Gå til innhold

Hvor kan jeg jobbe hvis jeg bor i Porsgrunn eller Skien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke steder i nærheten er det aktuelt å søke jobb dersom jeg skal flytte til Porsgrunn eller Skien`? Jeg har notert meg Larvik og Bamle, men er det flere steder?

Anonymkode: 9c26a...77b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt ann på hvor lang reise vei du er villig til å ha det. Når jeg bodde i Skien jobbet jeg en periode i Sandefjord. Vet også om folk som jobber i Drammen og Oslo som bor her i Grenland. 

• Liker 2
Skrevet

Også kommer det jo litt an på hva du er. Det er ikke mye poeng å foreslå Siljan feks, om du er veterinær, eller bilselger. Butikkmedarbeider eller tannlege derimot, da er Siljan aktuelt igjen. 

Anonymkode: 44eb8...a77

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, Mut said:

Det kommer jo helt ann på hvor lang reise vei du er villig til å ha det. Når jeg bodde i Skien jobbet jeg en periode i Sandefjord. Vet også om folk som jobber i Drammen og Oslo som bor her i Grenland. 

La oss bare anta at jeg et villig til å reise så langt som det er praktisk mulig å få til. (Fem timer er åpenbart for langt å pendle, f.eks.)

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Også kommer det jo litt an på hva du er. Det er ikke mye poeng å foreslå Siljan feks, om du er veterinær, eller bilselger. Butikkmedarbeider eller tannlege derimot, da er Siljan aktuelt igjen. 

Det er ikke så viktig hvilke jobber som er der, det kan jeg finne ut av selv. Jeg er mer opptatt av faktiske avstander og hva som er praktisk mulig fra dag til dag.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

La oss bare anta at jeg et villig til å reise så langt som det er praktisk mulig å få til. (Fem timer er åpenbart for langt å pendle, f.eks.)

Det er ikke så viktig hvilke jobber som er der, det kan jeg finne ut av selv. Jeg er mer opptatt av faktiske avstander og hva som er praktisk mulig fra dag til dag.

Da er det vel bare å ta frem et kart og finne avstanden da? 

Umulig for oss å vite hva du har utdanning som, eller kunne tenke deg å jobbe som. Eneste vi vet er at 5 timer er for langt å pendle. 

Anonymkode: 424ce...2af

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er det vel bare å ta frem et kart og finne avstanden da? 

Umulig for oss å vite hva du har utdanning som, eller kunne tenke deg å jobbe som. Eneste vi vet er at 5 timer er for langt å pendle. 

Anonymkode: 424ce...2af

Dette. Det blir helt umulig å svare på når vi hverken vet hvilken jobb du tenker på, eller hvor langt du vil reise (annet enn at 5 timer er for langt). Hvor langt din definisjon av "praktisk mulig å få til" er, kan være helt forskjellig fra en annens definisjon. Men da er det egentlig bare å finne frem et kart, så ser du fort byene rundt Grenland. :)

• Liker 1
Skrevet

Det er jo mange folk som pendler til Oslo fra Skien, så det er jo bare å finne ut hvor mange timer du er villig til å reise per Dang, det.

Anonymkode: 8c33a...606

• Liker 1
Skrevet

Hele Midt-Telemark, Kragerø, Gjerstad, Larvik, Sandefjord, Risør...

Anonymkode: f19b7...140

• Liker 2
Skrevet

Drangedal Lunde noen Bø Notodden 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke steder i nærheten er det aktuelt å søke jobb dersom jeg skal flytte til Porsgrunn eller Skien`? Jeg har notert meg Larvik og Bamle, men er det flere steder?

Hvorfor ikke jobbe i Skien eller Porsgrunn hvis du flytter dit. Vet ikke hva slags yrke/jobb du tenker deg. Men dette er jo et ganske så stort byområde med arbeid innen de fleste sektorer vil jeg tro. Herøya i Porsgrunn er vel og norges største industripark/område hvis det er noe slikt arbeid du tenker på.

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, Kjetil E said:

Hvorfor ikke jobbe i Skien eller Porsgrunn hvis du flytter dit. Vet ikke hva slags yrke/jobb du tenker deg. Men dette er jo et ganske så stort byområde med arbeid innen de fleste sektorer vil jeg tro. Herøya i Porsgrunn er vel og norges største industripark/område hvis det er noe slikt arbeid du tenker på.

Det hadde selvsagt vært ideellt det, men greit å vite hvilke alternativer som finnes også :) 

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hele Midt-Telemark, Kragerø, Gjerstad, Larvik, Sandefjord, Risør...

Anonymkode: f19b7...140

3 hours ago, Kaneel said:

Drangedal Lunde noen Bø Notodden 

Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...