BoleGuten Skrevet 2. november 2020 #1 Del Skrevet 2. november 2020 Det hender stundom at eg har knapp tid på morgonen. Kor eg ikkje har tid til å kverna kaffibønner og trakte kaffi. Då tek eg like godt ein handfull kaffibønner og et dei, som om dei var søtsaker. Eg har ikkje merka nokon negative biverknadar av dette. Men er det farleg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #2 Del Skrevet 2. november 2020 Nei. Anonymkode: 2984f...28c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #3 Del Skrevet 2. november 2020 Morsomt jeg tenkte på å spørre om det her tidligere idag. Anonymkode: 52f66...ef8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Khloe Skrevet 7. november 2020 #4 Del Skrevet 7. november 2020 I noen nøtteposer får man kaffebønner overtrekt med sjokolade, så det kan jeg aldri tro er farlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airman Skrevet 7. november 2020 #5 Del Skrevet 7. november 2020 På 2.11.2020 den 23.19, BoleGuten skrev: Det hender stundom at eg har knapp tid på morgonen. Kor eg ikkje har tid til å kverna kaffibønner og trakte kaffi. Då tek eg like godt ein handfull kaffibønner og et dei, som om dei var søtsaker. Eg har ikkje merka nokon negative biverknadar av dette. Men er det farleg? Du får kjøpt esker med mokkabønner, de er bedre.. 🙂 De hadde vel ikke vært lovlig om de er farlig de tar vel samme turen gjennom systemet som flytende, min tanke rundt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #6 Del Skrevet 7. november 2020 På 2.11.2020 den 23.19, BoleGuten skrev: Det hender stundom at eg har knapp tid på morgonen. Kor eg ikkje har tid til å kverna kaffibønner og trakte kaffi. Då tek eg like godt ein handfull kaffibønner og et dei, som om dei var søtsaker. Eg har ikkje merka nokon negative biverknadar av dette. Men er det farleg? Gitt at du ikke har høyt blodtrykk er det helt greit. Har du høyt blodtrykk så ville jeg sluttet med dette og heller laget kald kaffi til å ha i kjøleskapet som du kan ta og springe på morgenen. Matvarer som er helt ufarlige for de fleste av oss er ikke sjelden ganske farlige for noen grupper av befolkningen. 1 minutt siden, Airman skrev: Du får kjøpt esker med mokkabønner, de er bedre.. 🙂 De hadde vel ikke vært lovlig om de er farlig de tar vel samme turen gjennom systemet som flytende, min tanke rundt det Ganske mye som er farlig er i lovlig salg. Som alkohol, tobakk og rødt kjøtt. Anonymkode: ff975...491 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airman Skrevet 7. november 2020 #7 Del Skrevet 7. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gitt at du ikke har høyt blodtrykk er det helt greit. Har du høyt blodtrykk så ville jeg sluttet med dette og heller laget kald kaffi til å ha i kjøleskapet som du kan ta og springe på morgenen. Matvarer som er helt ufarlige for de fleste av oss er ikke sjelden ganske farlige for noen grupper av befolkningen. Ganske mye som er farlig er i lovlig salg. Som alkohol, tobakk og rødt kjøtt. Anonymkode: ff975...491 Ja det er nå sant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 7. november 2020 #8 Del Skrevet 7. november 2020 2 minutter siden, Airman skrev: Du får kjøpt esker med mokkabønner, de er bedre.. 🙂 De hadde vel ikke vært lovlig om de er farlig de tar vel samme turen gjennom systemet som flytende, min tanke rundt det Mokkabønner har da ingenting med kaffebønner å gjøre. De er laget av mørk sjokolade. Det eneste jeg kan komme på som kan være ugunstig ved å spise hele kaffebønner er at du da også får i deg det fettet de inneholder og som etter sigende ikke skal være gunstig for hjertehelsen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 7. november 2020 #9 Del Skrevet 7. november 2020 Man kan jo fritt kjøpe kjøttdeig, kylling, svin og poteter. Ingen av de bør spises rå, det at noe er lovlig betyr ikke at det ikke kan være skadelig. Kaffebønner er nok trygt (ikke er de rå heller) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airman Skrevet 7. november 2020 #10 Del Skrevet 7. november 2020 7 minutter siden, Leo skrev: Mokkabønner har da ingenting med kaffebønner å gjøre. De er laget av mørk sjokolade. Det eneste jeg kan komme på som kan være ugunstig ved å spise hele kaffebønner er at du da også får i deg det fettet de inneholder og som etter sigende ikke skal være gunstig for hjertehelsen. Du skjønte vel humoren i det vel... Prøv så ser du det nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 7. november 2020 #11 Del Skrevet 7. november 2020 Akkurat nå, Airman skrev: Du skjønte vel humoren i det vel... Prøv så ser du det nok Det er nettopp dette som er så vanskelig med skriftlig humor! (Og når man har vært på KG en stund så har man sett at folk skriver de rareste ting på ramme alvor... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airman Skrevet 7. november 2020 #12 Del Skrevet 7. november 2020 Akkurat nå, Leo skrev: Det er nettopp dette som er så vanskelig med skriftlig humor! (Og når man har vært på KG en stund så har man sett at folk skriver de rareste ting på ramme alvor... ) Ja du har jo vært her noen år ser jeg 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 7. november 2020 #13 Del Skrevet 7. november 2020 2 minutter siden, Airman skrev: Ja du har jo vært her noen år ser jeg 🙂 Ja, etter over 50 år er det jo ikke rart at man blir litt skadet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 7. november 2020 #14 Del Skrevet 7. november 2020 Fra spøk til revolver, hvis hensikten er å få i seg koffein så kan du jo ta koffeintabletter. Men hvis du liker kaffebønner så kjør på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #15 Del Skrevet 7. november 2020 Farlig er det neppe, men hvor smart det er langsiktig er vel heller et relevant spørsmål. Har du så inni hampen dårlig tid at du ikke rekker å koke en kopp kaffe? Hva med å kjøpe en espressomaskin? Har du tid til å vente 45 sekund da? Eller kan du vente med å drikke kaffe til du har kommet deg på jobb? Jeg kjenner en kar som har en pakke friele i bilen når han kjører langt, og han bruker å bake seg en snus av frielen og stappe den under leppa. Det skal ikke stå på kreativitet, ettersom man kan kjøpe koffeintabletter! Anonymkode: 085ed...cd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå