Gå til innhold

Det banker i veggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører det i hele huset. Er ingen trær, ingen mennesker som har det moro. Kan det være skade dyr? Har pågått i mange dager.

Anonymkode: 499cd...6ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Væromslag! Det slår gjerne i veggen i trehus når det blir "raskt" varmt eller kaldt

• Liker 4
Gjest theTitanic
Skrevet

Spøkelse. 😱

Men seriøst: banking eller krafsing? Det er museår i år og mange skadedyr trekker inn. 

Eller en gren som slår mot veggen? Vibrasjoner fra egen eller nabos husholdningsmaskiner? Sprengningsarbeider i området? Fugler på loftet eller under takbjelkene? Noe var løsnet i den sterke vinden som har vært? 

Skrevet
4 minutter siden, Fjugur skrev:

Væromslag! Det slår gjerne i veggen i trehus når det blir "raskt" varmt eller kaldt

Da er det jo rart jeg aldri har hørt det før alle de årene jeg har bodd her?

Skrevet
1 minutt siden, theTitanic skrev:

Spøkelse. 😱

Men seriøst: banking eller krafsing? Det er museår i år og mange skadedyr trekker inn. 

Eller en gren som slår mot veggen? Vibrasjoner fra egen eller nabos husholdningsmaskiner? Sprengningsarbeider i området? Fugler på loftet eller under takbjelkene? Noe var løsnet i den sterke vinden som har vært? 

Banking, har mus så vet forskjellen der.Ingen vibrasjoner fra husholdningsmaskiner. Det høres ut som noen banker i veggen rett og slett men det er ingen mennesker i nærheten. Kan fugler banke sånn at det høres i hele huset da?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Banking, har mus så vet forskjellen der.Ingen vibrasjoner fra husholdningsmaskiner. Det høres ut som noen banker i veggen rett og slett men det er ingen mennesker i nærheten. Kan fugler banke sånn at det høres i hele huset da?

Ja, en hakkespett. Hadde en her som fant et yndet sted. Det banket og banket og banket. Det er på dagtid, ikke om natten?

Anonymkode: 27c4e...0dd

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, en hakkespett. Hadde en her som fant et yndet sted. Det banket og banket og banket. Det er på dagtid, ikke om natten?

Anonymkode: 27c4e...0dd

Nei, på natta også

Skrevet

Ring 112

Anonymkode: c39e1...dd8

Skrevet

En bankeånd.

Anonymkode: e17d8...371

Skrevet

Ring 112

Anonymkode: c39e1...dd8

Hva kan politiet gjøre?

Gjest theTitanic
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hakkespett? Noe er det. Lytt og finn stedet. 

Hvertfall lite sannsynlig at et menneske setter av en uke eller to for å banke i veggen din. 

Skrevet

Det kan være en hakkespett, ja. Har hatt en her som banker og banker hele dagen lang.

Skrevet

Jeg har noen skjærer som går og hakker på det ene stuevinduet innimellom. Høres ut som om noen banker på og vil inn :)

Skrevet
2 minutter siden, theTitanic skrev:

Hakkespett? Noe er det. Lytt og finn stedet. 

Hvertfall lite sannsynlig at et menneske setter av en uke eller to for å banke i veggen din. 

1 minutt siden, Eryxo skrev:

Det kan være en hakkespett, ja. Har hatt en her som banker og banker hele dagen lang.

Banker hakkespetter på natta da?

Skrevet

Nattespett?

• Liker 2
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er kun på dagtid.  

Sikker på at ikke noe har løsnet på f.eks taket som beveger seg i vinden ?

Endret av Bøtteballetten
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om hakkespetten vår banker om natta vet jeg ikke, den banker ikke nært soveromsvinduet, så jeg ville uansett ikke hørt den om natta.

Men, du hører vel hvor det banker fra, når det banker kan du jo gå å se hva det er som forårsaker bankingen?

Skrevet

Gå en runde og se etter om noen planker osv har løsnet og kan banke. Tenk over været når det banker. 

Anonymkode: 095fa...737

Skrevet

Tenker det er væromslag.

Anonymkode: 32a89...f1e

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Eryxo skrev:

Om hakkespetten vår banker om natta vet jeg ikke, den banker ikke nært soveromsvinduet, så jeg ville uansett ikke hørt den om natta.

Men, du hører vel hvor det banker fra, når det banker kan du jo gå å se hva det er som forårsaker bankingen?

Jeg hører det i hele huset. Akkurat som noen løper rundt og banker på veggen. Har sjekket alt unntatt loftet, der er det mus så dit går jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...