AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Hvilke grep gjør du som er mye alene i koronatida? Hva finner du på med få venner? Hva gjør du for deg selv? Trenger ikke svar fra deg som er sosial som vanlig. Anonymkode: 5736a...217
Hoppetaujenta Skrevet 3. november 2020 #2 Skrevet 3. november 2020 Man har da nett, sms, skype, brevmuligheter og sosialisering. I tillegg kan man møtes og holde avstand utendørs, så jeg syns ikke man skal beklage seg så veldig. Vi (de fleste av oss) lider ikke - egentlig. Andre mennesker i nåtid og andre tider i verdenshistorien har hatt det fryktelig på alle vis hele livet deres og der var ingen muligheter til å unnslippe...mens vi bare har noen litt lange pauser i hverdagen, grunnet det vi alle vet. Det kommer og det går. Vi får bare finne nye ting å holde på med enn å måtte treffes og kroppsklemme hele tiden, så rir vi bølgene av og ting blir normalisert etter hvert. Det blir ikke som før, men vi finner en ny normal hvis vi vil. Tenk positivt og vær kreativ. Aktiviser, gå turer og bygg kroppen sterkere på alle måter, slapp av, meditèr. Lytt til radio, hørespill, bøker, pod`er... Rydd i alt rotet på utsiden og innsiden av bolig og sinn. Mal en vegg. Bak noe godt. Hjelp folk å handle hvis de ikke kan det selv. Vær et medmenneske, men på avstand. Mulighetene er mange der ute. 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #3 Skrevet 3. november 2020 3 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Man har da nett, sms, skype, brevmuligheter og sosialisering. I tillegg kan man møtes og holde avstand utendørs, så jeg syns ikke man skal beklage seg så veldig. Vi (de fleste av oss) lider ikke - egentlig. Andre mennesker i nåtid og andre tider i verdenshistorien har hatt det fryktelig på alle vis hele livet deres og der var ingen muligheter til å unnslippe...mens vi bare har noen litt lange pauser i hverdagen, grunnet det vi alle vet. Det kommer og det går. Vi får bare finne nye ting å holde på med enn å måtte treffes og kroppsklemme hele tiden, så rir vi bølgene av og ting blir normalisert etter hvert. Det blir ikke som før, men vi finner en ny normal hvis vi vil. Tenk positivt og vær kreativ. Aktiviser, gå turer og bygg kroppen sterkere på alle måter, slapp av, meditèr. Lytt til radio, hørespill, bøker, pod`er... Rydd i alt rotet på utsiden og innsiden av bolig og sinn. Mal en vegg. Bak noe godt. Hjelp folk å handle hvis de ikke kan det selv. Vær et medmenneske, men på avstand. Mulighetene er mange der ute. Jada jada, jeg vet man må finne nye normaler. Trenger bare litt gode konkrete tips. Anonymkode: 5736a...217
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #5 Skrevet 3. november 2020 Jeg synes det hjelper å gi omtanke til andre. Så nå har jeg endelig begynt å sende ting i posten til andre jeg vet er ensom. Bra for meg og bra for andre. Anonymkode: e1213...f81 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #6 Skrevet 3. november 2020 Jeg er så heldig at jeg aldri har vært avhengig av andre for å ha det bra, men jeg forstår jo at ikke alle er som meg. Du fikk mange gode forslag fra @Hoppetaujenta, og spesielt vil jeg vektlegge at du kan rette fokuset bort fra deg selv, og over på andre. Hva kan du gjøre for at andre skal få det bedre, og på den måten få det bedre selv? Og off-topic: Det virker så merkelig at det folkeslaget som visstnok skal være de mest usosiale menneskene i denne verden er de som sliter mest fordi de ikke får treffe 100 venner i løpet av uken. Anonymkode: bbe69...ff4 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #7 Skrevet 3. november 2020 Mine venner bor i andre byer, så nå som jeg ikke kan besøke dem, så har jeg og sendt små overraskelser jeg har laget i posten. Får jo kjøpt digitale frimerker nå, og kan sende fra egen postkasse 😊 Ellers har jeg testet litt ulike hobbyer, sminker meg, ser mye Netflix, går tur og spiller Pokemon Go, chatter og lærer meg å lage vegetarmat. Får heldigvis være fysisk på jobb da, så har noe input utenom meg selv og det digitale. Anonymkode: a91e3...e62
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #8 Skrevet 4. november 2020 Jeg lærer arabisk og frisker opp franskkunnskapene mine. Anonymkode: 3d172...2e2 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #9 Skrevet 4. november 2020 Det er jo lov å være sosial? Så lenge man ikke treffer for mange folk, og så lenge man ikke er for mange samlet på en gang, og så lenge man holder avstand? Jeg skal på besøk til en venninne på lørdag. Vi holder god avstand, det vil bare være meg og hennes familie på tre, og vi treffer ikke noen særlig andre (sitter mye på hjemmekontor). Ellers har jeg pratet med en del på video-chat, o.l. Anonymkode: dc58f...07b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå