Gå til innhold

Cerave moisturizing lotion, flere som føler den gir litt lite fuktighet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes den er herlig konsistensmessig og min sensitive hud tolerer den bra, men synes den gir litt lite fuktighet enda den skal være for tørr til veldig tørr hud. Moisturizing cream gir derimot mer enn nok fukt og er en vinner på vinterstid. Flere som føler på at ikke lotionen gir nok fukt eller er er den bare feil for min hud?

Anonymkode: 5f26f...b0c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den til kropp, men som også kan brukes i ansiktet :)

https://www.cerave.no/vare-produkter/fuktighetskremer/moisturising-lotion

Den til kroppen har jeg ikke brukt i ansiktet. Men den som heter facial moisturizing lotion er helt perfekt for en huden min på natten. På dagen bruker jeg en annen med spf. 

Anonymkode: d9474...5b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes også den gir veldig lite fukt! Huden min begynte å flasse, så tror jeg reagerte på enten den, eller rensen fra samme merke. Tenkte å bytte over til moizturising cream istedenfor etterhvert, selv om flassingen har gitt seg

Anonymkode: b0e92...f86

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den er feil til din hud, så spiller det jo ingen rolle hva alle andre syns :) Du trenger bare noe som gir mer fukt. 

Anonymkode: 5b14d...c64

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis den er feil til din hud, så spiller det jo ingen rolle hva alle andre syns :) Du trenger bare noe som gir mer fukt. 

Anonymkode: 5b14d...c64

Joda :) Men hadde vært interessant å vite om andre føler på det samme. En krem for tørr til veldig tørr hud bør jo gi nok fukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den sånsett er bra men bruker den for å «låse inn» andre serum gir fukt etc

Anonymkode: 1ff30...2ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Joda :) Men hadde vært interessant å vite om andre føler på det samme. En krem for tørr til veldig tørr hud bør jo gi nok fukt.

Ja, men det er forskjell på ansiktskrem og krem til kroppen - selv om en krem til kroppen også kan brukes til ansiktet

Anonymkode: db583...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyaluronic acid kan variere om det er bra eller ikke klimamessig. Og skal alltid på litt fuktig hud for å kunne trekke inn. Generelt trekker fuktighetskremer bedre inn når huden ikke er helt tørr men fortsatt litt våt/fuktig.

Noen blir faktisk tørrere av den ingrediensen og reagerer litt motsatt. Har selv erfart det.

jeg har problemhud som må smøres hver dag. Veldig tørr hud. Jeg varierer litt på hva jeg bruker, men går alltid tilbake til ren søt mandelolje når jeg er veldig tørr. Den er litt tjukk, men smører opp huden min perfekt. Body lotion er for meg mer et produkt om jeg trenger et lag på huden i farta og jeg ikke orker olje over alt hvor det ikke har tid til å trekke litt inn før jeg tar på klær. Det gir ikke tilstrekkelig fuktighet over tid og mange kan gjøre huden tørrere.

Anonymkode: 44ef9...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lotion er ofte "lettere" og mer tyntflytende enn krem/cream, kremer er tykkere i konsistensen og inneholder ofte mer "fett" i form av oljer, lipider, fettalkoholer, plantesmør (butter) etc. Det er ikke noe "feil" verken med produktet eller huden din, TS, men du trenger tydeligvis et produkt som inneholder flere fuktighetsbevarende ingredienser enn det lotionen gir. Huden vår og hva som er best for den er så individuelt, så det er ingen "one size fits all", man må som regel prøve seg frem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...