AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Jeg sendte inn et leserinnlegg, og kjenner jeg angrer veldig i ettertid. Jeg er ikke god til å skrive, men måtte snakke for flere enn meg. Nå etterpå føler jeg meg bare avkledd og dum. Ingen får med seg poengene og å skrive innlegg føles som en vits! Kan noen berolige meg og si jeg ikke har dummet meg loddrett ut? Har ikke sovet på snart en uke... :-O Anonymkode: 92c29...332
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #2 Skrevet 3. november 2020 Kan godt hende du har driti deg ut, men kan også hende du ikke har det. Umulig å si uten å vite mere. Anonymkode: bdebe...95f
Druid Skrevet 3. november 2020 #3 Skrevet 3. november 2020 (endret) Du har ikke dummet deg ut. Du har gjort en viktig demokratisk øvelse og har selvkritisk vurdert utfallet, og har sånn sett lært noe nytt. Neste gang gjør du det bedre. Dumme deg ut, gjør du først når du gjør de samme feilene gang på gang uten å forstå at de ikke traff og uten evne til å lære av dine tidligere feil. Jeg er stolt av deg, på samme måte som jeg er stolt av alle som ytrer seg i det offentlige rom og faktisk tenker to sammenhengende tanker om hvordan det fungerte. Vi trenger flere av deg. Endret 3. november 2020 av Druid 23
Tallla Skrevet 3. november 2020 #4 Skrevet 3. november 2020 https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/0KKoRG/trump-staar-paa-sitt-naar-det-stormer Er det dette Innlegget du har skrevet
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #5 Skrevet 3. november 2020 Just now, Tallla said: https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/0KKoRG/trump-staar-paa-sitt-naar-det-stormer Er det dette Innlegget du har skrevet Nei, ingenting om trump 😂😜 Anonymkode: 92c29...332 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #6 Skrevet 3. november 2020 Akkurat nå, Druid skrev: Du har ikke dummet deg ut. Du har gjort en viktig demokratisk øvelse og har selvkritisk vurdert utfallet, og har sånn sett lært noe nytt. Neste gang gjør du det bedre. Dumme deg ut gjør du først når du gjør de samme feielene gang på gang uten å forstå at de ikke traff og uten evne til å lære av dine tidligere feil. Jeg er stolt av deg, på samme måte som jeg er stolt av alle som ytrer seg i det offentlige rom og faktisk tenker to sammenhengende tanker om hvordan det fungerte. Vi trenger flere av deg. Enig. Det er heller ikke verdens undergang å dumme seg ut. Et mål jeg har i livet er å kunne dumme meg ut uten å ta på vei for det, og da må jeg sikkert dumme meg ut masse for å komme dit! Jeg er godt i gang 😁 Anonymkode: 4f131...f1f 4
Gjest Lille Potet Skrevet 3. november 2020 #7 Skrevet 3. november 2020 Sånn føles det alltid første gangen. Du er modig er du!
Gjest Optimo Skrevet 3. november 2020 #8 Skrevet 3. november 2020 Ikke les kommentarfeltet under leserinnlegget...
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #9 Skrevet 3. november 2020 27 minutter siden, Guile said: Ikke les kommentarfeltet under leserinnlegget... Men jeg håper jo at noen relevante kan svare på noen av argumentene. Eller blir det kanskje sendt inn som kommentar og eget innlegg? Sånn på siden, så synes jeg det er svært vanskelig å bli hørt i samfunnet... ikke helt meg å ty til sånt. Anonymkode: 92c29...332
Gjest Lille Potet Skrevet 3. november 2020 #10 Skrevet 3. november 2020 30 minutter siden, Guile skrev: Ikke les kommentarfeltet under leserinnlegget... Eller spis smågodt til det.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #11 Skrevet 3. november 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sendte inn et leserinnlegg, og kjenner jeg angrer veldig i ettertid. Jeg er ikke god til å skrive, men måtte snakke for flere enn meg. Nå etterpå føler jeg meg bare avkledd og dum. Ingen får med seg poengene og å skrive innlegg føles som en vits! Kan noen berolige meg og si jeg ikke har dummet meg loddrett ut? Har ikke sovet på snart en uke... :-O Anonymkode: 92c29...332 Er det så nøye da? Vi har ett liv, så om du ikke har såret noen eller kommet med usannheter om andre er det jo bare en fis i historien. Ingen husker leserinnlegg mer enn 5 minutter. Noen kommer til å være enige med deg, andre uenige, i ca 5 minutter. Hodet opp og blikket frem og bruk energi på annet enn å bekymre deg for dette 🙂 Anonymkode: 15041...9b4 3
Jadaomatte Skrevet 4. november 2020 #12 Skrevet 4. november 2020 (endret) Du går vel god for det du skrev? Fikk du frem poenget ditt? Det er jo det som er hensikten, om det er litt dårlig formulert så er det heilt greit. Jo mer du skriver, jo bedre blir det. Les, les og les, øv deg på å skrive, så blir det bedre. Er sikkert ikke så dårlig som du tror. Om det er litt klomsete skrevet, hva så? Alle må starte en plass. Du var sikkert klusete da du som barn lærte å sykle også😀 Så nå at du skrev at andre ikke fikk med seg poengene, det gjør ingenting, ser ofte at folk skriver ett innlegg etterpå som tydeliggjør poengene. At de skriver at de ikke gjorde seg skikkelig forstått og at de vil rette på det. Og dette er voksne, erfarne innleggsskrivere. Ingen problem. Endret 4. november 2020 av Jadaomatte 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #13 Skrevet 5. november 2020 Ingen av oss kan synes at leserinnlegget var dårlig skrevet, uten å ha lest det. Ingen kan heller si at du objektivt har dummet deg ut. Kommunikasjon er aldri bare den ene partens ansvar. At ingen "får med seg poengene" kan ha like mye med vilje og evne å gjøre, som at teksten er dårlig. Skriver du om noe som føles viktig for deg, er det stor sannsynlighet for at temaet også føles viktig for andre, og at andre mener noe annet om det, og/eller ikke har så stor innsikt i det, enn/som du har. Folk hører på det de vil høre på, og reflekterer ikke allverdens. Se hvor mye elendig reklame som finnes, og hvor effektiv den er til tross for at den får oss til å skamme oss på vegne av dem som har laget og godkjent den. Anonymkode: a4664...cd9 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #14 Skrevet 5. november 2020 Det er kvalitetstegn at folk flest ikke oppfattet poengene. "Folk flest" har ikke tilstrekkelig kognitive evner til å oppfatte komplekse problemstillinger. Dette vet blant annet taleskrivere. Når de skriver taler for store folkemengder, er budskapet "dummet ned" slik at de fleste får det med seg. Leserinnlegg bør ikke skrives til "folk flest", det vil ikke tilføre debatten noe verdi. Men siden innlegget leses av feil målgruppe må du forvente å få irrelevante tilbakemeldinger. Men det er bare å luke de vekk. Du blir bedre og vant til det etter hvert. Anonymkode: 313a2...cb2 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #15 Skrevet 5. november 2020 Det er ikke så farlig om du dummer deg ut, og mange vil uansett mene noe annet enn deg (særlig om du ser til kommentarfelt/ser til de som skriker høyest). Sånn er det bare. Vi lærer av å prøve, vi lærer av å dumme oss ut, vi blir flinkere og bedre av øvelse. Er jo umulig å bedømme om du faktisk har dummet deg ut på noe vis, eller om poenget ditt kommer klart frem, men uansett hva så er det ikke farlig. Det er flott at det finnes folk som deg, som vil ytre meningen sin på vegne av flere - om det ikke kom klart frem/om det ble misforstått, så prøv igjen! Få noen til å hjelpe deg ved å lese igjennom først og gi tilbakemelding på om det virker klart og tydelig eller ei, for eks. Stå på! Anonymkode: 11c0e...a3d 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #16 Skrevet 5. november 2020 Det er kjipt å få sure tilbakemeldinger. Men jeg skal love deg at det er enda verre å ikke få noen tilbakemeldinger i det hele tatt. Så tenkt heller på glasset som halvfullt og ikke halvtomt. Anonymkode: ccbbb...614
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #17 Skrevet 5. november 2020 Altså - se nå bare på de mange trådene her på KG f.eks. Hvor ofte skjer det ikke at folk kommer inn og med vilje går inn for å vri og vende på ting...? Virker som for en hel del er det nærmest sport i å ‘legge skylden’ på trådstarter/den som ytrer seg. Hvorvidt innlegget ditt var godt eller ikke ville jeg først og fremst hørt på de som du talte på vegne av. Kjenner de seg igjen, og føler du fikk fram gode poenger? Da skrev du et godt innlegg. Hva folk vrir av seg i kommentarfelt må en stålsette seg litt på å ignorere. Husk at de er ikke representative for folk flest. Folk som er enige og skjønner har ofte mindre behov for å ytre det. Og ja - om du håper på tilsvar fra myndighetspersoner/rette instans, så vil det vanlige være at de enten skriver en egen kommentar eller at avisen ber om kommentar og skriver et lite intervju/stykke. Tilbakemelding er jo ikke garantert da, men stort sett er det nokså god debattkultur på slikt. Spesielt om du uttalte deg konkret om noe som faller inn under enkeltpersoners ansvarsområder. Gi det litt tid? Anonymkode: a0dfb...c07 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #18 Skrevet 7. november 2020 Takk for gode og konstruktive tilbakemeldinger her! Det er nok min egen selvkritikk og selvfølelse som har gjort at jeg følte jeg tråkket skikkelig i salaten. Har fått tilbakemelding om at det var tydelig og godt argumentert. Følte at jeg vrengte sjela og blottla meg litt mye, men nå når jeg har fått sove noen netter, så ga dette mersmak! Det var godt å få sagt sin mening om noe som betyr mye. Men ja, om noen som har makt får det med seg er nok heller tvilsomt. Får bare krysse fingre. Skrive flere lignende saker kanskje, som er enda mer spisset. ts Anonymkode: 92c29...332
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå