AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Hei. Jeg kom litt sent igang med "utelivet" mitt, og føler meg ofte litt lost når jeg er ute på byen med jevnaldrende (20-åra). Kan noen fortelle meg hva som er de uskrevne reglene, og hva slags type drikke som passer til når? Og hva kan jeg bestille i baren som ikke smaker veldig øl, eller er fjortiz (cider)😅 Anonymkode: 15aa3...9ca 1
Jdz Skrevet 3. november 2020 #2 Skrevet 3. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg kom litt sent igang med "utelivet" mitt, og føler meg ofte litt lost når jeg er ute på byen med jevnaldrende (20-åra). Kan noen fortelle meg hva som er de uskrevne reglene, og hva slags type drikke som passer til når? Og hva kan jeg bestille i baren som ikke smaker veldig øl, eller er fjortiz (cider)😅 Anonymkode: 15aa3...9ca Vin? Cocktails? Jeg drikker som regel kun øl på sommertid. Så lenge det ikke er mat inne i bildet tror jeg ikke det finnes mange regler som definerer hva du kan drikke 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #3 Skrevet 3. november 2020 Hmm.. Har du noen konkret eksempler på hva jeg kan bestille uten å måtte lese menyen.. Hehe Anonymkode: 15aa3...9ca 1
Sirah Skrevet 3. november 2020 #4 Skrevet 3. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hmm.. Har du noen konkret eksempler på hva jeg kan bestille uten å måtte lese menyen.. Hehe Anonymkode: 15aa3...9ca Hva er det du liker for noe da?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #5 Skrevet 3. november 2020 Jeg liker ikke alkoholsmak, de FÅ gangene jeg er ute å drikker bestiller jeg som regel vodka og redbull, for det smaker bare redbull. Mange syns sikkert det er veldig Harry da 🤷🏼♀️ Men syns selv det generelt er veldig Harry å drikke. Anonymkode: 5c88b...f1f
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #6 Skrevet 3. november 2020 Syns de fleste drinker smaker lite alkohol, så hvis det er alkoholsmaken du ikke liker kan du prøve det. Mojito eller strawberry daiquiri for eksempel Anonymkode: c7e03...b06
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #7 Skrevet 3. november 2020 Jeg drikker ikke øl, så bestiller ofte Crabbie's eller Ginger Joe på byen. Anonymkode: 0f4b9...987 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #9 Skrevet 3. november 2020 Som tenåring/tyveåring blandet jeg bare vodka og brus sammen. Tips: en brus du aldri drikker ellers. Du vil ikke ha "fyllatraumer" av favorittbrusen din. På byen pleide jeg bare spørre hva de hadde av drinker, såkalte "longdrinks" som vi gæmliser kaller det. "grønn genser" var en gammel slager. Tom Collins er jo også en oldie. Den kan du lage med slik miks du vinner i matbutikk, mener jeg. Ofte kan du spørre "har du noe som smaker søtt/surt/friskt" osv også lager bartender ø noe til deg. Men drinker pleier være dyrere enn øl og vin. Du kan jo også smake på likører. Jeg drakk stortsett Dooleys/Baileys da jeg drakk som ung. Likte ting som smakte godteri. Likte også sambuca (smaker lakris/hostesaft). Jeg likte aldri øl og vin, så det gikk i rom eller vodka med blandebrus, cider eller baileys/dooleys. Anonymkode: 52acc...9aa 1
Hyoscyamus Skrevet 3. november 2020 #10 Skrevet 3. november 2020 Hva er galt med å drikke søt "sider", hvis det er det du liker smaken av? Spiller vel egentlig ingen rolle om noen mener det er fjortis? (Skriver sider i anførselstegn fordi sukkerdrikken du sikter til ikke har noe med ekte sider å gjøre😉) 2
Sølv_dugg Skrevet 3. november 2020 #11 Skrevet 3. november 2020 Mojito, strawberry daiquri, sure føtter, pina colada etc er drinker jeg syns er gode, men det er neimen ikke alle bartendere som er like flinke til å mixe drinker.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #12 Skrevet 5. november 2020 Aner ikke om det er mulig å oppdrive det her på byen, men om det ikke går så kan det jo drikkes på hjemmefester. Synes ikke disse smaker noe særlig alkohol. Klarer ikke beskrive smaken, men det er yum. Pepsi, jäger, fireball og sitronskive. Synes det er best med 2/3 fireball og 1/3 jäger i sprit-blandingsforhold, men noen synes det blir for søtt med så mye fireball. Anonymkode: 35f42...6ca
Jytte Skrevet 5. november 2020 #13 Skrevet 5. november 2020 Jeg er glad i gin and tonic med lime. Synes ikke det smaker alkohol, er mye is i glasset. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #14 Skrevet 5. november 2020 Bestill en sure sivert Anonymkode: dbf20...276 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #15 Skrevet 5. november 2020 Jeg er gla i surt, så jeg spørr "har du en sur drink?:)" Anonymkode: 62e53...292 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #16 Skrevet 5. november 2020 På fester drikker jeg vin og vodka(blander det til og med). Så bar så drikker jeg veldig ofte Sex on the beach. Anonymkode: ed000...b82
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #17 Skrevet 5. november 2020 Drikker oftest tørr hvitvin på fest, er så styrete å lage drinker. Kjøper vin eller øl ute, gidder ikke ikke betale 130 kr for 4 cl sprit med brus og masse isbiter. Anonymkode: 1801f...b1e 1
Guidet Kvinne Skrevet 5. november 2020 #18 Skrevet 5. november 2020 Moscow mule er passe trendy og ganske godt. Prosecco/cava/cremant/champagne er aldri feil.
solmåneogstjerner Skrevet 5. november 2020 #19 Skrevet 5. november 2020 Tror du vil like aperol spritz. Består av aperol, prosecco/cava (musserende hvitvin) og soda og/eller sitronbrus. Pluss litt appelsinskiver. Smaker veldig lite alkohol synes jeg. Og absolutt alle bartendere kan lage den.
Guidet Kvinne Skrevet 5. november 2020 #20 Skrevet 5. november 2020 Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev: Tror du vil like aperol spritz. Består av aperol, prosecco/cava (musserende hvitvin) og soda og/eller sitronbrus. Pluss litt appelsinskiver. Smaker veldig lite alkohol synes jeg. Og absolutt alle bartendere kan lage den. Jeg synes det er godt, men det smaker kanskje for bittert for ts? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå