AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 I vår barnehage henter alle barna sine rundt kl. 15.30-16.00. Barnehagen er åpen til kl.17.00, men det er som regel ingen barn der i i tidsrommet 16.30-17.00. Vi har tidligere hentet mellom 15.00-15.45 slik som alle andre. Og da har senvakten på vår avdeling låst døra og gått hjem kl. 16.15. Dette ser vi fordi vi bor rett foran barnehagen og bussholdeplassen. Nå er jeg gravid igjen, og denne gangen har jeg vært ekstremt kvalm, det var ikke slik sist. Men nå er jeg så uvel at jeg er sykemeldt fra jobben min. Løsningen for oss har vært rolig morgen hjemme, så er barnet i barnehage fra 10.30 til han blir hentet av pappaen kl.16.45. Nå ser mannen at senvakta må bli igjen til kl. 17.00, og vårt barn er som regel den siste som blir hentet. Barnet vårt trives veldig med den løsningen her, han får en rolig start på dagen og er oppe lenger på kveldene. Han liker også å ha en til en kontakt med den voksne som er igjen. Men er vi kjipe mot barnehagen nå? Vet at vi har rett til å ha han der til 17.00. Men hadde du opplevd dette som kjipt, hvis du var senvakta? Anonymkode: 1e805...553
Populært innlegg velociraptor Skrevet 3. november 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 3. november 2020 (endret) Absolutt ikke, høres ut som en veldig fin løsning! Endret 3. november 2020 av velociraptor 59
solmåneogstjerner Skrevet 3. november 2020 #3 Skrevet 3. november 2020 Har ikke noe å si hva de evt skulle mene. Dere betaler for plassen og kan ha barnet der i hele åpningstiden uten at de skal irritere seg for det. Og jeg synes det er greit å benytte seg av det dere har behov for. 😊 40
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #4 Skrevet 3. november 2020 Dere betaler for plassen og de får lønn for å jobbe der. Anonymkode: 592ea...bb5 30
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #5 Skrevet 3. november 2020 Hvis de synes det er kjipt å måtte bli ut arbeidstiden sin, så har de jo en slett arbeidsmoral. Det er mange yrker hvor man ikke bare kan gå før et visst klokkeslett, og barnehager har en åpningstid. Dette ville jeg ikke tenkt noe på. Dere leverer og henter slik det passer best for deres familie, innenfor åpningstiden. Dere gjør ingenting galt i det overhodet. Anonymkode: fe46c...aeb 20
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #6 Skrevet 3. november 2020 Du skal ikke tenke at det er til bry😊. Åpningstid er åpningstid. Det høres ut som om dere har funnet en fin løsning for alle i familien. At konsekvensen er at en ansatt må være på jobb hele arbeidstiden sin, er helt innafor! De fleste må jo det😊 Anonymkode: 08a77...84c 11
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #7 Skrevet 3. november 2020 Helt ok. De har arbeidstid til 17 og må forvente å jobbe til 17. Anonymkode: 26a40...835 11
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #8 Skrevet 3. november 2020 Om dere vil lette på samvittigheten kan dere jo alltids forklare situasjonen for de som jobber der, men det er unødvendig og ikke noe som kreves av dere. Anonymkode: 592ea...bb5 7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #9 Skrevet 3. november 2020 Hadde ikke syntes det var kjipt. Hadde tenkt at jeg er ferdig på jobb klokken 17, og om jeg kan gå hjem klokken 16:15 er det en bonus ☺️ Anonymkode: 24462...5dd 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #10 Skrevet 3. november 2020 Det ville jeg ikke tenkt på en gang, var jeg deg. Anonymkode: d6358...809
Pantoten Skrevet 3. november 2020 #11 Skrevet 3. november 2020 Huh. Da jeg jobbet i barnehage var det aldri snakk om å gå hjem tidligere dersom alle barna ble henta lenge før stengetid. Alltid noe forefallende arbeid, rydding og forberedelser en kunne gjøre mens en ventet på at tiden skulle gå ut. 34
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #12 Skrevet 3. november 2020 Nei, men de irriterer seg nok over at du ikke kan hente tidligere når du uansett går hjemme. For barnet er alene i en hel time uten noen å leke med i barnehagen, mange synes dette er kjipt og kjedelig spesielt hvis de blir hentet sist hver bidige dag. En time til eller fra har mye å si, så dere trenger ikke å vente helt til barnehagen skal stenge før dere henter ungen. Anonymkode: 91226...2f0 12
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #13 Skrevet 3. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men de irriterer seg nok over at du ikke kan hente tidligere når du uansett går hjemme. For barnet er alene i en hel time uten noen å leke med i barnehagen, mange synes dette er kjipt og kjedelig spesielt hvis de blir hentet sist hver bidige dag. En time til eller fra har mye å si, så dere trenger ikke å vente helt til barnehagen skal stenge før dere henter ungen. Anonymkode: 91226...2f0 Det tåler ungen fint en liten periode. Anonymkode: 6ce80...905 20
Hyoscyamus Skrevet 3. november 2020 #14 Skrevet 3. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men de irriterer seg nok over at du ikke kan hente tidligere når du uansett går hjemme. For barnet er alene i en hel time uten noen å leke med i barnehagen, mange synes dette er kjipt og kjedelig spesielt hvis de blir hentet sist hver bidige dag. En time til eller fra har mye å si, så dere trenger ikke å vente helt til barnehagen skal stenge før dere henter ungen. Anonymkode: 91226...2f0 Hun "går hjemme" fordi hun er sykmeldt. Altså har hun nedsatt funksjonsnivå for tiden, hun er ikke bare hjemme og "koser seg". 42
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #15 Skrevet 3. november 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men de irriterer seg nok over at du ikke kan hente tidligere når du uansett går hjemme. For barnet er alene i en hel time uten noen å leke med i barnehagen, mange synes dette er kjipt og kjedelig spesielt hvis de blir hentet sist hver bidige dag. En time til eller fra har mye å si, så dere trenger ikke å vente helt til barnehagen skal stenge før dere henter ungen. Anonymkode: 91226...2f0 Vår liker en til en kontakt og trives veldig med at han har den voksnes fulle oppmerksomhet. Anonymkode: 1e805...553 10
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #16 Skrevet 3. november 2020 Hos oss tilpasses vakter utifra oppholdstiden til barna, og spes nå i denne tiden. Så dersom min avdeling normalt hadde vært tom kl 16, så hadde vi ikke hatt arbeidstid lengre heller (det handler om å ha de ansatte tilstede når barna er tilstede. Sløsing av ressurser at ansatte har arbeidstid uten barn tilstede.) Dette kan forklare at den ansatte har låst føre 45 min før bhg egentlig stenger. Dersom dere vet at barnet ikke blir henta før 16.45 i en tid fremover, så kan det bære fint at de ansatte vet det, og kan justere sine arbeidstider deretter Anonymkode: 7e613...0cb 9
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #17 Skrevet 3. november 2020 Synes ikke du skal tenke på barnehagen, det må de tåle! Men for barnets del- er det mulig å snu om på det slik at far leverer i barnehagen og at du i stedet henter 15.30-16? Om det er vanskelig eller om det er grunner til at dere ikke gjør det slik så tenker jeg løsningen er helt fin. Anonymkode: b25d8...4ff 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #18 Skrevet 3. november 2020 Neida, sier som andre her: hvis jeg får muligheten til å gå tidligere hjem en dag er det en bonus men må jeg jobbe hele seinvakta er jo det selvsagt helt greit. Kanskje dere kan hente litt før på fredagene🤪 Anonymkode: 5c74c...b42 7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #19 Skrevet 3. november 2020 49 minutter siden, AnonymBruker said: I vår barnehage henter alle barna sine rundt kl. 15.30-16.00. Barnehagen er åpen til kl.17.00, men det er som regel ingen barn der i i tidsrommet 16.30-17.00. Vi har tidligere hentet mellom 15.00-15.45 slik som alle andre. Og da har senvakten på vår avdeling låst døra og gått hjem kl. 16.15. Dette ser vi fordi vi bor rett foran barnehagen og bussholdeplassen. Nå er jeg gravid igjen, og denne gangen har jeg vært ekstremt kvalm, det var ikke slik sist. Men nå er jeg så uvel at jeg er sykemeldt fra jobben min. Løsningen for oss har vært rolig morgen hjemme, så er barnet i barnehage fra 10.30 til han blir hentet av pappaen kl.16.45. Nå ser mannen at senvakta må bli igjen til kl. 17.00, og vårt barn er som regel den siste som blir hentet. Barnet vårt trives veldig med den løsningen her, han får en rolig start på dagen og er oppe lenger på kveldene. Han liker også å ha en til en kontakt med den voksne som er igjen. Men er vi kjipe mot barnehagen nå? Vet at vi har rett til å ha han der til 17.00. Men hadde du opplevd dette som kjipt, hvis du var senvakta? Anonymkode: 1e805...553 Ikke kjipt. Men ville fortalt bhg om dere regner med det bkur sånn en stund fremover, så de kan planlegge. Anonymkode: 50b42...27f 6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #20 Skrevet 3. november 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men de irriterer seg nok over at du ikke kan hente tidligere når du uansett går hjemme. For barnet er alene i en hel time uten noen å leke med i barnehagen, mange synes dette er kjipt og kjedelig spesielt hvis de blir hentet sist hver bidige dag. En time til eller fra har mye å si, så dere trenger ikke å vente helt til barnehagen skal stenge før dere henter ungen. Anonymkode: 91226...2f0 De vet ikke at jeg «går hjemme», altså er sykemeldt. Hvis jeg var istand til å ha ansvaret for en aktiv 3 - åring hadde jeg også greid å jobbe. Han leker med den ansatte, og elsker å ha en voksens fulle oppmerksomhet Så den timen har mye positivt å si for han. Anonymkode: 1e805...553 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå