AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #1 Skrevet 2. november 2020 Ja, er det noen som vil dele personlige og positive erfaringer de har med barnevernet? Jeg har en ungdom som går til BUP på grunn av adferdsproblematikk. Ungdommen har gått i ca to år nå og det har ikke blitt særlig bedring. Det er skulking og generelt negativ mot det meste. Nå har bup sagt at de vil koble på barnevernet fordi de er bekymret for adferden til mitt barn. Jeg takket ja til samarbeid selvfølgelig, men så blir jeg jo bekymret. Selv om bup sa at det ikke er min evne som forelder de er bekymret for. Men Man har jo hørt skrekkhistorier om barn som blir flyttet og om dårlig samarbeid. Jeg er 100% innstilt på å samarbeid for mitt barn sitt beste. Samtidig kjenner jeg at det hadde vært godt å høre noen ok historier fra andre som har vært borti liknende. Anonymkode: 84792...b27 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #2 Skrevet 2. november 2020 Kjenner ei som har en sønn på 15. Adferdsvansker og mye styr. Barnevernet og familieteamet gir veiledning til foreldrene. Anonymkode: e71c4...2c9 4
Lisa Rowe Skrevet 2. november 2020 #3 Skrevet 2. november 2020 Min familie har hatt barnevernet inni bildet to ganger. Første gangen ble det sendt bekymringsmelding av avlastningssenteret som min bror med downs syndrom var på, på grunn av sinneutbrudd og voldelig atferd. Jeg var veldig ung, så husker ikke detaljene rundt det, men min mor fikk ekstra avlastning og mye veiledning, mens vi søsken hadde et par samtaler for å forsikre at vi ikke følte oss utrygge hjemme, noe vi ikke gjorde. De var ikke inne i bildet i mer enn et par uker før saken ble avsluttet. Den andre gangen var det skolen som meldte bekymringsmelding (i enighet med min mor) da jeg sluttet å gå på grunn av akutt psykisk sykdom. De hadde et par hjemmebesøk før de konkluderte med at det ikke var noe grunn til bekymring. De involverte kun PP-tjenesten, for å bistå med skolefraværet. Jeg har absolutt ingen vonde minner eller tanker knyttet til barnevernet den dag idag, og jeg er veldig fornøyd med veiledningen vi fikk. Min mor var veldig positivt innstilt og samarbeidsvillig begge gangene. Jeg tror det er viktig, selv om det er lov å være skeptisk. 6
Silva Pluvialis Skrevet 2. november 2020 #4 Skrevet 2. november 2020 Barnevernet er en fantastisk ressurs i de aller fleste tilfeller. Jeg vil råde deg til å ta imot all hjelp dere kan få. De er der for å hjelpe, ikke for å ta barnet fra deg. De kan bidra med avlastning, kurs, støttekontakt, veiledning m.m. 17
Gjest Airman Skrevet 2. november 2020 #5 Skrevet 2. november 2020 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Barnevernet er en fantastisk ressurs i de aller fleste tilfeller. Jeg vil råde deg til å ta imot all hjelp dere kan få. De er der for å hjelpe, ikke for å ta barnet fra deg. De kan bidra med avlastning, kurs, støttekontakt, veiledning m.m. EMD har ganske mangen saker mot Norge, polske jenter flykter til sine hjemland med barnet fordi de er livredd norske bv. Så, rar mening du har 🙂
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #6 Skrevet 2. november 2020 10 minutter siden, Airman skrev: EMD har ganske mangen saker mot Norge, polske jenter flykter til sine hjemland med barnet fordi de er livredd norske bv. Så, rar mening du har 🙂 Avsporing å nevne adopsjon-, samværs-og tilbakeføringsspørsmål. Det var ikke spørsmålet Anonymkode: 756bd...c92 26
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #7 Skrevet 2. november 2020 Kjenner to jenter som er tidligere fosterbarn, de valgte frivillig å flytte ut da. Men de er fornøyd med barnevernet så vidt jeg vet, de har bare vært til hjelp og de har enda bedre kontakt med biologiske foreldre nå. Anonymkode: 3c635...e14 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #8 Skrevet 2. november 2020 Har hatt hjelp av BV to-tre ganger når sønn var mindre. Har ingenting negativt å si om dem😀😀😀 Anonymkode: 97b2b...c4f 8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #9 Skrevet 2. november 2020 Jeg har fått en del bekymringsmelding på sønnen min, da jeg har vært i psykiatrien. De har ved to anledninger åpnet undersøkelsessak, begge gangene har det vært møte, hjemmebesøk og samtale med barnet. Den ene gangen ba vi selv om litt veiledning, andre gangen avsluttet de etter de tre månedene. De andre meldingene har de valgt å henlegge uten noe mer. Kun positiv erfaring, koselige folk som vil det beste for familien I min egen erfaring i barndommen ble de koblet på alt for sent og når de først ble koblet på gjorde de ingenting. De virket nesten sjokkert når jeg ble akuttinnlagt på psykiatrisk som 15-åring, og skjønte ikke hvorfor jeg ikke kunne bo hjemme.. Masse lykke til - det går nok helt fint! Anonymkode: 8c7d7...1ab 6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #10 Skrevet 3. november 2020 Tusen takk for fine og gode svar alle sammen. Godt å bli betrygget på at de kan gjøre en god jobb sammen med oss foreldre! Krysser fingrene for at vi sitter igjen med noen gode verktøy etter samarbeidet. Anonymkode: 84792...b27 6
Nymerïa Skrevet 3. november 2020 #11 Skrevet 3. november 2020 6 timer siden, Airman skrev: EMD har ganske mangen saker mot Norge, polske jenter flykter til sine hjemland med barnet fordi de er livredd norske bv. Så, rar mening du har 🙂 Jeg tror brukeren har personlig erfaring med barnevernet så hennes mening har mer tyngde enn mange andres. Hvis jenter får barn så håper jeg absolutt at barnevernet engasjerer seg. At myndighetene i Polen ikke bryr seg i et sånt tilfelle får stå for deres regning. 10
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #12 Skrevet 3. november 2020 Tja, ikke så mange positive erfaringer her i tråden så lenge... Anonymkode: 3cf95...260
Munchlax Skrevet 3. november 2020 #13 Skrevet 3. november 2020 Det var en periode vi slet med å få endene til å møtes pga høy husleie og at jeg havnet på AAP. Barnevernet endte med å betale barnehagen for oss i halvannet år (rett over 8 K i mnd). Kom på ca 120000 +. De sendte oss også på feire i dyreparken i Kr.sand i fire dager. Det var fire overnattinger i Abra Havn. De spanderte absolutt alt. Eneste vi måtte stå for selv var lommepenger til is og slike ting. De betalte også alle bom-passeringer tur/retur og diesel. Vi har ingen ting negativt å si. Hadde det ikke vært for hjelpen vi fikk av dem, måtte vi tatt ut barna fra barnehagen. De hjalp oss helt til vi kom oss på beina igjen. 27
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #14 Skrevet 3. november 2020 1 minutt siden, Fliip skrev: Det var en periode vi slet med å få endene til å møtes pga høy husleie og at jeg havnet på AAP. Barnevernet endte med å betale barnehagen for oss i halvannet år (rett over 8 K i mnd). Kom på ca 120000 +. De sendte oss også på feire i dyreparken i Kr.sand i fire dager. Det var fire overnattinger i Abra Havn. De spanderte absolutt alt. Eneste vi måtte stå for selv var lommepenger til is og slike ting. De betalte også alle bom-passeringer tur/retur og diesel. Vi har ingen ting negativt å si. Hadde det ikke vært for hjelpen vi fikk av dem, måtte vi tatt ut barna fra barnehagen. De hjalp oss helt til vi kom oss på beina igjen. Dette er jo fantastisk! Har tenkt å studere barnevern, det varmet sjela mi å lese dette 😄 Hvorfor skriver aldri media om disse sakene, kan man lure på. Anonymkode: 3c635...e14 8
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #15 Skrevet 3. november 2020 Les denne https://www.bt.no/btmagasinet/i/V451d/din-soenn-har-tatt-en-overdose den omtaler riktignok en som sliter med rus, men antar det er litt gjenkjennelige ting likevel. Barnevernet trenger ikke være den store, stygge ulven. Anonymkode: 7c9de...906 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #16 Skrevet 3. november 2020 Vi fikk en undersøkelsessak hos barnevernet etter en bekymringsmelding. Den ble henlagt, så jeg vet ikke noe om videre tiltak de setter inn. Men prosessen, samtalene med barna, oss voksne, hjemmebesøk ol var det ingenting å klage på. De møtte oss med respekt og forståelse. Anonymkode: 2827a...a2a 10
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #17 Skrevet 3. november 2020 16 timer siden, Airman skrev: EMD har ganske mangen saker mot Norge, polske jenter flykter til sine hjemland med barnet fordi de er livredd norske bv. Så, rar mening du har 🙂 Jaja, men de er jo skitne østeuropeiske innvandrere som slår og torturerer barna sine, ikke sant? Eller det mener i hvert fall 90% av nordmenn som virkelig er såpass naive og tror at Norge er det eneste landet i verden der man ikke har lov å slå barn og der barn kan ha et godt liv... Og selvsagt hvis en utenlandsk person flytter bort fra Norge med barnet sitt så gjør de det selvfølgelig kun for å få slå sine barn i ro og fred. Anonymkode: c8903...23f 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #18 Skrevet 3. november 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaja, men de er jo skitne østeuropeiske innvandrere som slår og torturerer barna sine, ikke sant? Eller det mener i hvert fall 90% av nordmenn som virkelig er såpass naive og tror at Norge er det eneste landet i verden der man ikke har lov å slå barn og der barn kan ha et godt liv... Og selvsagt hvis en utenlandsk person flytter bort fra Norge med barnet sitt så gjør de det selvfølgelig kun for å få slå sine barn i ro og fred. Anonymkode: c8903...23f Hva er dine positive erfaringer med barnevernet? Anonymkode: 756bd...c92 9
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #19 Skrevet 3. november 2020 Nei dessverre, kort oppsummert var saksbehandlere forutinntatt og gjorde saksbehandlingsfeil hvor leder for BV måtte trå inn og beklage flere feil og mangler som var gjort i vår sak. Anonymkode: e68b7...32b 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #20 Skrevet 3. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jaja, men de er jo skitne østeuropeiske innvandrere som slår og torturerer barna sine, ikke sant? Eller det mener i hvert fall 90% av nordmenn som virkelig er såpass naive og tror at Norge er det eneste landet i verden der man ikke har lov å slå barn og der barn kan ha et godt liv... Og selvsagt hvis en utenlandsk person flytter bort fra Norge med barnet sitt så gjør de det selvfølgelig kun for å få slå sine barn i ro og fred. Anonymkode: c8903...23f Fint hvis du kan svare på det jeg ønsket. Nemlig positive erfaringer. Dette var ingen invitasjon til å diskutere barnevernet. Hilsen trådstarter Anonymkode: 84792...b27 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå