Gå til innhold

Kreativt bord til dåp?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei!!

Håper det er noen der ute som kan gi meg noen ideer til kreative dekorasjoner til et dåpsbord.....! Det skal være et langbord med ca. 24 gjester, så jeg har litt plass å utfolde meg på. :roll:

Ingen ideer er for crazy, takker for alle forslag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver ingenting om når det er dåpen skal være??? Er det nå i høst eller i vinter....??

Hvis det er nå i høst, kan du jo finne mye fint i skog og mark som du kan dekorere med. F.eks. fine høst-blad som du kan presse/ tørke og pynte bordet med. Har hørt at man kan smøre glyserin på løv for å få det til å holde seg.

Dessuten kan du bruke f.eks. rognebær,evig-grønt osv.

Eller vil du ha en mere tradisjonell stil, kan du bruke fine bånd i rødt/rosa/hvitt/krem eller ditto blå-farver, som du draperer nedover bordet.Eller blonder.

Det finnes mye fine perle-mix-poser å få kjøpt hos f.eks. panduro, som du kan lage pynt av. Bruk gull eller sølv-farget streng og lag f.eks. pynt som du surrer rundt kubbelys/ og-eller krone-lys. Eller ha perlepynten som en ranke nedover bordet. Hvis du skal lage bord-kort kan du også pynte dem med perler.kanskje du klarer å finne miniatyr-ting f.eks. en smokk,vugge,rangle,sokk etc. eller noe man assosierer med en baby.

Også kan du strø sånne små "konfetti"-figurer i sølv/gull etc. på duken. Disse som du får i alle mulige former...f.eks. hjerte-form,stjerner,engler osv.

Stor skåler med vann og flytelys oppi som står med en viss avstand nedover bordet. Ha evt. rose-hodet eller annen blomster oppi innimellom lysene. Det blir stemnings-fullt!!!

....kommer ikke på mer i farta!! Må tenke litt mer!!

Kankskje du kunne skrive litt om hvilken stil du kunne tenke deg, da er det som regel lettere å komme på forslag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Tusen takk for utfyllende svar med mange kreative ideer. Jo, det er i høst, om 2 uker. Har tenkt litt selv også, og kunne tenke meg å lage noe i høstfarger. Dette er jo lille jenta mi som skal døpes, og da kunne jeg tenke meg å feste et burgunder-rødt bånd på dåpskjolen, for å matche bordpynten. Isteden for tradisjonellt rosa, som absolutt ikke passer til høstfarger. God idè det med miniatyr-smokker f.eks......Dåpskjolen er forresten off-white.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med slik farge da........myyyyeee bedre enn rosa! 8)

Smelly Cat: "F.eks. fine høst-blad som du kan presse/ tørke og pynte bordet med. Har hørt at man kan smøre glyserin på løv for å få det til å holde seg. "

Hva er slik glyserin?? Hvor får jeg kjøpt det? "smøre på" - bruker jeg pensel eller fingrene??

Dette hørtes veldig interessant ut......... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smurfa-ikke pålogget

Vi valgte sløyfe i mørk vinrød farge til dåpskjolen (som var off white). Fargen gikk igjen på bordpynt. Fikk utrolig mye positiv tilbakemelding fra gjestene. (og andre som har sett bilder fra dåpen) :kgsmil:

Syns denne fargen passet MYE bedre til kjolen enn en babyrosa sløyfe ville gjort!

Tredde også tynne bånd i samme farge i lua.

Lykke til med dåpen!

Hilsen Smurfa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående "baby-rosa", så er jeg IKKE selv tilhenger av fargen.....hvis noen skulle tro det iflg. innlegget!!!! :lol: det var bare et forslag!!!

Og Glyserin har jeg ikke testet ut selv ennå, men man får kjøpt det bl.a. igjennom sløyd-detaljer (postordre-katalog), se www.Sloyd-Detaljer.no

En flaske på 500 ml koster 70-80 kr, og det kan brukes på løv, fruktbærende kvister og mose f.eks. Tror man blander det litt ut med vann og dusjer det på.

Håper dette er forklaring nok!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å lage litt sånn baby-tema ut av det da?

Det er kanskje litt teit vet ikke jeg- men jeg tenkte på å lage et bord der man tar utg.pkt i babyer.

F.eks smokker til bordkort osv.. dårlig ide? :o

Blomsteroppsatser som er formet som biteringer :hoho:

Syns også at det er så fint når man bruker andre farger enn rosa og lyseblå!

Høstfargene er jo nydelige!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bor du i nærheten av IKEA? Der finnes nemlig bunter med pilkvister som blir nydelige på et langt bord. En kan jo eventuelt sanke dem selv, men da må de stå inne en tid så de får tørke litt.

Legg bunten i nesten hele bordets lengde, og tre innimellom sløyfer, blader, perler, blomster som kala, roser, eller det som passer med resten.

Utover det er det ikke nødvendig med så mye. Bunten fra IKEA kan bli for stor for et bord, men da trekker en bare ut så mange en har behov for og setter resten i en vase eller rett på golvet, f.eks i et hjørne, med pynt som på bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite tips som var gjort i en barndåp jeg var i for en stund siden.

:kul:

Her var det laget til en eget hjørne for alle barna. Lagt ut fargestifter og dukene som var benyttet var hvite papirduker som ungene kunne tegne på. Til mat ble det servert snitter, dette er ikke unger så glade i så de fikk pølser i brød. Dette slo ann, og alle ungene satt så pent ved bordet og det så ut til at både små og store koste seg. Kanskje et tips til flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wink: Hei alle!

Tusen takk for all respons, dette var jammen lurt!!

Nå har jeg kjøpt inn lys og servietter i høst-rød, og har bestemt meg iallefall for å følge et høst-tema. Bor ikke langt unna IKEA, så jeg skal ta meg en tur dit, samtidig som jeg skal finne mini-smokker osv. på Panduro Hobby.

Hadet godt alle sammen..... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...