Gå til innhold

Vi skal gifte oss

Siadatra

Anbefalte innlegg

Hei!

Den 5. juli i år fridde min kjære samboer til meg :hjerter_rundt:.

Vi har vært sammen i 6 år, og samboere i 5 år.

12. august neste år gifter vi oss og jeg synes endelig jeg kan bli litt aktiv her inne. Har sniklest noen år nemlig :rodme:.

Vi kommer ikke til å gjøre det helt på den tradisjonelle måten (til mine foreldres begeistring og fortvilelse). Litt på grunn av at vi ikke ønsker å bruke 100-tusenvis av kroner samtidig som det er veldig mange vi håper å få dele dagen med. Og litt fordi vi liker å gjøre ting annerledes.

Slik er planen:

Vielsen er kl 13.00. Deretter blir det mottagelse utendørs på gården jeg kommer fra (i hagen til mamma og pappa). Til mottagelsen kommer vi til å invitere alle som er (100-150 stk). De vil få velkomstdrink og en eller annen form for mat (her er vi litt usikre. Pappa vil ha kanapèr, vi vil ha snitter eller rundstykker, men vi ender kanskje opp med rømmegrøt?), mens vi fotograferes. Når vi ankommer blir det først litt mingling, titting på gaver og så blir det kaffe og kaker. Mottagelsen avslutter vi i fem-seks tiden. Deretter tar vi med oss våre nærmeste, dvs foreldre, søsken, søskens barn og forlovere pluss de som kommer fra utlandet på middag. Dette vil komme til å bli rundt tretti mennesker. Middagen kommer vi til å ha på en restaurant.

Hva synes dere? For oss er dette en perfekt løsning. Vi slipper å korte ned på gjestelista, det blir ikke gjort forskjell på noen ettersom jeg regner med at alle skjønner grensa vi har satt på middagen. Skulle vi ha gjort det på den tradisjonelle måten med kaffe etter middagen ville jo det bety kanskje 100 gjester som fikk ”ødelagt” en hel lørdag på bare venting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det hørtes ut som en topp måte å gjøre det på.

Tenk på at dere kanskje bør ha noen partytelt i tilfelle det regner :-), men det har dere kanskje tenkt på allerede

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest toneline

Hei på deg.

Syns det hørtes ut som en god ide jeg. :klappe:

flott løsning siden det er så mangen dere ønsker å dele dagen med. :)

Lykke til med planleggingen. Du har mye å glede deg til. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres i utgangspunktet ut som en bra plan. Men hvis mange av de 100-150 gjestene er tilreisende, synes de kanskje det er litt kjedelig at moroa er over allerede i 5-6 tiden? Jeg tror kanskje jeg hadde syntes det om jeg hadde reist langt, og bodde på hotell. Hvis de aller fleste bor i nærheten er det jo greit!

Hilsen ikke innlogget Aprilbrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for god respons :)

Tenk på at dere kanskje bør ha noen partytelt i tilfelle det regner :-), men det har dere kanskje tenkt på allerede
Det har vi tenkt på, og kommer også til å ha. I tillegg blir det nok reservert enten en gymsal eller et klubbhus i tilfelle total krise.

Men hvis mange av de 100-150 gjestene er tilreisende, synes de kanskje det er litt kjedelig at moroa er over allerede i 5-6 tiden? Jeg tror kanskje jeg hadde syntes det om jeg hadde reist langt, og bodde på hotell.
Kommer ikke på noen som kommer lenger unna fra enn at de kommer til å kjøre bil fram og tilbake på samme dag. Tror de da synes det er litt deilig å komme litt tidlig hjem. De som kommer fra feks USA blir jo bedt til middag.

Men når skal dere fotograferes?
Etter vielsen, mens gjestene spiser "lunsj".

Ellers har vi fått booka kirke og middagslokal. Samt at jeg har kontaktet en designer som skal hjelpe meg å designe/sy brudekjolen. Ellers har vi ikke fått gjort så mye ennå fordi det har vært ferie.

Endret av Siadatra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Chanel

fint opplegg, men synes det er dumt å innvitere 100 stykker i et bryllup som slutter kl.18!

kvalitet isteden for kvantitet kansje?

hva med at alle gjestene blir på gården? du skriver jo dere har plass, dumt å ta med 30 stykker på resturant og 100 må dra hjem!

hva med et spleiselag på gården? grilling etc, alle kan bli og feire?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hadde jeg ikke allerede vært gift, så hadde jeg nok vurdert en sånn bryllupsfeiring selv. Syns det høres helt topp ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som en god ide jeg...

litt "utradisjonelt" med tanke på at dre begynner med mange og avslutter med få...

men en god ide synes nå jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo kjempe flott ut..

Men har du tenkt på hvem som skal vie dere??? Ikke alle er villige til å vie ute på en lørdag... Var bare et tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Annie78_*

Synes det høres ut som en bra plan, men selv ville jeg savnet dans og fest på kvelden/natten. Synes det hører med i et bryllup. Likevel, alle får være med, de som ikke skal være med på middag slipper å vente mellom vielsen og kaffen, så på den måten høres det bra ut, Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med et par andre her om at det høres litt kort ut... Jeg ville som gjest kanskje følt at det var litt gavesanking...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer først og fremst!!!! Du må melde deg inn i klubben for bruder 06 :)

Syns det høres ut som en super plan. Jeg også liker det litt utradisjonelle. Syns ikke det virker som noen gavesanking iallefall..

Endret av Maibrud`06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Miss.Chanel

dette virker som gavesanking ja....

150 gjester må dra hjem kl.18! og resten drar å spiser middag....ØH?

hvorfor ikke ha grillfest/koltbord? alle kan ta med seg noe og alle er med hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre ting annerledes og utradisjonelt må man nødvendigvis gjøre ting nettopp på en annen måte. Blir derfor litt overrasket over noen av innspillene her, men vil gjerne prøve å forklare litt mer inngående.

Jeg skjønner at noen synes det høres rart ut uten dans og "fri flyt" av alkohol utover de sene nattetimer, men jeg har vært i mange bryllup og de er for meg stort sett vanskelige å skille fra hverandre. Ikke fordi jeg har drukket for mye, men for de de er så like. (”no offense” til dere andre) Vi ønsker at vårt bryllup skal være minnerikt og at det skal skille seg ut. Jeg tror at gjestene vil synes at det er en forfriskende forandring, og etter reaksjonene vi får er det nettopp det de synes.

Når det gjelder kvalitet i forhold til kvantitet tror jeg ikke at det ene går på bekostning av det andre. Selv om det kanskje ikke er mange timene de fleste kommer til å være der vil det være timer fylt av veldig mye kvalitet. Gjestene vil få med seg alt en "vanlig" bryllupsfeiring inneholder. Vi kommer til å ha en toastmaster, det vil bli taler, sanger, kanskje et morsomt innslag med bryllupsquiz, stor og flott bryllupskake + en haug med andre kaker, levende musikkinnslag og brudevals. Må jo også nevne at omgivelsene er idylliske.

Når det gjelder ”gavesanking” tror jeg ikke at noen som kjenner oss vil føle at det er det vi gjør. Vi har alt vi trenger. Dessuten håper jeg gjestene føler at de ikke trenger å gi så mye nettopp fordi de ikke er bedt til middag. (Likte forresten ideen med å lage et fond til en god sak. Leste om det i et annet innlegg her for en stund siden. Kanskje vi gjør det) Vi ønsker ikke at vårt bryllup skal være en stor utgiftspost for gjestene, derfor vil f.eks antrekk være "sommerlig pent" slik at man alltids kan finne noe å bruke i skapet.

Det eneste vi ønsker er å få feire dagens sammen med alle de som betyr noe for oss, og som har vært med på å "forme" oss til de vi er i dag.

Kan også nevne at vi kommer forhåpentligvis til å ha en liten 6 måneder gammel baby på bryllupsdagen da jeg har termin i februar. I tillegg til at det sannsynligvis vil være to babyer til under 6 måneder i familien da det forventes familieforøkninger på begge sider av familien (våre søsken). Må innrømme at vi tenker litt på det også med det opplegget her.

PS! Hadde vi ønsket et annet opplegg ville ikke penger vært et stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du har tenkt mye på dette og er sikker på hvordan du vil ha det, og da burde dere gjøre det slik. Hadde ikke sett på det som gavesanking, for da er vel alle bryllup det??! Høres rett og slett ut som et koselig og kjekt opplegg, og noe som folk kommer til å huske. Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...