AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Som tittelen sier, er det noen som har noen råd om hvordan man best mulig kan forberede seg til en hjemmeeksamen? Er ikke vandt til hjemmeeksamen fra tidligere og kjenner jeg er litt rådvill om hvordan jeg skal bruke tiden før på best mulig måte. Jeg har prøvd å bli kjent med pensum på best mulig måte, men jeg føler at jeg burde gjort noe mer. Dette er en 8 timers eksamen, så må bruke selve eksamen på en mest mulig effektiv måte. Noen som har noen tips til en litt rådvill student? Anonymkode: 38d4c...c95
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #2 Skrevet 3. november 2020 På mitt studie var det vertfall slik at vi fikk oversikt over aktuelle kapitler i hver bok, så da satte jeg på post-it lapp på hvert kapittel med tittel så det ble enkelt å finne frem. Det er også fint å bemerke seg det foreleser snakker om i forkant før eksamenen legges ut. Så er det bare å ha alt pensumet klart på skrivebordet så man slipper å lete etter bøken den dagen. Annet tips som kanskje kan være godt å huske under hjemmeeksamen er at jeg husker foreleserne tok opp gang på gang er å se hvilket spørreord som blir brukt i spørsmålene. Feks "definer ...", da skal man kun ha noen få setninger. "Nevn ..." da skal man kunne gi konkrete korte svar, ikke definere. Det jeg vil frem til med det er at foreleseren jeg hadde sa flere ble trekt ned pga folk rett og slett skrev for lange avhandlinger på spørsmål som kun var ment som korte, konkrete setninger. Masse lykke til 😃 Anonymkode: 0e09f...7b2
Gjest ti10 Skrevet 3. november 2020 #3 Skrevet 3. november 2020 Det kommer litt an på hva du har eksamen i, men for at eksamen skal bli mest mulig effektiv, er det jo ekstremt viktig at det mest grunnleggende fungerer. Vær opplagt. Ellers at du har stabilt nett, at PC og programvare funker, at du har fred og ro, gjerne planlegg pause og ha mat klar på forhånd. Dobbeltsjekk på forhånd at du har eventuelle hjelpemidler klar. Noe av det nyttigste man kan gjøre i tiden før eksamen er gjerne å løse gamle eksamensoppgaver. Så mange som mulig.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #4 Skrevet 3. november 2020 Kommer vel helt an på faget. Selv skal jeg ha hjemmeksamen i "mattefag" som er noe kortere enn din. Kommer til å printe ut alle relevante eksamensoppgaver samt gjennomgå dette på forhånd, og legge opp til at jeg har alle løsningsalgoritmer lett tilgjengelig Anonymkode: 661f3...10a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå