Gå til innhold

Bekymret for sønnen skal bli utsatt for hets og hat pga hudfarge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mor til 2 gutter som har en far fra Afrika.  Vi er ikke sammen lengre men deler foreldre ansvaret. 
Det som skjer i Frankrike med ekstrem islamister , skremmer meg. Jeg er ikke for ekstrem islamister og mener at de burde komme seg ut og tilbake der de kommer fra om de ikke kan respektere lovregelverket og det landet de bor i. 

( har ikke noe i mot muslimer eller andre religioner, så lenge de viser respekt for andre og ikke prøver å påtvinge sin trossetning på andre.)

Det jeg er redd for er at rasisme skal øke pga det som skjer i verden og at dette igjen skal sette barna mine i fare. 

Sønnen min på 12 år har allerede opplevd rasisme av fremmede på bussen og andre steder, med eller uten meg tilstede. 

Så jeg vurderer å sette han på selvforsvar kurs eller kampsport. For er engstelig for at nå som han begynner å nærme seg tenårene at noe skal hende, når jeg da ikke har mulighet til å alltid være der å forsvare han. Jeg er overhode ikke en høne mor til vanlig, mener sterkt at barn skal og må oppleve og utforske mest mulig selv men denne gangen greier jeg ikke å riste av meg følelsen om at det kan gå riktig gale om vi ikke forbereder de på det som kan hende. 

Vi har allerede snakket om rasisme og hvordan man skal gå vekk eller unngå folk som sier stygge ting til dem, at vold ikke er løsningen. Så føler jeg går mot mine ord om han begynner på kampsport eller selvforsvar kurs fordi jeg er redd.  
Hadde uansett ikke tenkt å fortelle han om baktanken mine, bortsett fra at jeg ønsker han skal kunne beskytte seg selv eller andre om noe hender.

Min forlovede som er norsk, mener det er ikke noe å bekymre seg for siden vi bor i Norge og der er jeg jo også enig, men greier allikevel ikke føle meg 100% trygg på det. 

Hva synes dere jeg burde gjøre?

1. drite i det og tenke det går bra.

2. sette han på selvforsvar kurs eller kampsport

3. annet? og i så fall hva?

Anonymkode: 69fb1...1ac

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av... som regel når utlendinger er i slåsskamper på u.skolen og vgs. så er det de selv som har startet det. Stort sett er det utlendinger som slåss mot hverandre i utgangspunktet.

Anonymkode: 1c75c...552

• Liker 19
Skrevet

Jeg ville sendt han på selvforsvars kurs umiddelbart, for å øke selvtillit, og føle seg bedre!

• Liker 12
Skrevet

Jeg tror din forlovede er naiv dersom han tror det ikke foregår rasistisk motivert vold i Norge, dessverre. Det er et lite skille mellom det å kunne si direkte rasistiske ting til et barn på bussen, og det å faktisk angripe dem. Sånn personer er rett og slett skumle. 

Jeg ville definitivt oppmuntret sterkt til at han burde begynne på en form for kampsport. 

Anonymkode: bdf80...736

• Liker 8
Skrevet

Kampsport eller selvforsvarskurs kan være ypperlig for hans selvtillitt. Da kan det være at de som ikke klarer å holde kjeft, ikke kommer inn på han. Dessuten, all kampsport fokuserer vel uansett på at det er til å brukes ved forsvar, ikke angrep?

Idioter er der overalt. De finner alltid noe å plukke på, om det være hudfarge, hårfarge, fregner, gangen, klær osv osv

Anonymkode: 066e9...e41

• Liker 7
Skrevet

Hva hadde du gjort dersom du hadde hatt en datter som risikerer å bli kalt hore og bli voldtatt? Grensen mellom å kalle noen hore og faktisk voldta dem er hårfin. Hadde du sendt henne på selvforsvarskurs?

Hvis ja. Send han på selvforsvarskurs.

Anonymkode: 4ee56...d66

• Liker 4
Skrevet

Det er svææært lite rasisme i Norge sammenlignet med andre land, spesielt afrikanske land...

Jeg ville først og fremst lært guttene å gi litt beng.. Hvis datteren min kommer hjem fra skolen og forteller at noen har sagt at hun er stygg, så sier jeg at hun enten skal si det samme tilbake, eller bare ikke bry seg om det. Det er menneskelig natur å småhakke litt på hverandre, og hvorfor vi på død og liv skal be mørkhudede om å stupe med hodet først ned i kjelleren hvis noen sier noe stygt til dem, er egentlig helt uforståelig.. Vi gjør ikke det med noen andre. Tenker at det er viktig å lære de som vokser opp til å rette seg opp i ryggen, det er det vi alltid har gjort.

Når du hører snakk om rasisme på fotballbanen eller i skolegården, så er det stort sett andre utlendinger som fremsetter denne rasismen, så da tenker jeg at det bør være gode muligheter for å ta igjen med samme mynt.

Anonymkode: 37451...dd2

• Liker 4
Skrevet

Dette burde ts muligens tenkt på før hun fikk barn med en afrikaner?

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Grensen mellom å kalle noen hore og faktisk voldta dem er hårfin

Hæ? Hva er det du snakker om?

Anonymkode: 4cbae...e2a

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Resignert said:

Så man skal unngå å få barn med personer man elsker, med den begrunnelse at det finnes rasister i Norge?

Veldig, veldig rar logikk.

• Liker 18
Skrevet
2 minutter siden, Resignert skrev:

Kanskje han er en hvit afrikaner fra Sør-Afrika eller Zimbabwe. Kanskje det er TS som er mørk. Hun burde kanskje a tenkt på hudfargen sin før hun valgte å få barn eller?

Anonymkode: d32b4...645

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Resignert skrev:

Burde de som adopterer et mørkhudet barn tenke seg om også kanskje? 

Anonymkode: ed457...5be

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Hva er det du snakker om?

Jeg skal forklare. Men må først vite hvor liten teskje du trenger.

• Liker 1
Skrevet

Verden hadde vært et bedre sted dersom alle var av afrikansk opprinnelses tror jeg. 

Anonymkode: ed457...5be

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skal forklare. Men må først vite hvor liten teskje du trenger.

Høres ut som en unskyldning for å ikke forklare noe du kommer til å få store problemer med å logisk utføre.

Å sammenligne det å kalle noen for en "hore", og å fysisk voldta et annet mennesker er helt virkelighetsfjernt.

• Liker 3
Skrevet

Sørg for at han har gode venner rundt seg sånn at han ikke er aleine. Er han aleine så er han også mer utsatt.

Anonymkode: 61455...2b8

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en unskyldning for å ikke forklare noe du kommer til å få store problemer med å logisk utføre.

Å sammenligne det å kalle noen for en "hore", og å fysisk voldta et annet mennesker er helt virkelighetsfjernt.

Ok, du trenger åpenbart en meget liten teskje. For det første "hore" og "voldta" er ingen sammenligning. Det er en konsekvens.

Svar på dette er du snill. Hvorfor er det så ille å kalle noen "svarting"? Er det fordi vedkommende vil føle seg såret? Er det verste med rasisme sårede følelser?

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er mor til 2 gutter som har en far fra Afrika.  Vi er ikke sammen lengre men deler foreldre ansvaret. 
Det som skjer i Frankrike med ekstrem islamister , skremmer meg. Jeg er ikke for ekstrem islamister og mener at de burde komme seg ut og tilbake der de kommer fra om de ikke kan respektere lovregelverket og det landet de bor i. 

( har ikke noe i mot muslimer eller andre religioner, så lenge de viser respekt for andre og ikke prøver å påtvinge sin trossetning på andre.)

Det jeg er redd for er at rasisme skal øke pga det som skjer i verden og at dette igjen skal sette barna mine i fare. 

Sønnen min på 12 år har allerede opplevd rasisme av fremmede på bussen og andre steder, med eller uten meg tilstede. 

Så jeg vurderer å sette han på selvforsvar kurs eller kampsport. For er engstelig for at nå som han begynner å nærme seg tenårene at noe skal hende, når jeg da ikke har mulighet til å alltid være der å forsvare han. Jeg er overhode ikke en høne mor til vanlig, mener sterkt at barn skal og må oppleve og utforske mest mulig selv men denne gangen greier jeg ikke å riste av meg følelsen om at det kan gå riktig gale om vi ikke forbereder de på det som kan hende. 

Vi har allerede snakket om rasisme og hvordan man skal gå vekk eller unngå folk som sier stygge ting til dem, at vold ikke er løsningen. Så føler jeg går mot mine ord om han begynner på kampsport eller selvforsvar kurs fordi jeg er redd.  
Hadde uansett ikke tenkt å fortelle han om baktanken mine, bortsett fra at jeg ønsker han skal kunne beskytte seg selv eller andre om noe hender.

Min forlovede som er norsk, mener det er ikke noe å bekymre seg for siden vi bor i Norge og der er jeg jo også enig, men greier allikevel ikke føle meg 100% trygg på det. 

Hva synes dere jeg burde gjøre?

1. drite i det og tenke det går bra.

2. sette han på selvforsvar kurs eller kampsport

3. annet? og i så fall hva?

Anonymkode: 69fb1...1ac

Det kommer til å bli en knall hard tid å være gutt fremover, samme hvilken hudfarge. 

Den driten islamistene, og de andre muslimene som i det stille deler det islamistiske dtittsyn på sine medmennesker, gjør desverre at rasismen øker. Dette fordi det begynner å bli temmelig mange med dette elendige menneskesyn i blandt oss, og flesteparten av de er ikke vite. 

De med dtittsynet på sine medmennesker utgjør desverre en betydelig andel av de med mye pigmenter i huden. 

Det går desverre helt ufortjent utover mennesker vi er glade i, som blir møtt med større skepsis pga den store andel muslimer med forferdelig menneskesyn som finnes blandt oss alle. 

En hvit kompis av min 14 åring ble forsøkt stukket av en slik gjevnaldrende. Det er mange av disse tilfellene også. 

Det blir ikke bra å vokse opp, om volden ikke avtar. Vi MÅ ha 0 toleranse mot vold. Ikke forståelse. 

Vi har tidligere hatt 0 toleranse mot vold, Nå virker det som det er forståelse. Det må bli slutt på det. 

Jeg er heldigvis så gammel at jeg husker det som tilstrekkelig med tau, bånd og bukker for å markere de fysiske grensene gor barnetoget på 17-mai

Jeg har svarte jeg er glad i også ❤️

Anonymkode: 127e2...158

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sørg for at han har gode venner rundt seg sånn at han ikke er aleine. Er han aleine så er han også mer utsatt.

en..gjeng?

Anonymkode: 136c9...996

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

en..gjeng?

Anonymkode: 136c9...996

Altså venner 🙄 man trenger ikke være gjengmedlem selv om man har litt mørkere hudfarge 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...