Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har generelt lite fravær de siste årene og sliter når jeg er borte fra jobb. Er redd folk skal syns dårlig om meg, tro jeg skulker etc. Var sykemeldt 2 uker i mars pga var i korona-karantene. Før det var jeg vel borte i fjor en gang tror jeg.... 

i september begynte jeg å føle meg dårlig og var hjemme i 3 dager. Nå er jeg dårlig igjen har vært hjemme i dag og kommer til å være hjemme i morgen. Er snakk om en ganske kraftig vinterdepresjon hvor jeg ikke fungerer i hverdagen. Har bestilt legetime men var litt ventetid, derfor måtte jeg bruke egenmelding.....

Da har jeg totalt 5 dager med egenmelding på 1,5 måned og det freaker meg totalt ut. Er kjemperedd for å bli kalt inn til samtale pga mye fravær. Tenker på dette og sliter med å sove pga dette. Hva skal til for å bli kalt inn til samtale?? Ser de på at dette er et engangstilfelle med 5 dager på 1,5 mnd og at jeg har hatt lite fravær ellers? Eller er løpet kjørt nå ? Jobber i kommunen i helsesektoren

Anonymkode: 2ea6f...cd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår deg godt, jeg sitter hjemme med egenmelding nå av samme årsaker + subtile almenne plager som går ut over prestasjon. Av og til hjelper det med bare 3 dager borte for å komme seg til hektene isteden for sykemelding gang på gang. Men man vet jo aldri hva arbeidsgiver tenker, og hva er god nok grunn til å være syk, hva sier man til sjefen? 

Jeg har stor angst for dette, men etter samtaler med venner mener de at det er helt innafor å være syk, spesielt dersom man gir inntrykk av at man er en god arbeidstaker ellers med gode holdninger. Det er nok stor forskjell her. har aldri selv hørt om noen som blir kalt inn til samtale etter bare to mindre tilfeller, men sjefen kan nok spørre om å snakke om det går bra med deg eller ikke. Da er det jo kjipt å måtte si at man er deprimert eller noe annet som er ikke-fysisk. Det er en vanskelig situasjon, men si ifra til sejfen at dette er noe uvanlig for deg, men at du jobber med å komme deg ovenpå slik at det ikke skjer igjen. ?

Som sagt, jeg har angst for å bruke hele egenmeldingen min nå fordi jeg var sykemeldt pga korona forrige måned

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...