AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Har for en gangs skyld tatt influensavaksine etter anbefaling fra lege pga graviditeten, og nå, 3 dager senere ser jeg dette: https://www.vg.no/forbruker/helse/i/mBBLR1/forskere-slik-kan-influensavaksinen-paavirke-corona-risiko Noen som har VG+ som kan si hva det står? Har alle som har tatt influensavaksine i år driti på draget (og attpåtil noen, som meg, BETALT for det, fordi man måtte ta det på apoteket isteden😂)? Anonymkode: 1a68a...a86
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #2 Skrevet 3. november 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Har for en gangs skyld tatt influensavaksine etter anbefaling fra lege pga graviditeten, og nå, 3 dager senere ser jeg dette: https://www.vg.no/forbruker/helse/i/mBBLR1/forskere-slik-kan-influensavaksinen-paavirke-corona-risiko Noen som har VG+ som kan si hva det står? Har alle som har tatt influensavaksine i år driti på draget (og attpåtil noen, som meg, BETALT for det, fordi man måtte ta det på apoteket isteden😂)? Anonymkode: 1a68a...a86 Du må alltid betale for influensavaksine. Selv min 90 år gamle mor må det. Men det er nok dyrere på apotek. Jeg har ikke VG+, men gjetter på at saken går på at du er mindre utsatt for korona når du ikke får influensa. Som jo er noe av grunnen til å ta influensavaksine. Anonymkode: 8b9fb...019
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #3 Skrevet 3. november 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må alltid betale for influensavaksine. Selv min 90 år gamle mor må det. Men det er nok dyrere på apotek. Jeg har ikke VG+, men gjetter på at saken går på at du er mindre utsatt for korona når du ikke får influensa. Som jo er noe av grunnen til å ta influensavaksine. Anonymkode: 8b9fb...019 Jeg fikk den gratis sist jeg var gravid i 2018 og droppet innom legekontoret...? Anonymkode: c3c26...3c7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #4 Skrevet 3. november 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: men gjetter på at saken går på at du er mindre utsatt for korona når du ikke får influensa. Som jo er noe av grunnen til å ta influensavaksine. Jeg tenker motsatt - får man influensa, så er immunforsvaret trigget og er mer i beredskap. Ifh til artikkelen, tenker jeg at det er en mulighet for at vaksinene på sett og vis kan motarbeide hverandre, litt som antivirusprogram på PC. Men så lenge artikkelen ikke er lesbar for andre med VG+, så blir det bare spekulasjoner. Anonymkode: d373c...cde
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #5 Skrevet 3. november 2020 41 minutter siden, AnonymBruker said: Har for en gangs skyld tatt influensavaksine etter anbefaling fra lege pga graviditeten, og nå, 3 dager senere ser jeg dette: https://www.vg.no/forbruker/helse/i/mBBLR1/forskere-slik-kan-influensavaksinen-paavirke-corona-risiko Noen som har VG+ som kan si hva det står? Har alle som har tatt influensavaksine i år driti på draget (og attpåtil noen, som meg, BETALT for det, fordi man måtte ta det på apoteket isteden😂)? Anonymkode: 1a68a...a86 Nei. Ingen fare. Det spekuleres i om de som har tatt influensavaksinen er bedre beskyttet mot corona. Anonymkode: bd980...89f 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #6 Skrevet 3. november 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må alltid betale for influensavaksine. Selv min 90 år gamle mor må det. Men det er nok dyrere på apotek. Jeg har ikke VG+, men gjetter på at saken går på at du er mindre utsatt for korona når du ikke får influensa. Som jo er noe av grunnen til å ta influensavaksine. Anonymkode: 8b9fb...019 Legen min sa det var gratis, men når jeg skulle ta den var det tomt og fikk derfor resept og fikk tatt den på apoteket. Måtte betale 290kr og da med da «koronatillegg» på 25kr, sikkert for munnbindet jeg fikk. Anonymkode: 1a68a...a86
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #7 Skrevet 3. november 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Ingen fare. Det spekuleres i om de som har tatt influensavaksinen er bedre beskyttet mot corona. Anonymkode: bd980...89f Haha ja, endte opp med å betale for en uke fordi jeg ikke orket å ikke vite. Er nettopp dette som var grunnen til at jeg utsatte den influensavaksinen og tenkte nå at det var typisk min flaks at man hadde større risiko for å bli smitta eller bli alvorlig syk dersom man hadde tatt den og ble smittet med koronaviruset, men heldigvis viste det seg å være stikk motsatt i følge den nederlandske forskningsartikkelen😋 Anonymkode: 1a68a...a86 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #8 Skrevet 3. november 2020 "Forskningen, som er omtalt i det populærvitenskapelige tidsskriftet Scientific American, viser at de ansatte som var vaksinert mot influensa hadde 39 prosent mindre sannsynlighet for å teste positivt for coronaviruset. Mens 2,23 prosent av ikke-vaksinerte ansatte testet positivt 1. juni, var det kun 1,33 prosent av de vaksinerte som gjorde det." Anonymkode: 1f930...f75
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #9 Skrevet 3. november 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker motsatt - får man influensa, så er immunforsvaret trigget og er mer i beredskap. Ifh til artikkelen, tenker jeg at det er en mulighet for at vaksinene på sett og vis kan motarbeide hverandre, litt som antivirusprogram på PC. Men så lenge artikkelen ikke er lesbar for andre med VG+, så blir det bare spekulasjoner. Anonymkode: d373c...cde Men hvorfor få influensa? Vaksiner gir deg antistoffene uten å gjennomgå sykdommen, så det er ingen grunn til å få influensa, være syk og smitte masse andre folk når du får de samme antistoffene fra en vaksine, til og med mot flere typer influensa. Anonymkode: d9cc5...27f 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #10 Skrevet 3. november 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må alltid betale for influensavaksine. Selv min 90 år gamle mor må det. Men det er nok dyrere på apotek. Jeg har ikke VG+, men gjetter på at saken går på at du er mindre utsatt for korona når du ikke får influensa. Som jo er noe av grunnen til å ta influensavaksine. Anonymkode: 8b9fb...019 I utgangspunktet skal de i risikogruppen betale 50 kr hos legen, eller 0 kr om man har frikort. Veldig mange leger gir den likevel gratis til gravide siden alt svangerskapsrelatert (utenom visst materiell) skal være gratis. Betalte selv 400 på apoteket for å rekke den før termin. Anonymkode: a2beb...197 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #11 Skrevet 3. november 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: I utgangspunktet skal de i risikogruppen betale 50 kr hos legen, eller 0 kr om man har frikort. Veldig mange leger gir den likevel gratis til gravide siden alt svangerskapsrelatert (utenom visst materiell) skal være gratis. Betalte selv 400 på apoteket for å rekke den før termin. Anonymkode: a2beb...197 Stemmer jeg fikk den gratis som gravid (selv om det står på nettsiden til legesenteret at man skal betale 50kr) Anonymkode: 1875b...f8a
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #12 Skrevet 3. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Stemmer jeg fikk den gratis som gravid (selv om det står på nettsiden til legesenteret at man skal betale 50kr) Anonymkode: 1875b...f8a Jeg måtte betale 50kr,.selv om jeg er gravid 🤷♀️ Anonymkode: d1859...862
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå