AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Hvordan kjennes føling I et svangerskap ut? Og hvor tidlig kan man utvikle svangerskapdiabetes? Er I uke 15 nå og plutselig helt uten forvarsel så ble jeg kjempe dårlig, jeg var i gang med å bake boller med mini på 2 år når jeg begynte å svette masse, ble kjempe kvalm så gikk på badet. Jeg hater å kaste opp, ungen fulgte etter og det føltes veldig ut som jeg skulle besvime. Gikk derfor å la meg på sofaen hvor jeg fortsatte å svette og det ringer fryktelig I ørene. Fikk ungen til å hente en banan til meg og jeg føler meg bedre like fort som jeg følte meg dårlig. Kjente litt strekkesmerter i livmoren etterpå, men det kan være helt tilfeldig. Syntes det var litt fort på og av til å være føling, men jeg aner egentlig ikke hvordan det kan være helller.. Skal ta glukosebelastningsprøve etterhvert, men for tidlig enda.. Anonymkode: 88650...7a7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #2 Skrevet 3. november 2020 Det skal også sies at jeg sliter med å få i meg nok mat, gikk ned i vekt første trimester, og er nå kommet opp på normalvekt, så ingen egentlig grunn til at jeg skulle ha utviklet sv. Diabetes.. Anonymkode: 88650...7a7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #3 Skrevet 3. november 2020 Det er nok bare blodtrykksfall siden du ikke har spist så mye. Kan som oftest ikke få føling uten at du har tatt insulin. Det finnes riktignok sjeldne tilfeller av overaktiv bukspyttkjertel, men det har ingenting med svangerskapsdiabetes å gjøre. Da blir blodsukkeret som oftest forhøyet og du får andre symptomer enn de du beskriver. Håper du klarer å slappe av og ikke bekymre deg for dette. Anonymkode: 9f0a0...3be 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #4 Skrevet 3. november 2020 Imponerende at du hopper rett til føling konklusjon uten å ha diabetes. Det var nok bare et blodtrykksfall, som er svært ubehagelig, men veldig vanlig. Anonymkode: 9e36c...2ef
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #5 Skrevet 3. november 2020 Har hatt blodtrykksfall tidligere uten å få så kraftige reaksjoner, men joda, godt mulig det var det, hadde litt lavere BT enn jeg noen gang har hatt ved forrige kontroll. Takk for svar 😊 og som jeg selv skriver så tror jeg ikke det var føling, men da jeg aldri har hatt det er det også vanskelig å vite, ikke sant? Jeg vet generelt for lite om svangerskapdiabetes så da prøver jeg bare å lære av andre som vet mer enn meg 😊 Anonymkode: 88650...7a7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #6 Skrevet 3. november 2020 Til og med jeg som går på langtidsvirkende insulin, både sprøyter og piller har aldri hatt føling 😅 er i uke 35, har svangerskapsdiabetes. det er nok svært lite sannsynlig at det var føling du opplevde. Det er vel mest dem som tar hurtigvirkende insulin som er utsatt for føling. Du kan alltids spørre etter en måling av langtidsblodsukker på neste kontroll, det kan gi en indikasjon på om du bør ta glukosebelastning før 24 uker. Anonymkode: c01e6...788
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #7 Skrevet 3. november 2020 Dårlig regulert type 1 diabetes kan gi føling, eventuelt feildoserte insulin, aldri svangerskapsdiabetes. Anonymkode: 7102e...068
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #8 Skrevet 3. november 2020 Jeg blir som du beskriver hvis jeg drikker for lite, spiser for lite og/eller blir for varm. Har lavt blodtrykk og jernmangel. Holdt på å besvime her om dagen og fikk puls på 160. La meg med og fikk i meg væske og litt mat, lå med 140 i puls en stund men det ga seg etterhvert... Anonymkode: 9e7bb...c5d
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #9 Skrevet 3. november 2020 Man får ikke føling uten å tilføre insulin. Så selv om du skulle ha svangerskapsdiabetes ville du ikke få føling. Det er bare diabetikere som tar insulin som kan få føling. Svangerskapsdiabetes vil du merke ved at du har sukker i urinen og generelle diabetessymptomer (tørste o.l.I. Anonymkode: f4dc7...cb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå