AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Jeg hadde en venninne på besøk, planen var at vi skulle gå tur sammen. Hun har to unger som er omtrent på mitt barna alder, barnet mitt er 8 år. På tur hadde jeg med meg wienerpølser på termos, tenkte at to pakker wienerpølser (16 stk) skulle holde for oss alle. Når vi satte oss ned for å spise måtte mitt barn på do, så jeg fulgte han. Mens de spiste. Jeg tror vi var borte i ca 10-12 minutter. Når vi satte oss ned for å spise var bare 2 pølser igjen Jeg lot min sønn spise de to. Mens jeg gikk sulten. Vi hadde også med oss en sjokoladeplate på tur, også denne forsynte venninnens barn seg grovt av. Tror jeg og sønnen min fikk 4 ruter til sammen. Barna til venninna mi forsynte seg grovt av alt og tok lite hensyn til andre. Og det tenker jeg er normalt, barn blir fort ivrige når de ser favorittmaten sin. Men jeg stusser mest over venninnen min, hun burde jo ha korrigert barna og fått dem til å forsyne seg slik at det var nok til alle. Jeg synes dette var surt og kjenner på at jeg ikke har lyst til å gå flere turer med denne venninnen og barna hennes. Jeg sa selvsagt ingenting. Overeagerer jeg? Hva tenker dere om dette? Anonymkode: d5865...bb6 17
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #2 Skrevet 3. november 2020 3 stykker spiste 14 pølser på 10minutter?? Det har jeg vanskelig for å tro på Anonymkode: acd17...3c2 45
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 3. november 2020 Du undereagerte jo, du sa jo ingen ting og gjorde ingen ting? Sjokolade posjonerer og fordeler jeg til barn, hvis andre spanderer, så antar jeg at de gjør det. Det med pølsene ville jeg sagt fra om, det var jo tre til hver, de må jo ha spist fire pølser og en av dem fem(!) hver mens dere var på do, rart å ikke kommentere det da dere var tilbake, rart at de ikke ventet litt siden dere spiste sammen og rart at venninnen din ikke stoppet dem ja. Anonymkode: d2faa...535 50
Summeer Skrevet 3. november 2020 #4 Skrevet 3. november 2020 Jeg synes det var lite mat på tur til to voksne og tre barn... hun kunne jo ikke vite at det kun var tre til hver?? 9
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #5 Skrevet 3. november 2020 Det var frekt. Man deler den maten som er på en rettferdig måte. Anonymkode: 51a4a...a51 19
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #6 Skrevet 3. november 2020 Her kunne du også ha sagt noe. Det var tross alt du som hadde kjøpt det inn. Det med sjokoladen var både du og mor sin feil, så det føler jeg ikke du kan klage på. At de spiste så mye pølser på kort tid har jeg også vanskelig å tro på. Anonymkode: c94a2...fc0 10
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #7 Skrevet 3. november 2020 De burde selvsagt sørget for at det var pølser igjen til dere. Men det høres helt vanvittig ut at de kan ha spist 14 pølser på ti minutter? Det henger ikke helt sammen synes jeg. Uansett burde du sagt i fra med en gang og spurt venninnen din om hva hun hadde tenkt at dere skulle spise. Sjokoladeplaten derimot, tenker jeg at du burde ha porsjonert ut selv. Neste gang dere drar på tur så sier du fra at du har beregnet to-tre pølser på hver, og at hvis de vil ha mer må de ta med eget. Anonymkode: dfe06...530 10
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #8 Skrevet 3. november 2020 Arrangerte de lokalmesterskap i pølsespising mens du var borte? Spenstig Anonymkode: fd6b0...eb0 25
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #9 Skrevet 3. november 2020 Mitt barn regulerer seg såpass mye selv at jeg ikke trenger å begrense inntaket. De der høres griske ut. Rart at ikke venninna di stoppa seg selv og barna. Meget egoistisk handling fra deres side. Trodde hun at alt var til de??? 😳 Anonymkode: 1ea8b...83d 8
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #10 Skrevet 3. november 2020 Er det mulig at venninnen din trodde at du hadde mer mat med deg? 16 wienerpølser for fem mennesker er jo veeeeeldig lite. Da sulter barna garantert. Anonymkode: 4d00b...87d 9
Populært innlegg Fjaselina Skrevet 3. november 2020 Populært innlegg #11 Skrevet 3. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig at venninnen din trodde at du hadde mer mat med deg? 16 wienerpølser for fem mennesker er jo veeeeeldig lite. Da sulter barna garantert. Anonymkode: 4d00b...87d Veeeldig lite? 3 wienerpølser er ikkje veldig lite. 85
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #12 Skrevet 3. november 2020 Frekt av venninna di. Hadde hun ikke med noe selv? Anonymkode: b114d...3fe 11
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #13 Skrevet 3. november 2020 Jeg hater mat griske folk! Så jeg hadde blitt skikkelig sur, og droppet flere turer med den venninnen og barna hennes. Anonymkode: 4c1a1...0d1 7
GammelKaktus Skrevet 3. november 2020 #14 Skrevet 3. november 2020 I en slik setting så hadde jeg nok begrenset guttungen, nå stopper han som regel på to pølser uansett og jeg er ikke pølseglad så...vi hadde ikke spist såpass. Samme med sjokoladen, der har guttungen naturlig begrensning og han passer selv på at alle får så..jeg slipper sånt. Men folk er jo forskjellige og jeg begrenser aldri andre sitt matinntak, det er et sårbart emne for en del har jeg forstått. Jeg synes og det er rart at hun ikke hadde med når hun og barna har såpass stor appetitt. Når vi er på tur med andre så har vi alltid med noe, selv om det er de som skal ha med hovedmaten. Da tar vi med mye snacks og frukt og slikt. 1
Skalperud Skrevet 3. november 2020 #15 Skrevet 3. november 2020 Oi , men hvorfor sa du ikke noe? Hadde garantert sagt: har dere bare spart to pølser til oss og spist 14 stk ? Det var ikke snilt. med sjokoladen hadde jeg sagt , nå vi må passe på at alle får likt, du har fått nok. du må stå opp for deg selv, og lære barnet ditt det 37
Arkana Skrevet 3. november 2020 #16 Skrevet 3. november 2020 Jeg tror nok dette rett og slett var en misforståelse. Hun tenkte nok at du hadde mer og 16 pølser på 5 personer er ikke akkurat mye. (Jeg har forresten også vanskelig for å tro at de spiste 14 pølser på 10 minutter, men det er en annen sak.) Sørg for at dere begge bidrar med mat neste gang og si i fra i starten om det er begrensninger på noe av maten. Å være passiv aggressiv er en dårlig løsning. Hvis du hadde sagt i fra der og da hadde hun kanskje beklaget og forklart hvordan hun tenkte, så hadde saken vært uten av verden og hun vært mer påpasselig neste gang. Surmuling inni seg uten å si noe skaper bare dårlig stemning. 15
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #17 Skrevet 3. november 2020 12 minutter siden, Fjaselina skrev: Veeeldig lite? 3 wienerpølser er ikkje veldig lite. Det er det absolutt. I tillegg var barna sikkert sultne etter så mye fysisk aktivitet på tur. Det er snakk om voksende barn her, ikke kontordamer på diett for å si det sånn. Anonymkode: 4d00b...87d 6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #18 Skrevet 3. november 2020 Frekt, hun burde lære barna sine at sånt gjør man ikke. Men til neste gang er det jo bare å ta med mat til deg selv og dine barn, så får venninnen din ta med mat til seg og sine barn. Anonymkode: 52b7d...7ed 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #19 Skrevet 3. november 2020 Mitt barn spiser ikke veldig mye så sjeldent vi er nødt til å si stopp. Hadde jeg dog vært med noen på tur og fått mat hadde jeg ikke forsynt meg slik de gjorde, men jeg vet ikke hva som er vanlig for de å spise heller. Noen spiser veldig mye og ville sikkert ikke stusset over mengden som ble inntatt, men din venninne burde sett at det var lite mat igjen å sagt stopp til barna sine. Og du burde sagt noe med engang. Litt sent å ta det opp i ettertid. Har dog forståelse for at man blir litt satt ut og ikke vet hva man skal si i øyeblikket. Anonymkode: d068b...8f5 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #20 Skrevet 3. november 2020 Og jeg syns 3 pølser hver var nok i massevis, spesielt når det er barn. Jeg er voksen og spiser jeg tre pølser er jeg stappmett Anonymkode: 52b7d...7ed 31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå