Gå til innhold

Mannen sin Finn-konto - masse halvnakne damer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Først og fremst - bare så det er ryddet av veien: Jeg har hundre peosent tillit til min mann. Tror absolutt ikke han driver med noe snusk!

Men vi observerte noe gøy/rart i går. Han bladde opp på Finn og spurte meg om jeg har søkt på noe klær eller sko? Jeg svarte nei, og hvorfor skulle jeg gjøre det fra hans konto?

Et raskt blikk på feeden hans ("anbefalte - for deg") så var det temmelig lett å se at disse damene IKKE selger sko og klær, for å si det slik. Det vil si - beskrivelsen av klærne er for så vidt greie og nøytrale nok, men ingen selger klær SÅ seksualisert...

Er det bare fordi han er "mann 40" at det dukker opp? Har ingenting som ligner i min Finn-konto.

Har dere vært borti noe lignende? 

Og hva kan man gjøre? Jeg er ikke veldig sjalu av meg, men synes det er bittelitt ekkelt at det selges nakenbilder/sex så åpenlyst til ham på appen? 

Anonymkode: 70040...b0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere rapportert dette til finn?

• Liker 10
Skrevet (endret)
9 timer siden, nomore82 skrev:

Har dere rapportert dette til finn?

Nei, men vurderer det. Vet ikke om de kan ta noen for det, men selger du en treningsbukse til en dame så har du ikke bilde bare av rumpen til damen, for å si det slik.

Det er altfor oppstilt, altfor "deilig". Mange av de ser jo ut som luksushorer der de står oppstilt i trappen og selger den uberstøgge paljettkjolen sin. Jeg kan jo ta meg i å lure på hva han har søkt på..

Endret av Sjøbanan
  • Liker 2
Skrevet

Men altså.... hva annet skal dere gjøre enn å rapportere det? Det er finn som har ansvar for innholdet.

• Liker 8
Skrevet

Lurer på hva det står under «siste søk», jeg.

Anonymkode: fa3df...70c

• Liker 21
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hva det står under «siste søk», jeg.

Tenker du på siste søk på Finn? 

Haha - ja.. Men han virket så oppriktig uskyldig. Og overrasket. Hmmm.. 

Skrevet

Aldri opplevd det, må være noe han har søkt på

• Liker 4
Skrevet

På Google mener du, eller Finn? Jeg tror dette må gå under kategorien tilfeldighet. TS

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Han har vel søkt på noe da. Jeg får opp masse katter. Naturlig nok, fordi jeg har søkt på katter.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et raskt blikk på feeden hans ("anbefalte - for deg") så var det temmelig lett å se at disse damene IKKE selger sko og klær, for å si det slik. Det vil si - beskrivelsen av klærne er for så vidt greie og nøytrale nok, men ingen selger klær SÅ seksualisert...

4 minutter siden, Sjøbanan skrev:

Det er altfor oppstilt, altfor "deilig". Mange av de ser jo ut som luksushorer der de står oppstilt i trappen og selger den uberstøgge paljettkjolen sin. Jeg kan jo ta meg i å lure på hva han har søkt på for at det skal dukke opp i feeden hans da ;)

Jeg lurer veldig på hva slags annonser du har funnet. Kan du ta screenshots og anonymisere noen av dem, og legge ut bildene her? Slik at vi forstår hva du mener?

Det er mange som selger sexy klær på Finn, og legger ut bilder de har tatt av seg selv i plaggene ved festlige anledninger, bilder av plagget på en blogger, etc. Det siste kan være et problem med tanke på opphavsrett, men det gjøres i stor grad. Klærne selger bedre dersom de sitter på en pen modell enn på en kleshenger.

Jeg har problemer med å tro at det er utbredt at kvinner selger seksuelle tjenester via klesannonser på Finn. Har riktignok fått noen seksualiserte meldinger fra menn selv, men jeg vil tro at andre arenaer er mer formålstjenlig for slikt en klesannonser rettet mot andre kvinner.

Men det kan selvfølgelig ha sammenheng med hva mannen din tidligere har søkt på / algoritmen.

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du på siste søk på Finn? 

Haha - ja.. Men han virket så oppriktig uskyldig. Og overrasket. Hmmm.. 

Det gjør min mann også når han lyver. Nå lyver min mann om litt andre ting da, men jeg har i hvert fall lært meg hva jeg skal se etter når jeg mistenker noe krøll. Min mann kan lyve om å ha stjålet småkaker mens han står med munnen full, smuler i munnvikene og hånda nedi kakeboksen, for å si det sånn.

Og han er en mester i å se uskyldig ut, også, så folk som bare kjenner ham sånn halvgodt tror han er en helgen.

Så min teori er at han har søkt på no snusk, men prøvde å skylde på deg siden har var redd for at du uansett ville se forslagene som kom opp som et resultat av søkehistorikken. Bare for å være litt i forkant. 

• Liker 9
Skrevet

Det som kommer opp under «anbefalinger» er linket til tidligere søk. Hos meg er det hus i relevant prisklasse, barneklær og jobber innenfor felt jeg tidligere har kikket på. 

Om du tar en kikk i søkefeltet hans på hans Finn profil, får du nok svaret. 

• Liker 12
Skrevet

Det gjør min mann også når han lyver. Nå lyver min mann om litt andre ting da, men jeg har i hvert fall lært meg hva jeg skal se etter når jeg mistenker noe krøll. Min mann kan lyve om å ha stjålet småkaker mens han står med munnen full, smuler i munnvikene og hånda nedi kakeboksen, for å si det sånn.

Og han er en mester i å se uskyldig ut, også, så folk som bare kjenner ham sånn halvgodt tror han er en helgen.

Så min teori er at han har søkt på no snusk, men prøvde å skylde på deg siden har var redd for at du uansett ville se forslagene som kom opp som et resultat av søkehistorikken. Bare for å være litt i forkant. 

Hmmm.. men jeg går jo ikke å sjekker inne på hans Finnkonto? Hvorfor skulle jeg ha sett det om han ikke viste det til meg? 

• Liker 2
Skrevet

Når jeg har søkt på herreklær, så fikk jeg opp halvnakne damer på anbefalinger som selger undertøy, treningstøy osv.

Anonymkode: edaf3...8d8

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, ~white lady~ skrev:

Det som kommer opp under «anbefalinger» er linket til tidligere søk. Hos meg er det hus i relevant prisklasse, barneklær og jobber innenfor felt jeg tidligere har kikket på. 

Om du tar en kikk i søkefeltet hans på hans Finn profil, får du nok svaret. 

Jeg gikk inn og fant ikke svaret. Men det er mye bil, båt, hytte og andre "manneting". Er det der det ligger? De som selger sex osv "skjult" merker kanskje annonsene sine på en måte som gjør at de havner i den kategorien? 

• Liker 4
Skrevet

Det er også hunder der. Men han har ikke søkt på hunder... Det har jeg gjort. Kan det bare være en misforståelse? 

Skrevet

Det er også hunder der. Men han har ikke søkt på hunder... Det har jeg gjort. Kan det bare være en misforståelse? 

Dere bruker vel samme wi-fi?

Anonymkode: 6c48e...2b6

Skrevet

Hmmm.. men jeg går jo ikke å sjekker inne på hans Finnkonto? Hvorfor skulle jeg ha sett det om han ikke viste det til meg? 

Jeg vet ikke hva som ligger bak. Men jeg vet at forslagene er knyttet til søkehistorikk. Mulig din mann var redd du ville se forslagene uansett, dersom dere sitter ved siden av hverandre i sofaen f.eks. Men det blir bare spekulasjoner. 
Hele situasjonen er jo en smule - merkelig? Det er da ingen grunn til at du liksom skulle gått inn på hans konto for å søke på klær, så hvor kommer egentlig det spørsmålet fra, hva er motivasjonen hans?

• Liker 4
Skrevet

Etter å ha søkt på diverse bildeler fra min mann sin telefon(Mest praktisk der og da) har det i ettertid kommet opp endel ganske åpenlyse sex annonser(massasje/undertøy) . Kan godt være det er pga at det er en mann sin konto,for tilsvarende har ikke skjedd når jeg har søkt fra min.

Anonymkode: 4a4c9...bc8

• Liker 5
Skrevet

Måtte bare sammenligne. Min "Torget" anbefaling ligner ikke hans på en flekk. Men ingenting i søk tyder på at han har søkt på det i det siste. Det er rart. 

Hvordan fungerer Finn egentlig? Er det sånn at hvis man klikker seg inn på en annonse (f.eks av en dame i tights) så tror Finn at han vil ha mer av det?

Hvis så - kan han ha fått mer av det fordi han har sett et fint bilde litt tilfeldigvis og klikket seg inn. Sånt skjer..

Eller så har han et søk på "dameundertøy" som på et eller annet vis er skjult for meg ;)

Jeg er bare nysgjerrig altså. Nesten så jeg får lyst til å spørre Finn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...