AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #1 Skrevet 2. november 2020 Jeg synes det er helt forferdelig å stille på dette digital, merker jeg faktisk gjør det veldig mye dårligere enn jeg har gjort når jeg kan møte fysisk. Anonymkode: 09d84...36e 1
spinnwild Skrevet 3. november 2020 #2 Skrevet 3. november 2020 Vi har hatt fysiske jobbintervju under korona når det ikke har vært mange aktuelle søkere. Noen få på besøk ila dagen i et nesten tomt kontorlokale, fant vi var innenfor smittehensynet vårt. Søkerne har fått valget selv. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #3 Skrevet 3. november 2020 Jeg har bare vært på digitale. Anonymkode: b9eb3...4aa
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #4 Skrevet 3. november 2020 Jeg godtar ikke video. Men kan fint snakke på tlf eller møtes, er null problem å ha vanlig intervju. Dette kan fint gjøres utendørs om man føler det er tryggere. Anonymkode: 7b083...674
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #5 Skrevet 3. november 2020 Jeg har bare vært på fysiske. Ikke fått tilbud om digitale. Var på et fysisk senest i dag. Anonymkode: ac1b4...4f8
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #6 Skrevet 3. november 2020 Jeg har vært hos to ulike firmaer nå. På begge var det digitalt på 1.gangsintervju og fysisk oppmøte på 2.gangsintervju. Må si jeg synes det er en fin ordning som de gjerne kan fortsette med etter korona. Jeg blir veldig nervøs før et intervju, og det å kunne ha noen notater ved siden av seg som man kan på en annen måte enn ved fysisk oppmøte synes jeg har vært en veldig god hjelp. Anonymkode: 062f5...295 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #7 Skrevet 3. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg godtar ikke video. Men kan fint snakke på tlf eller møtes, er null problem å ha vanlig intervju. Dette kan fint gjøres utendørs om man føler det er tryggere. Anonymkode: 7b083...674 Hvorfor godtar du ikke det? Anonymkode: 062f5...295 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #8 Skrevet 3. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg godtar ikke video. Men kan fint snakke på tlf eller møtes, er null problem å ha vanlig intervju. Dette kan fint gjøres utendørs om man føler det er tryggere. Anonymkode: 7b083...674 Det kan fint gjøres utendørs? Du verden, kan det det altså? Skal arbeidsgivere som søker ansatte på eksempelvis nav sitte i parken mener du? Anonymkode: 03227...fe9 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #9 Skrevet 3. november 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg godtar ikke video. Men kan fint snakke på tlf eller møtes, er null problem å ha vanlig intervju. Dette kan fint gjøres utendørs om man føler det er tryggere. Anonymkode: 7b083...674 Hvordan blir det mottatt av arbeidsgiver? Eller er du arbeidsgiver kanskje? Anonymkode: 09d84...36e 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #10 Skrevet 3. november 2020 Jeg har vært på to forskjellige førstegangsintervjuer denne uka. Ett i går og ett i dag. Begge var fysiske. Anonymkode: a1812...a78
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #11 Skrevet 3. november 2020 Vært på 6 fysiske de siste to mnd. Ingen digitale. Anonymkode: 45578...b45
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #12 Skrevet 3. november 2020 En i familien var på gruppeintervju her om dagen. Ikke annafor syns jeg, men jobb må man ha... Anonymkode: a65bb...c5a
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #13 Skrevet 3. november 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor godtar du ikke det? Anonymkode: 062f5...295 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan blir det mottatt av arbeidsgiver? Eller er du arbeidsgiver kanskje? Anonymkode: 09d84...36e Liker ikke video, derfor sier jeg nei til det. Anonymkode: 7b083...674
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #14 Skrevet 4. november 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Liker ikke video, derfor sier jeg nei til det. Anonymkode: 7b083...674 Får du fysisk intervju eller avlyser arbeidsgiver det? Anonymkode: 09d84...36e 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #15 Skrevet 4. november 2020 Jobber i et statlig forvaltningsorgan. Så vidt jeg vet har det knapt blitt kjørt fysiske intervjuer siden mars. Anonymkode: 18c6b...ae4 1
SPOCA Skrevet 4. november 2020 #16 Skrevet 4. november 2020 Jeg har vært på 3 fysiske og 10 digitale intervjuer. Jeg skjønner ikke aversjonen mot digitale intervjuer, det er jo skikkelig deilig. Slippe å stresse til intervjuet, mye enklere å skjule for arbeidsgiver pga hjemmekontor (for min del), bare å vrenge av seg intervju-klærne når man er ferdig. Jeg synes det er litt uhørt med fysiske intervjuer i disse tider, så jeg synes det nesten er useriøst å kreve fysisk intervju, spesielt i første runde. Min opplevelse er at de første rundene er digitale, og eventuelt annengangsintervjuer er fysiske (som er mer forståelig). 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #17 Skrevet 4. november 2020 Det jeg ikke forstår er hvordan dere kan ha en jobb i disse dager, om dere ikke tåler video? Jeg bruker 4-6 timer på video hver dag, og slik har det vært siden Mars, der jeg snakker med alt fra en til 50 stykker på en gang. Absolutt alle kundene mine (private næringsliv på tvers av ulike bransjer) har videomøter. Selv butikkansatte, sykepleiere, med mer har noen videomøter her og der da man skal samles i minst mulig grad. Anonymkode: 253cd...efb 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #18 Skrevet 4. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg ikke forstår er hvordan dere kan ha en jobb i disse dager, om dere ikke tåler video? Jeg bruker 4-6 timer på video hver dag, og slik har det vært siden Mars, der jeg snakker med alt fra en til 50 stykker på en gang. Absolutt alle kundene mine (private næringsliv på tvers av ulike bransjer) har videomøter. Selv butikkansatte, sykepleiere, med mer har noen videomøter her og der da man skal samles i minst mulig grad. Anonymkode: 253cd...efb Ville vært svært problematisk å nekte video på min jobb også. Det hadde nok ikke fungert. Anonymkode: 197ac...cd2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #19 Skrevet 4. november 2020 Jeg har vært på fysisk, men jeg vet de hadde en runde i våres som gikk digitalt. Jeg håpet egentlig på digitalt, for da kan jeg ha jukselapp, jeg blir så nervøs og glemmer alt jeg har tenkt på. Anonymkode: 74cd2...4dc
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #20 Skrevet 4. november 2020 Vi har alle førstegangsintervjuer og mange andregangsintervjuer digitalt, men sjefen vil treffe alle fysisk før de blir tilbudt jobb. Men da er det som regel én eller to kandidater som blir kalt inn til samtale. Anonymkode: 06fa2...52d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå