Gjest Gjest Skrevet 4. august 2005 #21 Del Skrevet 4. august 2005 Synes det høres flott ut! I England er formiddagsbryllup med stor mottagelse og mindre familiemiddag helt vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jettes Skrevet 4. august 2005 #22 Del Skrevet 4. august 2005 Gratulere med dagbok Synest det hørtest greit ut jeg Uansett så blir man jo gift uansett hvordan man gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciliemor Skrevet 7. august 2005 #23 Del Skrevet 7. august 2005 Vi skal gifte oss samme dag!! Synes opplegget høres kjempekoslig ut. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2005 #24 Del Skrevet 3. oktober 2005 Du må være klar over noe: med så mange gjester, og så få timer dere har til rådighet sammen med dem, får dere bare snakket med en brøkdel av gjestene før dere drar av gårde til middagen. Synes dere forlanger mye av gjestene, og gir lite av dere selv. De skal pynte seg, jenter vil kanskje sette opp håret, finne passende antrekk, holde av dato, barnevakt på dagtid, kjøpe gave osv. Litt av et minne for alle gjestene som må gå hjem kl 18. De vil nok huske bryllupet deres, men da gjerne som et bryllup der de ikke fikk være med på fest og moro. Dagen blir veldig upersonlig for alle andre enn dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tommeline Skrevet 3. oktober 2005 #25 Del Skrevet 3. oktober 2005 Jeg syns det er helt greit å feire dagen på en annen måte enn den vanlige bryllupsfesten. Min største "innvending" mot sånn dere gjør det, er at dere får lite tid med gjestene, og sånn du beskriver det vil det jo kanskje være 100 stykker som kun er med på dagen. Når dere har vielse 13, og så skal ta bilder (hos fotograf?) kommer dere ikke til å få snakket med gjestene før 15-16tiden, og hvis de skal gå kl 18 får du bare hilst på en brøkdel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Piper Skrevet 3. oktober 2005 #26 Del Skrevet 3. oktober 2005 Enig med et par andre her om at det høres litt kort ut... Jeg ville som gjest kanskje følt at det var litt gavesanking... ← Det var min første tanke også, for hvor mye får egentlig gjestene se til dere når dere skal til fotografen også? Det tar gjerne 1 time hos fotografen + dere skla jo komme dere frem og tilbake også. Hvorfor ikke velge fotografering etter at de fleste gjestene har gått? Eller er det ikke så viktig for dere å være sammen med de? For da forstår jeg heller ikke hvorfor dere skal samle så mange, når dere ikke kommer til å være sammen med de. Er 1-2 timer nok for å samle alle? Eller er det virkelig stor stas for folk å få komme i bryllupet, uten å ha brudeparet tilstede? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 3. oktober 2005 #27 Del Skrevet 3. oktober 2005 Enig med et par andre her om at det høres litt kort ut... Jeg ville som gjest kanskje følt at det var litt gavesanking... ← Enig, sorry. Er det noen av andre enn dere som setter pris på å ikke komme til selve festen? Et bryllup er jo selve festen - ikke bare vigslen som "alle" kan komme på? Om jeg hadde blitt "invitert" til å komme i kirken, tilhörende litt mingel.. Hm. Jo da hadde jeg fölt meg som annenrangs. Det er meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 3. oktober 2005 #28 Del Skrevet 3. oktober 2005 Jeg ville også dessverre blitt ganske skuffet over kun å få være på feiringen i et par timer. Jeg ville ikke sett det som en lettelse å "komme seg tidlig hjem". Men jeg synes ikke det virker som "gavesanking", man gir vel en tilsvarende gave etter hva slags opplegg man er invitert på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siadatra Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter #29 Del Skrevet 3. oktober 2005 Hvorfor ikke velge fotografering etter at de fleste gjestene har gått? Dette var det første konstruktive og fornuftige forslaget jeg har hørt, og det hadde jeg faktisk ikke tenkt på at var en mulighet. Takker og bukker. (Ville jo selvfølgelig sitti på nåler i frykt for å søle noe på meg, men..) For de som synes tiden blir for kort for oss til å rekke over alle med mingling, tenk på dette: I et standard norsk bryllup hvor man kanskje ber til middag i fem-sekstida. Si middag klokka seks, fire timer til bords, da er klokka ti, brudeparet trekker seg tilbake i ett-tida for å dra på brudesuiten....Det vil si ca tre timer som er igjen til vanlig "mingling" og inne i der er det kaffe og kaker pluss brudevals osv. Dette blir jo omtrent akkurat det samme som på opplegget vårt. Vi har bare snudd det litt opp ned. Jeg synes egentlig dere er forferdelig lite åpne for noe som ikke er såå anderledes enn "normalen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2005 #30 Del Skrevet 3. oktober 2005 ..men gjesten får være med hele kvelden, og deltar i bryllupet litt mer enn tre timer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 3. oktober 2005 #31 Del Skrevet 3. oktober 2005 Joda, tror de fleste er åpne for andre løsninger enn det tradisjonelle. Dere var vel også åpne for kommentarer, i og med at du beskrev opplegget i tråden? Det blir sikkert et flott bryllup, dere er heldige som kan samle gjestene på en stor gård!! Vil bare til slutt si, at vi IKKE vil forlate selskapet tidlig, for å dra til bryllupssuiten. Vi har jo overnattet sammen en del netter før, for å si det sånn. I alle brylluper jeg har vært i, har brudeparet vært på hele festen, og ofte også på nachspiel! (Men det er kanskje spesielt for Trøndelag...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 3. oktober 2005 #32 Del Skrevet 3. oktober 2005 Dette var det første konstruktive og fornuftige forslaget jeg har hørt, og det hadde jeg faktisk ikke tenkt på at var en mulighet. Takker og bukker. (Ville jo selvfølgelig sitti på nåler i frykt for å søle noe på meg, men..) For de som synes tiden blir for kort for oss til å rekke over alle med mingling, tenk på dette: I et standard norsk bryllup hvor man kanskje ber til middag i fem-sekstida. Si middag klokka seks, fire timer til bords, da er klokka ti, brudeparet trekker seg tilbake i ett-tida for å dra på brudesuiten....Det vil si ca tre timer som er igjen til vanlig "mingling" og inne i der er det kaffe og kaker pluss brudevals osv. Dette blir jo omtrent akkurat det samme som på opplegget vårt. Vi har bare snudd det litt opp ned. Jeg synes egentlig dere er forferdelig lite åpne for noe som ikke er såå anderledes enn "normalen". ← Jag forstår at det ikke er göy eller hyggelig å ikke få mer stötte her. Men.. Dessverre, kan jeg ikke si at jeg forstår deres valg. Men det er vel greit det? jeg skal jo ikke til deg, og det angår ikke meg ;)Likevel kommenterer jeg det (og DET kan jo i seg selv kommenteres). Jeg synes ikke at det er hyggelig å bare få en begrenset tillgang til festlighetene da man er invitert til ett bryllup. Kanskje du ikke forstår det? men snu det opp ned igjen. Og forestill deg selv som gjest. Da de andre skal feire den store dagen videre - må du hjem. Du er kun 0,3 gjest. Samtidig som du har brukt tid og krefter på å gjöre forbredelser til bryllupet. En gjest skal jo föle seg betydningsfull på en fest - det er jo selve "målet" og nökkelen til en vellykket feiring. Du må ikke tro at ingen reagerer som noen av oss her, dessverre for deres del. Ikke meningen å väre slem her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Piper Skrevet 3. oktober 2005 #33 Del Skrevet 3. oktober 2005 Dette var det første konstruktive og fornuftige forslaget jeg har hørt, og det hadde jeg faktisk ikke tenkt på at var en mulighet. Takker og bukker. (Ville jo selvfølgelig sitti på nåler i frykt for å søle noe på meg, men..) For de som synes tiden blir for kort for oss til å rekke over alle med mingling, tenk på dette: I et standard norsk bryllup hvor man kanskje ber til middag i fem-sekstida. Si middag klokka seks, fire timer til bords, da er klokka ti, brudeparet trekker seg tilbake i ett-tida for å dra på brudesuiten....Det vil si ca tre timer som er igjen til vanlig "mingling" og inne i der er det kaffe og kaker pluss brudevals osv. Dette blir jo omtrent akkurat det samme som på opplegget vårt. Vi har bare snudd det litt opp ned. Jeg synes egentlig dere er forferdelig lite åpne for noe som ikke er såå anderledes enn "normalen". ← Vi hadde 67 gjester i bryllupet våres, og vi gikk ikke hjem før 3 på natten. Men jeg føler ikke ejg fikk snakket med alle. Vi hadde også mange pauser under middagen, og fikk da snakket med gjestene. Så selv om man har en middag som varer i 3-4 timer, er det ikke dermed sagt at man ikke snakker med folk. Folk kommer bort under middagen, så lenge det ikke er taler ol. Så man får bedre tid til å snakke med folk. Når det er snakk om 100 gjester, som du skla prøve å rekke over på neon få timer, kommer både du og gjestene til å bli kjempe skuffet i ettertid. Du kommer mest sannsynlig til å føle at det var synd du ikke fikk bedre tid med hver og en, og gjestene tenker sikkert det samme. I alle fall de du ikke får snakket med, for det kommer sikkert til å være mange av de også. Noe å tenke på, men selvfølgelig er det dere som bestemmer hvordan dagen deres skal være. Men regn med at noen kommer til å bli skuffet, over at dere velger som dere gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tommeline Skrevet 3. oktober 2005 #34 Del Skrevet 3. oktober 2005 Lurt hvis dere tar fotograferingen etter gjestene har vært der (evt før). Gjestene vil da også føle at de er på fest med brudeparet i større grad enn hvis dere kun er der under halve seansen. Under vårt bryllup hadde vi fem timer til sammen da det ikke var program og vi fikk tid til å mingle rundt blandt gjestene våre (ca 60 stk). Fikk ikke godt tid til å prate med alle, men en del av gjestene var med to dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siadatra Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter #35 Del Skrevet 3. oktober 2005 Jeg tåler kritikk jeg, er bare overrasket det er det hele. Det var ikke meningen å legge det frem som om det var åpent for diskusjon, vi kommer til å gjøre det på vår måte uansett hva dere mener. Grunn til at jeg la det ut her var bare til inspirasjon for andre som leter etter utradisjonelle måter å gjennomføre et bryllup på. (merk: inspirasjon!) Tilbakemeldinger jeg har fått fra kommende gjester er udelt positiv. Jeg vet nemlig at vårt bryllup er viktigere for oss enn det er for våre gjester, men det er jeg ikke helt sikker på at dere innser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 3. oktober 2005 #36 Del Skrevet 3. oktober 2005 Jeg tåler kritikk jeg, er bare overrasket det er det hele. Det var ikke meningen å legge det frem som om det var åpent for diskusjon, vi kommer til å gjøre det på vår måte uansett hva dere mener. Grunn til at jeg la det ut her var bare til inspirasjon for andre som leter etter utradisjonelle måter å gjennomføre et bryllup på. (merk: inspirasjon!) Tilbakemeldinger jeg har fått fra kommende gjester er udelt positiv. Jeg vet nemlig at vårt bryllup er viktigere for oss enn det er for våre gjester, men det er jeg ikke helt sikker på at dere innser... ← Jo nettopp. Og for at dere skal väre fornöyde, MÅ jo faktisk gjestene som gjör selve festen väre fornöyde. Hvis ikke blir det ikke särlig göy for noen av dere. Men på den andre siden - jeg vet jo ikke hvordan dere har planlagt alt og hvor gode relasjoner dere har til gjestene. Likevel, jeg skjönner ikke helt resonnement ditt? Om mitt bryllup bare handlet om meg, hadde jeg faktisk ikke hatt noen fest, men bare giftet meg "hemmelig". Og ja jeg vet jeg skulle holdt kjeft nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siadatra Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter #37 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Neida, det går bra. Jeg kan dra resonnementet helt ut jeg; Fordi jeg vet at bryllupet ikke er så viktig for gjestene som det er for oss, vil jeg heller ikke legge beslag på hele deres lørdag. Derfor kommer heller ikke antrekket til å være smoking, men "bare" pent. Jeg håper at gjestene finner noe de allerede har i skapet og jeg forventer ikke at noen skal komme med oppsatt hår. Går gjestene "all the way" på denne fronten er jo det opp til dem, de vet jo på dette tidspunktet hva de er bedt til og vil nok kanskje føle seg litt overpyntet i så fall. Det jeg mente med at ikke alle andre her inne tenker på gjestene var at det virker som om det forventes at gjestene skal handle seg nye klær, dra til frisør og at de har like stor glede av feks en langtekkelig middag som brudeparet. Grunnen til at jeg trekker dette frem er fordi dette var noen av argumentene som ble brukt mot vår løsning mtp tiden. Flertallet av gjestene vil forresten være over 50 år og har nok vært i en god del brylluper, tror de vil synes at denne løsningen er forfriskende annerledes. Det er i hvert fall de tilbakemeldingene vi har fått. Endret 3. oktober 2005 av Siadatra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2005 #38 Del Skrevet 3. oktober 2005 Synd du er skuffet over at ikke alle synes dere har valgt den perfekte løsningen, men det viktigste er at dere får det som DERE vil. Du spurte faktisk i åpningen av tråden "Hva synes dere?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siadatra Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter #39 Del Skrevet 3. oktober 2005 Jeg liker å gjenta meg selv jeg. Jeg er ikke skuffet, jeg er overrasket, ganske stor forskjell (jeg skjønner jo at mange ikke synes dette er en bra løsning og at det ikke er noe de ville ha gjort) Det er bra vi er forskjellige ellers ville verden vært ganske kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 3. oktober 2005 #40 Del Skrevet 3. oktober 2005 Neida, det går bra. Jeg kan dra resonnementet helt ut jeg; Fordi jeg vet at bryllupet ikke er så viktig for gjestene som det er for oss, vil jeg heller ikke legge beslag på hele deres lørdag. Derfor kommer heller ikke antrekket til å være smoking, men "bare" pent. Jeg håper at gjestene finner noe de allerede har i skapet og jeg forventer ikke at noen skal komme med oppsatt hår. Går gjestene "all the way" på denne fronten er jo det opp til dem, de vet jo på dette tidspunktet hva de er bedt til og vil nok kanskje føle seg litt overpyntet i så fall. Det jeg mente med at ikke alle andre her inne tenker på gjestene var at det virker som om det forventes at gjestene skal handle seg nye klær, dra til frisør og at de har like stor glede av feks en langtekkelig middag som brudeparet. Grunnen til at jeg trekker dette frem er fordi dette var noen av argumentene som ble brukt mot vår løsning mtp tiden. Flertallet av gjestene vil forresten være over 50 år og har nok vært i en god del brylluper, tror de vil synes at denne løsningen er forfriskende annerledes. Det er i hvert fall de tilbakemeldingene vi har fått. ← Som sagt, jeg hadde ikke helt fått grepet på det.. men nå ser jeg det litt klarere. Jeg har selv ikke värt i mange bryllup. Om dette er gjester som er litt mer perifere, er det nok en bra lösning. Og så lenge dere uannsett har fått gode tilbakemeldinger jeg har jo heller ikke barn, og vet ikke hvordan jeg ville stillt meg til ett "tidlig bryllup" om det så var. Lykke til! det blir nok en herlig dag - det virker som du iallefall vet hvordan du vil ha det, og er sikker på det! Og DET öker jo sjansene til at dagen blir perfekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå