Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

babyen min høres veldig tett ut og puster tongt. Har målt temperaturen og den ligger på 37.7 

Har brukt saltvanndråper som ikke hjelper noe særlig virker ikke som om nesen er tett men lungene :(

Har bestill lege time men hva for legen gjort? er det noe medisiner babyen for brukt? 

Er førstegangs mamma har noen gode råd?

Anonymkode: 431ba...544

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig lite medisiner å få, med mindre det er bronkitt eller virus. Prøv å amme så ofte du kan, og ha mye nærkontakt. Forkjørelse er ikke farlig, og det går over. Men det kan bli veldig slitsomt med mange oppvåkninger og mye gråt. Bygg opp senga på den ene siden (under madrassen), så babyens hode heller litt oppover. Da blir det lettere å puste. Lykke til, dette går over. 
hilsen flerbarnsmor.

Anonymkode: 1cf7a...cd6

• Liker 1
Skrevet

En forkjølelse uten feber er ikke noe farlig og ikke noe du trenger å dra til legen for. Har du prøvd å bruke morsmelk i nesen på babyen? Det fungerte mye bedre på mine enn saltvannsdråper. Bruk også nesesuger hyppig. 

Er du helt sikker på at lungene er tette? Hva gir indikasjoner på det med unntak av at saltvannsdråpene ikke hjelper? Om du lytter på brystet til baby, surkler det når den puster? 

Anonymkode: 622f4...f7a

• Liker 1
Skrevet

Babyen din er jo så bitteliten! 

Da min var 3 mnd ble han forkjølet. Hostet og var tett. Utviklet seg til infeksjon i nedre luftveier, RS-virus.

Jeg skjønte ikke alvoret, meg gikk til legen likevel "bare for sikkerhets skyld". Var sikker på jeg kom til å bli sendt hjem med beskjed om å heve sengeenden og bruke saltvannsdråper. 

Ble sendt rett til akutten. Lå på sykehuset i 2 døgn, og da var det så vidt vi fikk komme heim. Dette var mitt tredje barn, og ikke min første forkjølelse, for å si det sånn.. Men første på så liten baby. 

Anonymkode: a744c...385

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...