AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Noen som har studert ved Høyskolen i Kristiania? Jeg vurderer å ta en bachelor i Administrasjon og ledelse, nettbasert. Ser det er opptak hele tiden, og du kan bruke opp til seks år på studiet, om jeg har forstått det riktig. Jeg jobber 100%, men i rolige perioder kan jeg nok greie å studere heltid i tillegg til jobb. Er det en bra skole/bra opplegg med nettstudier? Noen som har tatt Administrasjon og ledelse? Det koster en del penger da, 44.000,- per semester. Får en støtte av lånekassen til dette? Anonymkode: 4ff31...c5e
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #2 Skrevet 3. november 2020 https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Utland/utdanning-i-norden/Hvor-mye/Stotte-til-skolepenger/skolepenger-norden/ "I Norden kan du få låne 66 604 kroner per år til å dekke skolepenger. Støtten blir gitt som lån." Anonymkode: 164ae...7c6
Ella1 Skrevet 3. november 2020 #3 Skrevet 3. november 2020 Jeg trivdes der. Gode lærere og fint miljø. Har dessverre ingen erfaring med den nettbaserte delen.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #4 Skrevet 3. november 2020 Jeg trivdes der. Gode lærere og fint miljø. Har dessverre ingen erfaring med den nettbaserte delen. Anonymkode: 18579...d5c 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #5 Skrevet 3. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Utland/utdanning-i-norden/Hvor-mye/Stotte-til-skolepenger/skolepenger-norden/ "I Norden kan du få låne 66 604 kroner per år til å dekke skolepenger. Støtten blir gitt som lån." Anonymkode: 164ae...7c6 Takk for link Nå har jeg litt studiegjeld fra før, vet ikke om det har noe å si? Og dersom jeg jobber 100% i tillegg, har jeg kanskje ikke rett på studielån? TS Anonymkode: 4ff31...c5e
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #6 Skrevet 3. november 2020 Ville hellere gått på BI - økonomi pg administrasjon. Økonomi trengs der du skal jobbe med ledelse. Hvis du ikke har det fra før da. De har nettbaserte studier også. Anonymkode: 31efa...70b 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #7 Skrevet 3. november 2020 Jeg er kjempefornøyd med nettstudiene der!! 😊 Anonymkode: 4a495...696
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #8 Skrevet 3. november 2020 1 time siden, Ella1 skrev: Jeg trivdes der. Gode lærere og fint miljø. Har dessverre ingen erfaring med den nettbaserte delen. Ikke Ts, fikk du relevant jobb etter studier? Anonymkode: dde7c...1fd
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #9 Skrevet 3. november 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kjempefornøyd med nettstudiene der!! 😊 Anonymkode: 4a495...696 Ikke Ts, har du fått relevant jobb etter studier der? Anonymkode: dde7c...1fd
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #10 Skrevet 3. november 2020 Jeg ville styrt unna, dersom du ønsker å skaffe deg en relevant jobb etterpå. Anonymkode: 86ff6...fd9 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #11 Skrevet 3. november 2020 Jeg går et annet nettbasert studie ved en annen fagskole. Tar det på deltid (50%). Det er MYE arbeid. Du får ikke noe "gratis" gjennom forelesninger, kollokvie og gruppeprosjekter. Det er 2-3 øvinger i uka og en større innlevering annen hver uke (og dette er for deltid, det er dobbelt så mye på heltid). Her er det ikke mulig å studere mer i perioder, det skal leveres inn oppgaver annen hver uke, så man må jobbe jevnt og trutt. Vi får maks 1 utsettelse i halvåret. Så det bør du sjekke ut på forhånd. Spør etter fagplan med kalender for aktuelt forløp, og les reglementet. Anonymkode: e9c47...95a 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #12 Skrevet 3. november 2020 Jeg glemte å svare på resten: ja, man får delvis dekket skolepenger med studielån. Du får også studielån selv om du jobber, men tjener du for mye blir ingenting omgjort til stipend. Studerer du på deltid får du halvt studielån/stipend, og må fortsette å betale ditt forrige lån. Er du over 30 kan du søke om tilleggslån. Om det er et bra studie eller ikke er vanskelig å si. Det er jo avhengig av hva du får ut av det, som igjen avhenger av deg som person. Har du annen relevant utdanning i bunn så vil det hjelpe når du skal søke jobb. Det er også relevant om denne fagkunnskapen er ettertraktet. Om denne kompetansen er mangelvare er det ikke så nøye hvor du har studert. Anonymkode: e9c47...95a 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #13 Skrevet 3. november 2020 Det er veldig bra! Det er mange studenter, og godt «nettmiljø». Alle jeg studerer med har fått relevant jobb. Det er også mye økonomi, bla samfunnsøkonomi, bedriftsøkonomi, regnskap m.m Anbefales! Anonymkode: fe23c...9fa
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #14 Skrevet 3. november 2020 Hvis du er åpen for kortere og billigere studier, så er jeg veldig fornøyd med den nettbaserte årsenheten i bedriftsøkonomi ved UiT. Der har de også en nettbasert årsenhet i ledelse. Eksamen foregår på flere steder, inkludert Oslo, og de er veldig vant til at folk sprer studiene over lengre tid enn ett år. Studieavgiften for høst 2020 var kr. 625,-. Anonymkode: 33e36...895 2
n_97 Skrevet 3. november 2020 #15 Skrevet 3. november 2020 Ryktet er kanskje bedre nå enn før. Skolen var en av flere private skoler som ble slått sammen, særlig Merkantilt Institutt hadde dårlig ord på seg. MI var mest kreative fag, web design og slikt, kan være den økonomiske delen av Kristiania er bedre. Det var i hvert fall lett å jukse på eksamen på MI, håper de har blitt strengere der.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #16 Skrevet 3. november 2020 Jeg er veldig fornøyd. Sjefen min også, med alle kunnskap jeg får gjennom Høyskolen Kristiania. Anonymkode: ae234...786
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #17 Skrevet 3. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville styrt unna, dersom du ønsker å skaffe deg en relevant jobb etterpå. Anonymkode: 86ff6...fd9 Fint om du kan begrunne det litt? Anonymkode: 31600...8fc
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #18 Skrevet 3. november 2020 Tøysefag. Gå økonomi eller markedsføring. Anonymkode: 66812...65e 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #19 Skrevet 3. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke Ts, har du fått relevant jobb etter studier der? Anonymkode: dde7c...1fd Jeg er ikke ferdig enda🙂 Jeg tar et fag der som blir en del av en sammensatt bachelor. Jeg er veldig fornøyd med hvordan læreren gir tilbakemeldinger og råd på oppgavene jeg sender inn. Føler at jeg lærer kjempemye! Og de er flinke til å oppmuntre utenom innsendinger, med påminnelser osv. Alt i alt, veldig fornøyd med hvordan det er lagt opp. Anonymkode: 4a495...696
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #20 Skrevet 3. november 2020 Jeg går dette studiet nå. Får studielån, selv om jeg også jobber fulltid. Det er mye mer jobb enn jeg hadde sett for meg! Jeg tar tre fag i semesteret, og jeg kjenner på at det er ett for mye. Så mulig jeg kutter ned til to neste semester. Fire hadde jeg aldri vurdert! Forøvrig er studiet helt ok og oppleves relevant i forhold til arbeidslivet (i alle fall den jobben jeg har). Anonymkode: 63535...d1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå