Gå til innhold

Føler meg glemt og tatt for gitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært gift med mannen min i 5 år han har sine barn som er voksene flyttet ut og med egene barn. 

Jeg har  mye yngre barn som bor hjemme. 

Jeg hadde bursdag  nå på fredag  . Mannen min husket det . Og hadde laget kake  Men ungene hans husker det ikke.  Jeg måtte sitte barnevakt  for barnebarnet  hele hele helg så fikk  ikke feiret  det med middag  ute som vi bruker.  Dette var jeg ikke klar over trodde egentlig at de bare skulle dukke innom for å gratulerer  ikke  avlevere  en 2 åring. Mannen min hadde glemt å fortelle meg det. 

Ikke en gratulerer  med dagen en gang fra ungene hans.  Mine hadde laget kort og kjøpt gave som jeg var veldig  glad for.   Så nå er jeg lei meg litt sint og føler meg veldig lite satt pris på. 

Anonymkode: d0c00...58e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min husker ikke bursdagen min han...

Du fikk kake, det synes jeg var skikkelig hyggelig!

Anonymkode: 11bac...bef

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min husker ikke bursdagen min han...

Du fikk kake, det synes jeg var skikkelig hyggelig!

Anonymkode: 11bac...bef

Jada klager ikke på mannen min. Han er super nydelig å herlig.  Men familien rundt.

Er litt ok å bli husket ikke  bare bli brukt som gratis barnepass.  

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Da ville jeg faktisk sakt det til dem: jeg har bursdag i dag, det hadde vært hyggelig med en liten gratulasjon når dere først er innom. Passiv aggressivitet kler ingen, vær heller åpen, hyggelig og imøtekommende. Snakk sammen!

Skrevet

Jeg gjorde det. Fikk et å ja. Så hyggelig  før de gikk.  Er hyggelig   og blid. Men merket jeg ble såret. Er det å være passiv agresiv?

5 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Da ville jeg faktisk sakt det til dem: jeg har bursdag i dag, det hadde vært hyggelig med en liten gratulasjon når dere først er innom. Passiv aggressivitet kler ingen, vær heller åpen, hyggelig og imøtekommende. Snakk sammen!

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jada klager ikke på mannen min. Han er super nydelig å herlig.  Men familien rundt.

Er litt ok å bli husket ikke  bare bli brukt som gratis barnepass.  

Du bør jo klage på mannen her, det er han som har sagt ja til å være barnevakt på din bursdag?
Dersom du ikke ønsker å være barnevakt så kunne du evt tatt en tur ut med venninner mens mannen var hjemme med barnet? Selv om du opprinnelig hadde lyst til å feire med mannen på restaurant så ble det umulig, og da må man gjøre det beste ut av det. Dere kunne jo feire dagen etter? 

At folk ikke husker bursdagen din kan du egentlig ikke klage på. Det er ikke alle som er så opptatt av bursdager, og mange som glemmer selv om de prøver å huske. 

Anonymkode: 8b9df...61c

• Liker 2
Skrevet

Her er det nok mannen jeg ville tatt tak i, som har planlagt å være barnevakt på bursdagen din.

Hvorfor forventer du at barna hans skal huske din bursdag? De er voksne og har flyttet ut også?

Jeg tror du har litt høye forventninger, og blir litt for sår for hva man bør kunne forvente av andre her.

Start med mannen din.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde sagt å beklager, men jeg har dessverre planer om å feire bursdagen min idag ute på restaurant så kan dessverre ikke sitte barnevakt. Men med hyggelig stemme og med smil. 

Anonymkode: 81f01...026

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Jeg husker knapt min egen bursdag. 

Og bryllupsdagen 😂

Endret av WhisperingWind
Skrevet

Jeg synes du overreagerer, enormt. 

Hadde nok blitt skuffet om jeg ble glemt av mannen, eller av foreldrene mine. Eller forresten, ikke skuffet, det hadde vært perfekt grunnlag for erting en stund fremover. Utover det får folk glemme som de vil. Det er bare en voksenbursdag. 

Om det ikke passer deg å være barnevakt en kveld så er det ditt ansvar å si fra. 

Anonymkode: 02a7e...ba7

Skrevet

Den eneste bursdagen jeg husker er min egen og min tvilling sin. Husker aldri foreldre eller søsken sine bursdager. Noen er fryktelig dårlig på å huske slikt. Det er også mulig at de ikke er vant til å gjøre en stor greie ut av bursdager. Her tror jeg det er snakk om forskjellige forventninger, og også misforståelser. MANNEN din sa ja til barnepass på din bursdag. Barna hans kunne ikke vite at han ikke hadde fortalt det til deg, og at du ikke var ok med å passe på bursdagen din fordi du hadde planer.

Kommunikasjon. Du må kommunisere hva du vil ha ut av bursdagen din til mannen din. 

Anonymkode: ef953...8ec

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du overreagerer, enormt. 

Hadde nok blitt skuffet om jeg ble glemt av mannen, eller av foreldrene mine. Eller forresten, ikke skuffet, det hadde vært perfekt grunnlag for erting en stund fremover. Utover det får folk glemme som de vil. Det er bare en voksenbursdag. 

Om det ikke passer deg å være barnevakt en kveld så er det ditt ansvar å si fra. 

Anonymkode: 02a7e...ba7

Jeg hadde bursdag nå i oktober. Ett av mine voksne barn gratulerte meg på dagen. De to andre husket det først når jeg minnet dem på det et par dager etterpå. Min mor gratulerte meg ikke engang når jeg nevnte det i en annen sammenheng, og min far har jeg ikke hørt noe fra enda.

De voksne ungene til samboer (bodd sammen i snart 3 år) vet neppe når jeg har bursdag engang. Men samboer husker det og det er det viktigste for meg. Og om bonusbarnebarnet hadde kommet på overnatting den kvelden så hadde vi kost oss skikkelig. H*n er bare helt herlig å tilbringe tid sammen med. Og jeg skulle gjerne tilbragt mer tid sammen med h*n

Anonymkode: 0b41d...26c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...