reiseglad Skrevet 4. november 2020 #21 Skrevet 4. november 2020 Jeg har vært på 3-4 fysiske og ett digitalt. Det siste fikk jeg velge selv, og valgte digitalt fordi det innebar en hel dags reise for en times intervju.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #22 Skrevet 4. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber i et statlig forvaltningsorgan. Så vidt jeg vet har det knapt blitt kjørt fysiske intervjuer siden mars. Anonymkode: 18c6b...ae4 Jeg har vært på tre fysiske intervjuer i statlige forvaltningsorgan siden august. Har et neste uke også 🤷🏼♀️ Det er fullt mulig å gjøre det smittevernvennlig. Ingen håndhilsing, store bord, vinker istedenfor å håndhilse, og så vasker de ned alt mellom hver som blir intervjuet. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært på fysisk, men jeg vet de hadde en runde i våres som gikk digitalt. Jeg håpet egentlig på digitalt, for da kan jeg ha jukselapp, jeg blir så nervøs og glemmer alt jeg har tenkt på. Anonymkode: 74cd2...4dc Men du kan jo ha med jukselapp på fysisk intervju også. Jeg har alltid med en liten blokk med punkter, og så noterer jeg ting underveis i intervjuet også. Har bl.a. spørsmålene jeg skal stille på den. Ingen har reagert negativt på det, og tvert imot har jeg fått vite at jeg virker ekstra interessert når jeg har med noe å skrive på. Anonymkode: ac1b4...4f8 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #23 Skrevet 4. november 2020 Var akkurat på jobbintervju med 4 "utspørrere" og vi satt ikke med to meters avstand heller. Knapt en.. Anonymkode: ac088...ea6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #24 Skrevet 4. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært på tre fysiske intervjuer i statlige forvaltningsorgan siden august. Har et neste uke også 🤷🏼♀️ Det er fullt mulig å gjøre det smittevernvennlig. Ingen håndhilsing, store bord, vinker istedenfor å håndhilse, og så vasker de ned alt mellom hver som blir intervjuet. Men du kan jo ha med jukselapp på fysisk intervju også. Jeg har alltid med en liten blokk med punkter, og så noterer jeg ting underveis i intervjuet også. Har bl.a. spørsmålene jeg skal stille på den. Ingen har reagert negativt på det, og tvert imot har jeg fått vite at jeg virker ekstra interessert når jeg har med noe å skrive på. Anonymkode: ac1b4...4f8 Ja, det er sant- og jeg hadde faktisk det på 2.gangsintervjuet (som var fysisk) fordi det var såpass nyttig på 1.gangsintervjuet. Men synes likevel det var lettere å bruke det aktivt på det digitale fordi da har jeg bare en skjerm å se på i tillegg til notatene. På det fysiske var det to intervjuere fysisk der + en på skjerm - så mange å konsentrere seg om i tillegg til en blokk med litt liten skrift. Anonymkode: 062f5...295
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #25 Skrevet 4. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det jeg ikke forstår er hvordan dere kan ha en jobb i disse dager, om dere ikke tåler video? Jeg bruker 4-6 timer på video hver dag, og slik har det vært siden Mars, der jeg snakker med alt fra en til 50 stykker på en gang. Absolutt alle kundene mine (private næringsliv på tvers av ulike bransjer) har videomøter. Selv butikkansatte, sykepleiere, med mer har noen videomøter her og der da man skal samles i minst mulig grad. Anonymkode: 253cd...efb Du har ingen forståelse for at man ønsker å møte de man kanskje ender opp med å jobbe hos personlig? Anonymkode: 09d84...36e 1
SPOCA Skrevet 4. november 2020 #26 Skrevet 4. november 2020 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært på tre fysiske intervjuer i statlige forvaltningsorgan siden august. Har et neste uke også 🤷🏼♀️ Det er fullt mulig å gjøre det smittevernvennlig. Ingen håndhilsing, store bord, vinker istedenfor å håndhilse, og så vasker de ned alt mellom hver som blir intervjuet. Men du kan jo ha med jukselapp på fysisk intervju også. Jeg har alltid med en liten blokk med punkter, og så noterer jeg ting underveis i intervjuet også. Har bl.a. spørsmålene jeg skal stille på den. Ingen har reagert negativt på det, og tvert imot har jeg fått vite at jeg virker ekstra interessert når jeg har med noe å skrive på. Anonymkode: ac1b4...4f8 Flott det, om man f.eks kan kjøre bil. Men for min del, som bor i Oslo, i en befolkning der det er flere som ikke har bil enn som har bil, så synes jeg faktisk det er litt uansvarlig å kreve fysisk oppmøte i innledende runder. For min del byr det på en god del utfordringer siden jeg må ta kollektivtransport. Og mange av oss har heller ikke fleksitid, hvilket betyr at det å ha et fysisk møte gjør det vanskelig. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har ingen forståelse for at man ønsker å møte de man kanskje ender opp med å jobbe hos personlig? Anonymkode: 09d84...36e Jeg har forståelse for det, men det er jo gjerne mer enn én runde. Jeg synes det personlig er rart å måtte ha fysisk oppmøte når det kun er innledende/førstegangsintervju. Føler jeg kaster bort utrolig mye tid på å bare komme seg til og fra intervjuer, så jeg synes det er helt kurant å ha de første rundene digitalt. Endret 4. november 2020 av SPOCA
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #27 Skrevet 4. november 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var akkurat på jobbintervju med 4 "utspørrere" og vi satt ikke med to meters avstand heller. Knapt en.. Anonymkode: ac088...ea6 Dette var kanskje hos private bedrifter og ikke offentlige? Har inntrykk av at de er strengere på smittevernføringene. Anonymkode: 09d84...36e
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #28 Skrevet 4. november 2020 22 minutter siden, SPOCA skrev: Flott det, om man f.eks kan kjøre bil. Men for min del, som bor i Oslo, i en befolkning der det er flere som ikke har bil enn som har bil, så synes jeg faktisk det er litt uansvarlig å kreve fysisk oppmøte i innledende runder. For min del byr det på en god del utfordringer siden jeg må ta kollektivtransport. Jeg bor på bygda og har ikke bil. Så jeg tar 1-2 busser for å komme meg til intervju, men det gjør jeg jo uansett når jeg skal til jobb. Så det blir ikke noen større utfordring enn den jeg har hver dag uansett. 22 minutter siden, SPOCA skrev: Og mange av oss har heller ikke fleksitid, hvilket betyr at det å ha et fysisk møte gjør det vanskelig. Dette er jo en problemstilling som har eksistert lenge før korona da. Da må du rett og slett ta deg ubetalt fri, men det ville du vel uansett gjort hvis det var videointervju? Du har vel ikke videointervju i betalt arbeidstid hos noen andre? Anonymkode: ac1b4...4f8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #29 Skrevet 4. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor på bygda og har ikke bil. Så jeg tar 1-2 busser for å komme meg til intervju, men det gjør jeg jo uansett når jeg skal til jobb. Så det blir ikke noen større utfordring enn den jeg har hver dag uansett. Dette er jo en problemstilling som har eksistert lenge før korona da. Da må du rett og slett ta deg ubetalt fri, men det ville du vel uansett gjort hvis det var videointervju? Du har vel ikke videointervju i betalt arbeidstid hos noen andre? Anonymkode: ac1b4...4f8 Når man har hjemmekontor har man mulighet til å forskyve arbeidstiden. At man jobber inn den timen man er i intervju. Anonymkode: 09d84...36e 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #30 Skrevet 4. november 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har ingen forståelse for at man ønsker å møte de man kanskje ender opp med å jobbe hos personlig? Anonymkode: 09d84...36e Innlegget mitt handler om å ikke akseptere video, overhodet. Da sliter man med å holde på en jobb i disse dager. Hos oss er det forresten HR som intervjuer, og en senior partner i siste runde. Folk du aldri vil jobbe med, mulig ikke se igjen. Anonymkode: 253cd...efb
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #31 Skrevet 4. november 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man har hjemmekontor har man mulighet til å forskyve arbeidstiden. At man jobber inn den timen man er i intervju. Anonymkode: 09d84...36e Da har man antageligvis fleksitid også. Anonymkode: ac1b4...4f8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #32 Skrevet 4. november 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Får du fysisk intervju eller avlyser arbeidsgiver det? Anonymkode: 09d84...36e Da står jeg over ja. Tenker at førstegangsintervju kan gjøres på tlf. Nr.2 personlig oppmøte. Anonymkode: 7b083...674
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #33 Skrevet 4. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da står jeg over ja. Tenker at førstegangsintervju kan gjøres på tlf. Nr.2 personlig oppmøte. Anonymkode: 7b083...674 Hva er forskjellen på telefon og videointervju? Poenget er vel at man ønsker å møtes personlig. Anonymkode: 09d84...36e 1
SPOCA Skrevet 4. november 2020 #34 Skrevet 4. november 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor på bygda og har ikke bil. Så jeg tar 1-2 busser for å komme meg til intervju, men det gjør jeg jo uansett når jeg skal til jobb. Så det blir ikke noen større utfordring enn den jeg har hver dag uansett. Dette er jo en problemstilling som har eksistert lenge før korona da. Da må du rett og slett ta deg ubetalt fri, men det ville du vel uansett gjort hvis det var videointervju? Du har vel ikke videointervju i betalt arbeidstid hos noen andre? Anonymkode: ac1b4...4f8 Poenget er vel ikke å måtte ta kollektivtransport i seg selv, altså reisetiden (selv om det er fint å slippe den), men det nå er stor smitte f.eks her i Oslo. Jeg synes det er fullstendig uhørt å utsette seg for smitte mer enn nødvendig i disse tider. Det hjelper altså lite at den som intervjuer legger opp til smittefritt intervju hvis man må bruke kollektivtransport og utsette seg for unødvendig potensiell smitte. Jeg jobber alltid inn igjen det jeg eventuelt er i intervju, men forskjellen er at jeg slipper å ta meg 3 timer fri fra jobb hvis det er fysisk oppmøte mot 1 time (siden man da må inkludere reise fram og tilbake). Jeg har i utgangspunktet ikke fleksitid, men kan jobbe inn i spesielle tilfeller. Nå vet min nærmeste sjef at jeg er i intervjuprosess, men tviler på at sjefen hadde blitt særlig blid om jeg til stadighet måtte ta meg fri 2-3 timer midt på dagen for å jobbe dette inn. Endret 4. november 2020 av SPOCA 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #35 Skrevet 4. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er forskjellen på telefon og videointervju? Poenget er vel at man ønsker å møtes personlig. Anonymkode: 09d84...36e Ja, min erfaring er at førstegangsintervju er for å luke ut de som åpenbart ikke passer inn «i gjengen», og da bør man jo møtes enten på video eller i virkeligheten. Anonymkode: ac1b4...4f8 1
dyptvann Skrevet 4. november 2020 #36 Skrevet 4. november 2020 Jeg har hatt flere av begge siden februar i år: Tre fysiske førstegangsintervju, ett digitalt førstegangsintervju og to fysiske annengangsintervju. Dette var stillinger som konsulent, dvs at det er mulig å avholde digitale intervjuer siden arbeidet ikke er avhengig av fysiske møter. Jeg er vane med både normale videomøter og rettsmøte på video, men jeg syns fysiske møter er bedre på alle måter da det gir en bedre integrasjon mellom partene.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #37 Skrevet 4. november 2020 Føler jeg gir et bedre inntrykk ved fysisk møte, men er ikke noe jeg krever om arbeidsgiver sier det blir digitalt. Anonymkode: b9eb3...4aa
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #38 Skrevet 4. november 2020 Jeg har vært på et fysisk intervju i løpet av de to siste ukene. Anonymkode: 5d803...f73
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #39 Skrevet 4. november 2020 Jeg har vært på tre fysiske intervjuer siste ukene. Er heller ikke glad i videointervjuer, gjorde det en gang for noen år siden på grunn av avstand, og ett jobbintervju over video kan ikke sammenlignes med møte med kolleger over video... Jeg jobber i bransje hvor video-møter på ingen måte inngår i en vanlig arbeidshverdag, hverken før eller etter 12. mars. Anonymkode: d475f...2eb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå