AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Jeg har en midlertidig kontrakt som går ut ved nyttår. Oppsigelsestid 1 mnd. Tenker å flytte hjem til familien min på andre siden av landet, siden jeg ikke orker mer sosial isolasjon under korona (er på bristepunktet her altså). Jeg trenger noen nærkontakter. Må jeg si opp jobben, eller går kontrakten ut av seg selv hvis jeg takker nei til fast stilling eller evt. forlengelse? Noen som vet? Anonymkode: ed949...fc2
spinnwild Skrevet 3. november 2020 #2 Skrevet 3. november 2020 Kontrakten din går ut ved nyttår sålenge dere ikke avtaler å forlenge/fornye den. Det er derfor det står en sluttdato der. Oppsigelsestiden gjelder om du vil slutte før sluttdato på kontrakt. 3
nomore82 Skrevet 3. november 2020 #3 Skrevet 3. november 2020 Jeg ville uansett for ordens skyld hatt en åpen dialog med sjefen om at du ikke har intensjon om å fornye den om det er aktuelt. Så kan de allerede nå begynne å se etter andre om behovet er der 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #5 Skrevet 3. november 2020 Si fra nå. Manpower feks var alltid så i siste liten da jeg jobbet for dem, type tre dager før kontrakten gikk ut kom de og sa jeg fikk tre nye mnd...da hadde jeg allerede funnet noe annet på egenhånd. Anonymkode: b8d9d...fcf
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #6 Skrevet 3. november 2020 Bare å la kontrakten løpe ut. Hadde de måtte ha deg der, ville de nå ha alt spurt. Ellers så er ledelsen så uduglige at man alikevel ikke vil jobbe der. Er vel det uansett, når man i november ikke vet om det er slutt eller om de ønsker forlengelse. Anonymkode: 7883d...5e2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå