Gå til innhold

Alkohol for dummies

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, Jytte skrev:

Jeg er glad i gin and tonic med lime. Synes ikke det smaker alkohol, er mye is i glasset. 

Jeg bestiller nesten alltid GT. En sikker vinner. Men er litt usikker på om det passer for Ts 

• Liker 2
Skrevet

Drit i hva som er trendy. Til syvende og sist er det løsemiddelet ethanol blandet med noe annet som gir smak, så bare bestill hva du liker. 

Anonymkode: 7dda3...8db

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Guidet Kvinne skrev:

Jeg synes det er godt, men det smaker kanskje for bittert for ts? 

Tror du det? Man vet jo aldri hva slags smak folk har, men jeg synes ikke det er bittert... isåfall kan man be dem slenge oppi litt sprite i tillegg 😊

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Guidet Kvinne skrev:

Jeg bestiller nesten alltid GT. En sikker vinner. Men er litt usikker på om det passer for Ts 

Det er min favoritt. Men er enig i at det kanskje ikke passer alle 'nybegynnere'

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drit i hva som er trendy. Til syvende og sist er det løsemiddelet ethanol blandet med noe annet som gir smak, så bare bestill hva du liker. 

Anonymkode: 7dda3...8db

Poenget er vel at hun ikke vet hva hun liker enda. 

Skrevet
2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Tror du det? Man vet jo aldri hva slags smak folk har, men jeg synes ikke det er bittert... isåfall kan man be dem slenge oppi litt sprite i tillegg 😊

Mange synes det smaker bittert ihvertfall. Jeg avskyr søte drikker, men det virker som om det er dét Ts liker best, og det er jo typisk for unge nybegynnere. 

Egebtlug burde Ts prøve noen gode, dyre hvitviner. :) Tørre, men ikke «sure». 

• Liker 1
Skrevet

Skal du ha det enkelt, søtt og «trendy» er ingefærøl tingen. I tillegg er det ofte ikke så mye alkohol i, jeg blir mindre fyllesyk om jeg holder meg til det. De fleste typene jeg har smakt er gode (Ginger Joes over Crabbies). Nå har vel også hard zeltzer blitt populært, litt lettere på smak (litt skummel fordi den går ned som vann og smaker ikke alkohol). Ellers synes jeg ananascider er godt, eller Mango IPA.

Anonymkode: bf986...0be

Skrevet
2 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Mange synes det smaker bittert ihvertfall. Jeg avskyr søte drikker, men det virker som om det er dét Ts liker best, og det er jo typisk for unge nybegynnere. 

Egebtlug burde Ts prøve noen gode, dyre hvitviner. :) Tørre, men ikke «sure». 

Sikkert riktig det du sier 😊

Skrevet
On 11/3/2020 at 9:53 AM, AnonymBruker said:

Hei. Jeg kom litt sent igang med "utelivet" mitt, og føler meg ofte litt lost når jeg er ute på byen med jevnaldrende (20-åra). Kan noen fortelle meg hva som er de uskrevne reglene, og hva slags type drikke som passer til når? 

Og hva kan jeg bestille i baren som ikke smaker veldig øl, eller er fjortiz (cider)😅

Anonymkode: 15aa3...9ca

Hmm. Da jeg var i begynnelsen av 20-åra gikk jeg for den rimelig stabile og enkle "screwdriver", altså vodka og appelsinjuice. Den fungerer rimelig greit for en som ikke er veldig glad i alkohol, selv om den til tider kan ha litt vel mye vodkasmak. Etter hvert så åpnet horisonten seg noe mer, og jeg ble glad i rom og cola i ulike varianter (som morgan og cola, bacardi razz og cola (ev. sprite)) og annet. Bestiller du en Long island iced tea kan du nok få litt forskjellig, men det kan være verdt et forsøk. Videre kan long beach iced tea være en slager, men med noe strammere alkoholsmak.

Hvis du liker de litt strammere drammene, så kan black eller white russian være et godt alternativ.

Samtlige av de overnevnte, med unntak av kanskje long island iced tea, er passende for en tur på byen i de noe senere timer av døgnet. Er det tidlig på døgnet, kan du forsøke deg på en "tinto de verano"-lignende drikke (aldri bestilt i Norge), som normalt består av vin og brus, ev. med en dash rom.

Anonymkode: 2fa6e...052

Skrevet
37 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Jeg tror den vil passe, men alle har jo hver sin smak. 

35 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Det er min favoritt. Men er enig i at det kanskje ikke passer alle 'nybegynnere'

Hehe, alle har vært nybegynnere. Husker campari med is var en favoritt når jeg var ung, det var ganske "in", og gin & tonic blir som som en nybegynner-drikk i forhold. Eller tar jeg feil, det er mange år siden jeg har drukket campari? 

Skrevet

Jeg er jo utrolig glad i øl, men ikke fancyskjeggeIPA... (drakk meg lei på skikkelig IPA lenge før det ble inn) 

Men jeg ser ingenting galt i å drikke cider om man like det, etter at jeg bodde en periode i UK fikk jeg ett annet syn på cider. Jeg liker å drikke, men trenger ikke bli full, så drikke med litt lavt alkoholinnhold passer meg fint. Ellers er en god GT godt, og relativt lite provoserende for tømmermennene. 

Skrevet
9 minutter siden, Tiuren skrev:

Jeg er jo utrolig glad i øl, men ikke fancyskjeggeIPA... (drakk meg lei på skikkelig IPA lenge før det ble inn) 

Men jeg ser ingenting galt i å drikke cider om man like det, etter at jeg bodde en periode i UK fikk jeg ett annet syn på cider. Jeg liker å drikke, men trenger ikke bli full, så drikke med litt lavt alkoholinnhold passer meg fint. Ellers er en god GT godt, og relativt lite provoserende for tømmermennene. 

GT eller campari er bare en kick-start. Så går man over til noe med mindre alkohol. Er glad i pils, men cider er for søtt og drikker man den som er sukkerfri med tilsatt søtning kan man risikere at man må fly på toalettet hele neste dag med nummer to som innbitt følgesvenn. 

En lys øl er mild på smaken og passer kanskje ts? 

Skrevet
3 hours ago, Jytte said:

GT eller campari er bare en kick-start. Så går man over til noe med mindre alkohol. Er glad i pils, men cider er for søtt og drikker man den som er sukkerfri med tilsatt søtning kan man risikere at man må fly på toalettet hele neste dag med nummer to som innbitt følgesvenn. 

En lys øl er mild på smaken og passer kanskje ts? 

Man må drikke kvalitets cider, ikke sånne svenskegreier som man får på coop :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...