Skrevet 4. august 2005 Barna mine er blitt av de som blir stående utafor og ikke aner hva de andre snakker om, ganske enkelt fordi at nå gidder de ikke se tv lenger.. Det er som sønnen min sier bare ræva... Han har sett sine timer med Pokemon og all derre dritten han, men nå har de begynt og få nok... Kanskje fordi mor i heimen heller ikke har snakket varmt om kvaliteten på tidligere i tråden nevnte barneprogrammer... Og sant...hvor er det blitt av de pedagogisk riktige barneprogrammene? Mulig jeg er på jordet, men mener det var mange gode programmer på tv før... Om jeg ikke skal gå helt tilbake til da jeg var liten så kan jeg da huske programmer eldste sønnen min så... Postmann Pat, Toget Tomas, Sesam Stasjon, og det fantes da faktisk gode program for de litt eldre barna også.. Nei, stemmer for en underskriftsaksjon om noen har en løsning til hvordan det skal gjøres. Slutt på voldelige barneprogram, og gi barna barndommen tilbake.
Chiquita Skrevet 4. august 2005 #20 Skrevet 4. august 2005 Er jo ikke noe problem når barna selv velger å ikke se programmene. Men når foreldrene nekter dem, og er "årsaken" til at de kan bli stående uttenfor - det liker jeg ikke - samme hvor lite pedagogiske seriene er Men jeg er enig med dere - jeg savner også de gode gamle. men disse synes vel "dagens barn" er for kjedelige. Samfunnet er forrandret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå