Gå til innhold

Jørgine

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange forbinder sikkert dette navnet med bloggeren Jørgine Vasstrand, men jeg har alltid likt dette navnet, også før jeg hørte om henne. Hva syns dere? Ser for meg ei jente med tæl i.

Anonymkode: 590ea...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns ikke det er noe fint. Høres rett og slett ut som at noen fikk jente men ønsket seg gutt 

Anonymkode: 1f59d...b6b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er veldig fint, men jeg liker veldig godt Ine-navn også. Ganske sjeldent, hun blir alene om navnet. Synes «håpte på gutt» argumentet er teit. Tenker du det samme om Emilie og Ragnhild(Emil&Ragnar)? 

Anonymkode: 827cb...f1d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke det er noe fint. Høres rett og slett ut som at noen fikk jente men ønsket seg gutt 

Anonymkode: 1f59d...b6b

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er veldig fint, men jeg liker veldig godt Ine-navn også. Ganske sjeldent, hun blir alene om navnet. Synes «håpte på gutt» argumentet er teit. Tenker du det samme om Emilie og Ragnhild(Emil&Ragnar)? 

Anonymkode: 827cb...f1d

Enig med deg. Det er jo veeeldig mange jentenavn som likner guttevarianten. Olava, Gabriella, Tomine, Josefine, Johanna, Tora, Fredrikke, Simone, Petra, Ragna, Nikoline, Ulrikke, Sandra, Alexandra, Martine, Dagny (for å nevne noen)

Tror forskjellen er at Jørgine ikke så mye brukt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er personlig ikke så fan av akkurat det navnet.. Kjenner ei som ble oppkalt etter faren, som viste seg å være en som liker mindreårige. 😱

Anonymkode: 27eb4...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt gammeldags navn, men jeg liker det. Ø i navnet er ukurant i forhold til engelsk, men ingen krise.

Anonymkode: 87550...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I min influencerblogg-frie verden er Jørgine en blomst... Jeg synes det er fint, og i den grad jeg tenker over et jentenavn er avledet av en guttenavn tenker jeg heller oppkalling enn at foreldrene egentlig ønsket seg en gutt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...