Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen av dere superkvinner som har gått gravid før, kan gi noen råd; er gravid uke 6+2 (veldig tidlig), og har de siste to ukene hatt syyyke «mensensmerter», kontinuerlig. Er plaget med disse til vanlig, men aldri over så lang tid. Skal det være sånn?? Skal ha første samtale med lege neste uke.

Anonymkode: 0ac54...282

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt legen min nå.

Tidlig graviditet kan være ubehagelig, men skal ikke være smertefullt. Jeg hadde mye mensmurringer, men ingen smerter. Da jeg hadde vondt, så var det abort. Ikke at det trenger å være det for deg, men risikoen er der.

Som gravid bør du ha lav terskel på å ringe lege ved smerter. 

Det at du har slike smerter "til vanlig" betyr ingenting, for du (din kropp) er ikke "vanlig" under en graviditet. Iaf ikke ang menstruasjonsproblematikk. Eller har du noe ekstra som gjør at du har slike smerter uavhengig av syklus? 

Skrevet
3 minutter siden, spinnwild skrev:

Jeg ville ringt legen min nå.

Tidlig graviditet kan være ubehagelig, men skal ikke være smertefullt. Jeg hadde mye mensmurringer, men ingen smerter. Da jeg hadde vondt, så var det abort. Ikke at det trenger å være det for deg, men risikoen er der.

Som gravid bør du ha lav terskel på å ringe lege ved smerter. 

Det at du har slike smerter "til vanlig" betyr ingenting, for du (din kropp) er ikke "vanlig" under en graviditet. Iaf ikke ang menstruasjonsproblematikk. Eller har du noe ekstra som gjør at du har slike smerter uavhengig av syklus? 

Nei ingen diagnoser eller noe, bare en av de som har veldig menssmerter 🙄 Takk for utfyllende svar, jeg ringer legen 😊

Skrevet

Jeg er i uke 9 nå. Har hatt mye mageknip-følelse i abdomen de siste ukene. Livmoren utvider seg, så det er ikke uvanlig med kramper og lignende. Håper du finner ut av det

Anonymkode: 840ae...3d4

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i uke 9 nå. Har hatt mye mageknip-følelse i abdomen de siste ukene. Livmoren utvider seg, så det er ikke uvanlig med kramper og lignende. Håper du finner ut av det

Anonymkode: 840ae...3d4

Ja ikke sant! Er det jeg tenker, at det er mye som skal strekkes og endres på, på innsiden. Og da er det kanskje ikke så ‘uvanlig’ med litt ubehag 🤷🏼‍♀️ Håper det blir bedre hos deg etterhvert 💛

Anonymkode: 0ac54...282

Skrevet

Jeg hadde mye vondt frem til uke 11-12. Kunne ikke reise med normalt eller sitte som jeg ville, da jeg hadde sterke smerter i venstre lysk. 

Jeg oppsøkte legen min, som sjekket for svangerskap utenfor livmoren, noe det heldigvis ikke var, så han mente jeg bare hadde ligamentsmerter. Tror ikke på det enda, for det var helt sinnsykt, men ok. 

Er i uke 28 nå, så det gikk fint med baby het hvertfall. Oppsøk lege om du er nervøs, jeg ble beroliget da jeg gjorde det.

Anonymkode: a9f2b...9c1

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde mye mensmurringer på den tiden. Ikke direkte smerter, men murringer, i tillegg til ligamentsmerter da. Livmoren din vokser for å gi plass til embryoet, og det er ikke bestandig så behagelig. Jeg dro til privat gynekolog i uke 4+5 pga smertene, og han kunne sjekke at ting så bra ut. Embryoet var jo for lite til å se noe så tidlig, men han kunne se at det ikke var noe tegn på at jeg skulle få "mensen". Han tok også blodprøver for å måle hcg med noen dagers mellomrom, samme blodprøver som fastlegen tar. Hvis du er nervøs så vil jeg anbefale privat gynekolog. I uke 6 mener jeg det skal være mulig å se embryoet også!

Anonymkode: afc4c...1ca

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...