MiniMaya Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Ja, hvorfor? jeg har stort sett alltid 3 dager med el slim i hver syklus. Ca 3-5 dager senere får jeg positiv el test. Skjønner ikke poenget med el slim så lenge før el? Skal ikke dette el slimet gi næring til spermiene og ha slike kanaler i seg som gjør det lettere for dem å nå egget? Hvis el kommer nesten en uke etter dette slimet er vel spermiene døde? Om jeg googler el slim står det stort sett alltid: «når eggløsningsslimet tørker inn er eggløsningen over» ( kilde: Frøyaklinikken sine hjemmesider) , «Kvinner som ikke får eggløsningsslim kan ikke bli gravid naturlig» (babyverden.no og froyaklinikken.no) burde jeg oppsøke hjelp?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #2 Skrevet 3. november 2020 Spermiene kan overleve flere dager i vagina. Så da kan egglosningsslimet være Ekstra nyttig. Anonymkode: 56e81...1ba 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #3 Skrevet 5. november 2020 Jeg har det også sånn, EL antakelig 3 dager etter siste observerte slim. Det er den siste dagen med EL slim du skal orientere deg etter, så om du har mange dager så gjør ikke det noe. Sæd kan leve i 6 dager i slimet, og jeg har selv blitt gravid da jeg hadde sex én gang ila syklusen - og 4 dager etter siste observerte slim. På 3.11.2020 den 14.28, AnonymBruker skrev: Spermiene kan overleve flere dager i vagina. Så da kan egglosningsslimet være Ekstra nyttig. Anonymkode: 56e81...1ba Spermiene overlever ikke i vagina, men i selve EL slimet som har samme PH som sæd. Miljøet i skjeden er ganske surt og en dårlih match for sæden. Anonymkode: 0d674...932
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå