AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Jeg har datet en mann i over ett år nå. I det siste har forholdet blitt ganske seriøst, han ofte her sammen med meg og mine barn, han har hilst på familien min flere ganger. Alle anser oss som et seriøst par. Han fremstår også som en seriøs mann, er over 40 år. Jeg oppfatter det som at han elsker meg, vi har det veldig bra sammen. Det eneste jeg lurer på er hvorfor han ikke vil endre statusen sin på Facebook fra singel. Jeg forventer ikke at han skal endre det til at han er i et forhold med meg, men jeg synes det er rart at han ikke bare kan fjerne hele statusen. Det har jeg gjort. Jeg har tatt dette opp med han to ganger, svaret han gir er at ingen på Facebook har noe med hva som skjer i hans privatliv. Han synes ikke det er viktig. Han har stått som singel helt siden han opprettet profilen for sikkert 15 år siden, og han har vært i flere seriøse forhold oppgjennom årene, men aldri endret dette. Så... er det jeg som ser spøkelser ved høylys dag? Jeg føler at han ønsker å fremstå som singel på sosiale media, og dette bekymrer meg. Er det fordi han ønsker å holde alle muligheter åpne, fortsatt? Han er veldig aktiv på facebook, poster mye. Jeg følger med, men finner ingen grunn til bekymring... men likevel. Hvorfor nekter han å endre det? Argumentet hans om at ingen har noe med hans privatliv synes jeg er greit, men ville det ikke da vært mer logisk å bare fjerne sivilstatus? Anonymkode: 5a254...200
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #2 Skrevet 3. november 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Argumentet hans om at ingen har noe med hans privatliv synes jeg er greit, men ville det ikke da vært mer logisk å bare fjerne sivilstatus? Anonymkode: 5a254...200 Selvsagt. Han er full av skit. Ville fisket litt om hvorfor hans tidligere forhold gikk ad skogen. Anonymkode: 33ac8...725 20
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #3 Skrevet 3. november 2020 Han trenger jo ikke å skrive "i et forhold", bare fjerne singel statusen din, så står det ingenting på hannes side. Dette er mest rettferdig mor deg. Anonymkode: edf0b...6ae 8
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #4 Skrevet 3. november 2020 Legger han ut bilder av dere sammen/tagger deg i ting? Kommenterer bilder av deg på en måte som folk forstår at han er kjæresten din? Jeg har også vært med en mann i 1 år men på hans profil står det ingenting om sivilstatus, han sier selv at han ikke bruker fb noe særlig men han er innom noen ganger til dagen, han liker og kommenterer ting og tang, men har aldri lagt ut bilder av meg eller oss sammen.. Han legger ikke ut bilder av seg selv heller men ser han har lagt ut bilder av diverse før vi ble sammen. Fks når han var på besøk i sommer (vi har avstands forhold) så tok han bilder men postet ikke noe av det på fb.. Er redd han vil fremstå som singel.. Vil poste et bilde av han på 1 års dagen vår men vet ikke om jeg tørr i tilfelle han reagerer.. Så jeg vet akuratt hvordan du har det.. Anonymkode: 06aea...4db 2
Rosatoast Skrevet 3. november 2020 #5 Skrevet 3. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har datet en mann i over ett år nå. I det siste har forholdet blitt ganske seriøst, han ofte her sammen med meg og mine barn, han har hilst på familien min flere ganger. Alle anser oss som et seriøst par. Han fremstår også som en seriøs mann, er over 40 år. Jeg oppfatter det som at han elsker meg, vi har det veldig bra sammen. Det eneste jeg lurer på er hvorfor han ikke vil endre statusen sin på Facebook fra singel. Jeg forventer ikke at han skal endre det til at han er i et forhold med meg, men jeg synes det er rart at han ikke bare kan fjerne hele statusen. Det har jeg gjort. Jeg har tatt dette opp med han to ganger, svaret han gir er at ingen på Facebook har noe med hva som skjer i hans privatliv. Han synes ikke det er viktig. Han har stått som singel helt siden han opprettet profilen for sikkert 15 år siden, og han har vært i flere seriøse forhold oppgjennom årene, men aldri endret dette. Så... er det jeg som ser spøkelser ved høylys dag? Jeg føler at han ønsker å fremstå som singel på sosiale media, og dette bekymrer meg. Er det fordi han ønsker å holde alle muligheter åpne, fortsatt? Han er veldig aktiv på facebook, poster mye. Jeg følger med, men finner ingen grunn til bekymring... men likevel. Hvorfor nekter han å endre det? Argumentet hans om at ingen har noe med hans privatliv synes jeg er greit, men ville det ikke da vært mer logisk å bare fjerne sivilstatus? Anonymkode: 5a254...200 Hadde han elsket deg, da ville han ha fjernet statusen hvis det var viktig for deg. 9
Rosatoast Skrevet 3. november 2020 #6 Skrevet 3. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ville fisket litt om hvorfor hans tidligere forhold gikk ad skogen. og dette 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #7 Skrevet 3. november 2020 Skjønner ikke hvorfor det er så viktig hva som står på Facebook. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er viktig å skifte sosial status på en nettside. Det viktigste er om han viser deg fram som damen sin i virkeligheten. Dere må slutte å henge dere opp i, og leve livene deres på Facebook. Han driter sikkert i hele Facebook. Gjetter på at dette er et større problem for kvinner enn menn? Correct me if I’m wrong... Det er litt barnslig å være så opptatt at hva Facebookstatusen sier. Anonymkode: f64b7...188 8
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #8 Skrevet 3. november 2020 Ingen har noe med hans privatliv. Ja, hvorfor står sivilstatusen hans på Facebook da? Det burde være et argument FOR å fjerne status helt! Det kommer ikke opp på newsfeeden at han fjerner det. De ser det kun at det er borte hvis de aktivt går inn for å sjekke om han fortsatt er singel. Hvilket han forteller verden at han er. Fordi han holder deg hemmelig? Anonymkode: b8cab...c19 12
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #9 Skrevet 3. november 2020 Dump dump dump!! Mannen er utro Anonymkode: 4e2b4...c1a 1
Nymerïa Skrevet 3. november 2020 #10 Skrevet 3. november 2020 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har datet en mann i over ett år nå. I det siste har forholdet blitt ganske seriøst, han ofte her sammen med meg og mine barn, han har hilst på familien min flere ganger. Alle anser oss som et seriøst par. Han fremstår også som en seriøs mann, er over 40 år. Jeg oppfatter det som at han elsker meg, vi har det veldig bra sammen. Det eneste jeg lurer på er hvorfor han ikke vil endre statusen sin på Facebook fra singel. Jeg forventer ikke at han skal endre det til at han er i et forhold med meg, men jeg synes det er rart at han ikke bare kan fjerne hele statusen. Det har jeg gjort. Jeg har tatt dette opp med han to ganger, svaret han gir er at ingen på Facebook har noe med hva som skjer i hans privatliv. Han synes ikke det er viktig. Han har stått som singel helt siden han opprettet profilen for sikkert 15 år siden, og han har vært i flere seriøse forhold oppgjennom årene, men aldri endret dette. Så... er det jeg som ser spøkelser ved høylys dag? Jeg føler at han ønsker å fremstå som singel på sosiale media, og dette bekymrer meg. Er det fordi han ønsker å holde alle muligheter åpne, fortsatt? Han er veldig aktiv på facebook, poster mye. Jeg følger med, men finner ingen grunn til bekymring... men likevel. Hvorfor nekter han å endre det? Argumentet hans om at ingen har noe med hans privatliv synes jeg er greit, men ville det ikke da vært mer logisk å bare fjerne sivilstatus? Anonymkode: 5a254...200 Dette er noe jeg snakker mye med barna mine om; Man må gjøre avveininger på når man skal stå på sitt og når man skal være raus med sine nærmeste. Det du beskriver er et skolebokeksempel på dette. Han sier at det ikke betyr noe for han, han vet det betyr mye for deg, han endrer ingenting. Selv barna mine skjønner at dette blir feil. Jeg har tre forklaringer på hvorfor han gjør som han gjør. 1. Du og han tror begge at han elsker deg, men han vet egentlig ikke hva kjærlighet er og tror dette er en grei måte å behandle sine nærmeste på. Han har dermed mindre kompetanse på hvordan man lager gode relasjoner enn mange barn. Han er ikke en gang grei. 2. Han elsker deg ikke. Han bryr seg ikke en gang om deg. 3. Han lyver når han sier at det ikke er viktig. Det er viktig, av uviss grunn for oss, slik at når han ikke gjør noe så verner han om noe som betyr noe. Dvs han kan også ha lært at det er lurt å være raus når temaet for uenigheten er noe som ikke er viktig, men her har det seg sånn at han står opp for seg selv og setter sine grenser. Det beste rådet er egentlig å fortsette og observere hva han gjør, ikke syns om hva andre oppfatter, se helt konkret på handlingene hans. Jeg vil ikke klassifisere det som at han er seriøs hvis han driter i dine følelser, du kan selvfølgelig legge noe helt annet i det enn meg. Og TS, jeg kan ikke se at det har noen hensikt å diskutere dette mer med han, han vet hva du mener. Se og lær. Endret 3. november 2020 av NymeriaRhoynar 9
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #11 Skrevet 3. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er litt barnslig å være så opptatt at hva Facebookstatusen sier. Anonymkode: f64b7...188 Enig, og det er også spesielt av en mann å være veldig aktiv på fb. Anonymkode: 52daa...efd 2
mae1234 Skrevet 3. november 2020 #12 Skrevet 3. november 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Skjønner ikke hvorfor det er så viktig hva som står på Facebook. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er viktig å skifte sosial status på en nettside. Det viktigste er om han viser deg fram som damen sin i virkeligheten. Dere må slutte å henge dere opp i, og leve livene deres på Facebook. Han driter sikkert i hele Facebook. Gjetter på at dette er et større problem for kvinner enn menn? Correct me if I’m wrong... Det er litt barnslig å være så opptatt at hva Facebookstatusen sier. Anonymkode: f64b7...188 Du skjønner ikke hvorfor det er så viktig, nei? Så stor del som sosiale medier har blitt i hverdagen vårt, synes jeg det er på sin plass å ikke fremstå som singel der når man har partner. Iallefall når han tydeligvis er relativt aktiv der selv. Er det greit å ta av gifteringen når man skal ut å være sosial også kanskje, for det er jo ingen som har noe med hva som skjer i privatlivet? Har han bare familie der så ser jeg ikke helt problemet med å endre statusen, hvis det betyr så mye for ts. De vet jo det isåfall uansett. Eller er det noen han har der som han ikke vil skal se at han er i et forhold? Hvis man er seriøse, og den ene brånekter å endre statusen, så lukter det ugler i mosen for meg. Det er jo tross alt "bare facebook" så hva er så farlig da?🤷🏼♀️ 7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #13 Skrevet 3. november 2020 Jeg er gift, men har enda ikke fjernet statusen min som singel. Klarer ikke helt sette ord på hvorfor, orker kanskje bare ikke den lille oppmerksomheten det gir. Liker at Facebook profilen min bare er som den er (jeg poster aldri noe der). Anonymkode: 32d77...2c5 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #14 Skrevet 3. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er gift, men har enda ikke fjernet statusen min som singel. Klarer ikke helt sette ord på hvorfor, orker kanskje bare ikke den lille oppmerksomheten det gir. Liker at Facebook profilen min bare er som den er (jeg poster aldri noe der). Anonymkode: 32d77...2c5 Det gir ikke noe oppmerksomhet at du fjerner sivilstatus, det kommer ikke opp for noen. Man kan til og med sette seg i et forhold uten at det kommer opp på newsfeeden til folk. Personlig syns jeg det er trist lesing at "du oppfatter det som at han elsker deg", ts. Det skal jo ikke være tvil. jeg oppfatter det ikke som om samboer elsker meg, det vet jeg at han gjør, det er null tvil, og handlingene hans og meningene hans gjenspeiler dette. Han lager heller ikke en fanesak ut av noe han selv ikke syns er viktig, om det er viktig for meg. Anonymkode: b8026...fa7 4
Pia Sofia Skrevet 3. november 2020 #15 Skrevet 3. november 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er gift, men har enda ikke fjernet statusen min som singel. Klarer ikke helt sette ord på hvorfor, orker kanskje bare ikke den lille oppmerksomheten det gir. Liker at Facebook profilen min bare er som den er (jeg poster aldri noe der). Anonymkode: 32d77...2c5 Men ingen ser at du fjerner status, kun når du endrer. Jeg slettet statusen når jeg skilte meg, orket ikke stå som gift, men ville hellet ikke ha den som "singel." Og nå som jeg har kjæreste står det fortsatt ingenting der og sånn blir det. Men jeg skjuler han ikke, det er lett å se at vi er sammen, så selve profilen ser ikke singel ut for den som gidder å snoke. Det er jo en lite hyggelig ting mot partneren at man ikke fjerner singelstatus. Spesielt når partner ber om det. Veldig lite hyggelig. 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #16 Skrevet 3. november 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvorfor det er så viktig hva som står på Facebook. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er viktig å skifte sosial status på en nettside. Det viktigste er om han viser deg fram som damen sin i virkeligheten. Dere må slutte å henge dere opp i, og leve livene deres på Facebook. Han driter sikkert i hele Facebook. Gjetter på at dette er et større problem for kvinner enn menn? Correct me if I’m wrong... Det er litt barnslig å være så opptatt at hva Facebookstatusen sier. Anonymkode: f64b7...188 Så det er greit å lyge om at man er singel? Er det en uskreven regel jeg ikke har fått med meg at løgner på Facebook er greit? Kan jeg henge opp en lapp på oppslagstavlen på Rema om at jeg er singel? Og når mannen ber meg om å ta det bort, så kan jeg si at det er barnslig å være så opptatt av oppslagstavlen på Rema, og at det er real life som betyr noe? Anonymkode: b8cab...c19 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #17 Skrevet 3. november 2020 Jeg klarer helt ærlig ikke å skjønne alle dere som problematiserer dette så mye. Det er Facebook. Anonymkode: bbbec...240
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #18 Skrevet 3. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tatt dette opp med han to ganger, svaret han gir er at ingen på Facebook har noe med hva som skjer i hans privatliv. Han synes ikke det er viktig. Anonymkode: 5a254...200 Hvis dette var sant ville han ikke hatt det stående på profilen sin. Sivilstatus kan settes til ikke synlig. Det er det man gjør hvis man virkelig mener at ingen på Facebook har noe med ens privatliv. Anonymkode: cc255...1ff 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #19 Skrevet 3. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er gift, men har enda ikke fjernet statusen min som singel. Klarer ikke helt sette ord på hvorfor, orker kanskje bare ikke den lille oppmerksomheten det gir. Liker at Facebook profilen min bare er som den er (jeg poster aldri noe der). Anonymkode: 32d77...2c5 Hvis du setter synligheten til "kun meg" vil ingen få med seg at det forsvinner, og da får du heller ingen oppmerksomhet. Anonymkode: cc255...1ff 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #20 Skrevet 3. november 2020 Du får poste masse bilder av ham og dere sammen, og gjøre det tydelig at dere er sammen. Tagg ham i bildene, så vil det også synes på hans newsfeed synlig for andre. Jeg får stadig vekk bilder på newsfeeden lagt ut av folk jeg ikke kjenner, som har tagget en som står i min venneliste. Reagerer han på dette eller fjerner taggen, så er det jo åpenbart at noe ikke helt stemmer. Hvis han lar det stå eller kanskje til og med liker bildene og/eller kommenterer, ville jeg virkelig ikke bekymret meg. Anonymkode: 6e7b8...81e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå