AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Vi snakket om bilkjøring på jobben (sjefen, en kollega og meg ) og så foreslo kollegaen (på tull selvsagt) at jeg skulle gjøre noe som ulovlig med jobben sin bil. Da svarte jeg: haha jeg har jo ikke lyst til å miste lappen i prøvetiden. Jeg mente jo pga at jeg bare hatt hatt lappen et år og prøvetiden er 2 år. Så begynner tankene å kverne. Enn hvis sjefen tror at det er prøvetid som i at jeg har mistet lappen pga for høy fart eller promille og må i en ny prøveperiode og skjuler noe. Så er det det at det er minst like kleint å komme tilbake og si: det var ikke sånn ment altså, jeg har lappen lovlig og har aldri mistet den, jeg har hatt lappen et år og er derfor halvveis i den prøvetiden. Jeg er en person som overtenker og grubler veldig mye. Det plager meg. Hvordan ville du tolket utsagnet mitt hvis du var en leder? Hvordan formidle til sjefen at jeg har hatt lappen sammenhengede uten at det blir merkelig, virker som om jeg er mistenksom, veldig sårbar og rar og tolker alt i verste mening Anonymkode: 5dfe9...1fa
nomore82 Skrevet 3. november 2020 #2 Skrevet 3. november 2020 Jeg ville ha tolket det du sa til at det ulovlige kollegaen din foreslo at du skulle gjøre hadde vært greit for deg å gjøre om du ikke hadde hatt prøvetid. Jeg hadde umiddelbart ikke tenkt noe over at du sa prøvetid. Men siden du var ok med forslaget om du ikke hadde hatt prøvetid, og det var ulovlig, så kunne det nok gitt meg ideen om å fungere på hvorfor du er i prøvetid dersom du er 21+. Den umiddelbare responsen din her burde vært "nei det gjør jeg jo ikke - det er jo ulovlig". Og vært ferdig med det. 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #3 Skrevet 3. november 2020 Hvor gammel er du? Er det "unormalt" at du har kjørt opp for 1 år siden? Hadde jeg hørt deg sakt det, og du er 40, så hadde jeg stusset litt. Men bare sånn "oi hun ventet lenge med å kjøre opp." Er du 18-25 hadde jeg ikke tenkt noe mer. (Har ikke lappen selv, og er 28, så ingen dissing av folk som kjører opp sent 😄 ) Anonymkode: 93b37...a21 2
Eryxo Skrevet 3. november 2020 #4 Skrevet 3. november 2020 Hvis sjefen lurer på det, så spør sikkert sjefen hva du mente. Ikke tenk mer på det, du. 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #5 Skrevet 3. november 2020 Synes responsen din var helt innafor jeg. Du avslo spøken på en spøkefull måte. Ikke noe å tenke mer over👍🏻😊 Anonymkode: eaca4...624 6
Nokia Skrevet 3. november 2020 #6 Skrevet 3. november 2020 Nå sitter sikkert kollegaen din og tenker: "hva om sjefen nå tror jeg mente alvor med å gjøre noe ulovlig med firmabilen, åhnei, hva om han nå tror at jeg pleier å gjøre noe ulovlig hver gang jeg har tilgang på firmabilen, hvordan skal jeg få forklart dette til ham??" Og sjefen din sitter sikkert og tenker: "åhnei, nå tror de ansatte at jeg er en sånn som tillater ulovligheter på jobben siden jeg ikke grep inn da de pratet om å gjøre noe ulovlig med firmabilen, hvordan skal jeg få dem til noengang å respektere meg igjen?" Nei, De gjør ikke det. Folk flest overtenker ikke så til de grader. Dette går nok bra. 11
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #7 Skrevet 3. november 2020 Akkurat nå, Nokia skrev: Nå sitter sikkert kollegaen din og tenker: "hva om sjefen nå tror jeg mente alvor med å gjøre noe ulovlig med firmabilen, åhnei, hva om han nå tror at jeg pleier å gjøre noe ulovlig hver gang jeg har tilgang på firmabilen, hvordan skal jeg få forklart dette til ham??" Og sjefen din sitter sikkert og tenker: "åhnei, nå tror de ansatte at jeg er en sånn som tillater ulovligheter på jobben siden jeg ikke grep inn da de pratet om å gjøre noe ulovlig med firmabilen, hvordan skal jeg få dem til noengang å respektere meg igjen?" Nei, De gjør ikke det. Folk flest overtenker ikke så til de grader. Dette går nok bra. Jo mange gjør faktisk det. Anonymkode: c6f75...bcb 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #8 Skrevet 3. november 2020 Den uttalelsen er vel ikke akkurat noe du mister jobben over 😄 Anonymkode: 72cc6...777 1
Blondine94 Skrevet 3. november 2020 #9 Skrevet 3. november 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi snakket om bilkjøring på jobben (sjefen, en kollega og meg ) og så foreslo kollegaen (på tull selvsagt) at jeg skulle gjøre noe som ulovlig med jobben sin bil. Da svarte jeg: haha jeg har jo ikke lyst til å miste lappen i prøvetiden. Jeg mente jo pga at jeg bare hatt hatt lappen et år og prøvetiden er 2 år. Så begynner tankene å kverne. Enn hvis sjefen tror at det er prøvetid som i at jeg har mistet lappen pga for høy fart eller promille og må i en ny prøveperiode og skjuler noe. Så er det det at det er minst like kleint å komme tilbake og si: det var ikke sånn ment altså, jeg har lappen lovlig og har aldri mistet den, jeg har hatt lappen et år og er derfor halvveis i den prøvetiden. Jeg er en person som overtenker og grubler veldig mye. Det plager meg. Hvordan ville du tolket utsagnet mitt hvis du var en leder? Hvordan formidle til sjefen at jeg har hatt lappen sammenhengede uten at det blir merkelig, virker som om jeg er mistenksom, veldig sårbar og rar og tolker alt i verste mening Anonymkode: 5dfe9...1fa Hvis jeg var din sjef ville jeg heller reagert på kollegaen din sitt forslag om å gjøre noe ulovlig med jobben sin bil 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #10 Skrevet 3. november 2020 Trodde etter første avsnitt at det var jobben du var i prøvetid på. Anonymkode: 3f675...bec
Gjest Bamse20 Skrevet 3. november 2020 #11 Skrevet 3. november 2020 Om jeg var sjefen din så ville jeg sagt ifra der og da hva jeg mente. Om han ikke har sagt noe til nå så har han gått videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå